Bilmek istediğin her şeye ulaş

Banu Büte, 

Yaşam Koçu

Yaşam Koçu Banu Büte inploid.com'da 0 soru sordu, 4 soru yanıtladı ve 2 takipçisi var.

Ekim 2014

Banu Büte bir yanıt verdi.

Hiçbir şey bilmiyorsam mesela. Ne öğrenmemi tavsiye edersiniz?

Okumayı öğren. Aslında tüm cevaplar verilmiş ve senin kendilerine ulaşmanı bekliyorlar. İlgini çeken şeyleri oku, merak ettiğin herşeyi öğren. Zamanla anlatmak istediklerin olursa, yazarsın. Kimse sana ne biliyorsun diye sormuyor zaten, bu soru ancak kendi kendine sorulduğunda anlamlı ve kimsenin kimseyi yargılamaya da hakkı yok. Çok sevdiğim bir sözdür, "neşen bilir"; neşeni, zevkini takip et, mutluluk da başarı da orada. Kavanozun ne kadar dolu olduğundan önemlisi, kavanozu doldururken ne kadar keyif aldığın bence.
Ekim 2014

Banu Büte bir yanıt verdi.

Hayat size en çok neyi öğretti?

Savaşmak zorunda olmadığımızı, her zaman bir başka seçenek olabileceğini ve iyi niyetle, safiyetle bakanların bunu görebileciğini. Bunu görebilenlerin bu yolu seçme ve böylece göremeyenlere her zaman bir başka seçenek olabileceğini gösterme sorumluluğunda olduklarını.
Ekim 2014

Banu Büte bu yanıtı beğendi:

Sağlıklı sosyal bir yaşam sürmek için gereken EN AZ para miktarı ne kadardır?

Üşenmedim hesap yaptımm :)
Ailenizle yaşıor olun ve ev kendinizin olsun kira derdi yok, haftalık giderden aylık tahmin;

düzgün bir market alışverişi ayda : 500 tl et balık olmazsa diye bişey olmamalı, sağlık için haftada 2 kez tüketimle ayda : 400 tl sebze ve meyve için üşenme git çarşı pazardan tazesini al, ayda : 200 tl
ekmek su gibi günlük ihtiyaclar ayda : 100 tl
cep telef. Elektrik su telefon doğalgaz ( izmir de yaşadığın içinnn min ) ayda : 600 tl,

Dışarı adım atığında hiç bişey yapma, 20 tl ennn az harcayacağın rakamdır, haftada 1 belki 2 kez gezmeğe bi aktiviteye katılmak için çıksan 100 - 120 tl ile kurtarsan (ben bunu başarabiliorum, zaten 1 bardaktan fazla içemem =) ,
yeni kitaplar çıkmıştır almak isteyeceksin en azından 2 tane 100 tl,
( bu arada sabah işe giderken kahvaltı için evden tost yap götür hem sağlıklı bi davranış. Yok boyozdan vazgeçmem diorsan 2 boyoz 1 dilim peynir yumurta, ayda 60 tl yapar.
bayansannnn her ay mutlaka ya kremin ya rimelin ya parfümün biter ya da röfle zamanın gelir :) bunun jölesi var spreyi var lense filan hiç girmeyeyiim :) aylık min 500 tl,
çalışan biriysen kendine yeni bluz etek ya da ayakkabı mutlaka alacaksın kaçarı yok, aylık sadece birini denk denk getirmeğe çalış :) 300 tl.
mutlaka extaralar da olur , ya şehir dışından arkadaşın gelir ya da düğün dernek bişey... Onları saymıorum. Bu haliyle ve kira ödemeden = 3.360 yaptı : //

*****Kesinlikle bu kadar maaş almıorummm, ve bunların bir çoğnu babam ödüyor =) ve sadece yaptıklarımı değil, kuaför ve giyim kısmındaki gibi yapmak istediklerimi de ekleyerek yazdım =)

şu durumda çalışmayıp evde otursam daha az masrafım olur ama çalışmanın, kendi paranı kazanmanın keyfi paha biçilmezzz
Ekim 2014

Banu Büte bir yanıt verdi.

Bu dünyada sizi en çok üzen şey nedir?

Şiddet, her türlü şiddet. Savaşlar, aşağılamalar, fiziksel şiddet, duygusal, ruhsal, maddi şiddet. Kurum içinde çalışanlara uygulanan, evde zayıf gördüğü tarafa uygulanan, sokakta, trafikte. Her nerede olursa olsun, her ne şekilde uygulanırsa uygulansın, kendisine 'insan' diyen hiçbir varlık şiddetten etkilenmediğini iddia edemez diye düşünüyorum.
Ekim 2014

Banu Büte bu yanıtı beğendi:

Devlet kurumlarındaki işlerin daha hızlı ve seri yapılması için sizce ne yapılması gerekir?

Her aileden bir memur :) Bu ülkede "tanıdık" olmadan işler hızlanmıyor malesef
Ekim 2014

Banu Büte bir yanıt verdi.

Kurban Bayramı'nda Kurban Kesmek Günümüzde hala devam etmeli mi? Ya da günümüze nasıl uyarlanmalı?

Ben, hocam olan Korkut Keskiner'in fikrini paylaşmak istedim. Kendisi bu amaçla facebook'ta bir grup kurdu ve kurban kesmek yerine kan bağışı çağrısı yapıyor.

"Aslında kurban geleneği çok eski, ve bazı örgütlü dinler bu eski geleneği devam ettirmişler. Hz. İbrahim’in bir rüyasının gereğini, Musevilere göre İshak, Müslümanlara göre İsmail isimli oğullarında gerçeğe dönüştürme hikâyesinde, aslında “artık insan kurban etmeyin” mesajı var. İslam’a göre kurban farz değil, ve sadece Hac’ca gidenler için öneriliyor. Kelimenin kökeni İbranice, korban, Tanrı’ya ve Tanrı’yla yakınlaşmak anlamında. Hristiyanlıkta yok, Musevilik ve Müslümanlıkta, dini ritüel hayvan öldürmekten çok, büyük ibadethaneye gelenlerin doymasına katkı sağlamak. O büyük ibadet yerine zar zor gelebilen muhtaçlardan talep eden ve edemeyenlere destek olmak. 2 senedir, kurban bayramında, bir hayvan kesmek yerine, muhtaç olanlarla kendi kanımı paylaşıyorum, ve bunu duyurmaya çalışıyorum. Kurban kesmenin bir zorunluluk olduğuna inananlar, elbette gereğini yerine getirmeliler, ama ayrıca kanlarını da bağışlayabilirler. Hz. İbrahim’in deneyimindeki sembolizma, zaten bir insana can vermek… İnfak denen paylaşımın daha ilahi bir şeklini düşünemiyorum, muhtaç olanlara doğrudan hayat vermek... Bu Bayram'ın 1. günü ve topluca kan verilecek anlamına gelmiyor, o güne kadar, kim, nerede, kime isterse, bu niyetle kan bağışlasın... Eğer aklınıza yatıyorsa, lütfen paylaşın…
“Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Fakat O’na sizin takvanız ulaşır. Böylece onları sizin hizmetinize verdi ki, size doğru yolu gösterdiğinden dolayı Allah’ı büyük tanıyasınız. Güzel ahlak sahiplerini müjdele. ” (Hacc; 37)
Daha Fazla