Bilmek istediğin her şeye ulaş

17 yaşındayım, güzel sanatlara hazırlanıyorum, hedefim Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi - İç Mimarlık bölümü, yetenek sınavına az kaldı, atölyeye gidiyorum, çizim yapıyorum. Tavsiyeleriniz neler olabilir?

Merhaba Mutlucan. Öncelikle hedefin çok güzel ve Mimarsinanı hedef seçmiş olman daha da güzel. Mimarlıkta özellikle iç mimarlıkta ; yetenek ile alan okullar her zaman ilk tercihimiz olmalı. Ülkemizde ne yazık ki sadece iç mimarlıklar yetenek ile alıyorlar ve bu okullarında sayısı azalmaya başladı , yetenek ile alan ve bu sistemini değiştirmemeye kararlı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi şüphesiz aynı bölümü içeren diğer üniversiteler arasında da en başarılı kabul edilen Üniversite.

Buna göre ; öncelikle üniversite sınavından alacağın taban puanını yüksek tutman gerekir. Çünkü her ne kadar puanlar sınırda düşük gösterilse de onlar formalite bir gösterimdir. Şöyle düşün; binlerce kişi ile sadece ilk 10-20 kişi arasına girmeye çalışıyorsun ve bu kişilerin hepsi belki yıllardır atölyede çalışıyorlar bir çoğu da Güzel Sanatlar Lisesi mezunu. Bunları sadece yeteneğinle geçme şansın zor olacak bu yüzden öncelikle Üniversite sınavından yine normal bir üniversitedeki mimarlık puanı kadar alabilmen gerekir. Onun dışında çizim olarak, bazen her yıl satandart sorular çıkmayabiliyor. Bu sebeple hazırlıklı olmak gerekir. Genelde bir çok fakülte 2 aşamalı yapar, birincisi karakalem olarak canlı modelden desen çalışması ,

İkincisi de karakalem olarak imgesel tasarım. Ama bazen suluboya vb. Tekniklerde de çalışma istenebiliyor. Özellikle suluboya da teknik dışı çalışma riski çok olduğundan eleme fazla oluyor. Ben Çukurova mezunuyum. Şuan yetenek sınavını ne yazık ki tamamen kaldırdılar fakat bizim sınavımızı anlatayım. Bizde ilk aşamada canlı model den desen çalışması istenildi. Model genelde şortlu ve üst kısım sıfır kollu bazen erkek ise üstsüz olabilir. Sebebi eklemleri kasları ve dokuları nasıl ifade ettiğini, kumaş ile teni birbirinden nasıl çizgiler ile ayırabildiğini görmek istemeleridir. Model çalışmaları için ilk nü çalışmanı tavsiye ederim. Nü iyi kavrarsan kıyafet giydirmek daha kolay olur ve anotomiyi sakat çizmezsin. Giysinin altından eklemlerin kolların bacakların vb. Nerde bittiğini direk algılarsın. Nü çizim yapmak ayıp değildir. Karşında ki kişiyi direk obje olarak algılarsın masa ne ise o da senin için odur. Sanılanın aksine kötü niyetli kişi zaten nü çalışamaz. Bu sebeple nü modelden çalışmaya çekinme. Annen , baban, kardeşlerin vb. Kimi bulursan sana model olmasını iste. Birde çizgi karekteri çok önelidir, buna çok bakarlar. Kendine özgü bir tarzın olmalıdır hepsi karakalemde olsa kalem izlerin senin imzandır. Modeli kağıda düzgün yerleştirdin mi? Kağıttak, alttan üstten sağdan soldan kalan boşluklar orantılı mı ? Deri ile kadife kumaş, patiska kumaş vb. Ve ten birbirininden ayrışabilip, doku özelliklerini hissetirebiliyor mu? Ör. Giysideki kırmızı renkli kısımla mavi renkli kısım karakemde olsa aynı mı yoksa gerçekte olduğu gibi farklı mı görünüyor? (bunun için siyah beyaz fotoğrafları çok incele)

İkinci aşama olarak ; Bir mekan içerisinde sandalye üzerinde bir adam aydınlatma armatürü takıyor kızıda eski armatürü adamdan alıp ona yenisini veriyor, şeklinde bir soru geldi. Bunda da yine dokular mekan perspektifi, malzeme farklılıkları oluşturduğun mekan içindeki tasarım ve seçtiğin baba çocuk karakterine bakış açına bakmışlardı. Ör. Babayı standart bir karakter çizmek yerine, göbekli saçının yanları kel, belki hafifi yırtık bir eşofmanla alt kısım göbeğinin altından yukarı çıkamamış bir eşofman altı ile betimlemek daha hoşlarına gidebilir. Bir diğer üçüncü aşmada da kendi ayakkabımızı çıkartıp kağıdın üst yarısına çizmemizi istediler. Onun altına da bu ayakkabıda sadece 3 değişiklik yaparak , ayakkabının kimliğini bozmadan , farklı bir tasarım oluşturmamız istenildi. Burada da en çok objenin kağıda yerleşimine bakıldı bu tarz çizimlerde uygun olan alt üst sağ sol yerleşimi yapıldıktan sonra objenin 30 derecelik bir açı ile kağıda yerleştirilmesi uygun olur. Bu soruda soruyu yanlış anlayan ama harika yeteneğe sahip olan kişiler elendi :( ör.sandaleti olan kişiler normal kapalı bir ayakkabıya dönüştürdüler, ayakkabının kimliği değiştiği için elendiler. 3 değişiklik sayısına uymadıkları için elenenler oldu. Vb. Vb. Vb. Yani çizimle beraber, kağıda yerleşim, soruları doğru anlayıp uygulama, kağıdı iyi kullanım, çizim karakterin , hayal gücün hepsi çok önemli. Başarılar diliyorum, umarım her şey hayırlısı ile istediğin gibi olur:)
  • Paylaş
2

Mutlucan Lokmanoglu, Çok teşekkür ederim, gerçekten çok yararlı oldu benim için. :)

Tuğba *han, ozaman ne mutlu bana :) rica ederim:)

Sadece çiz. Gördüğün her şeyi çizmeye çalış. Evde , dışarda elinde eskiz(50-70 ebatlarda zaten çalışmalara devam) kağıdın olsun ki biçimi araştırırken aşina ol ve hafızadan çizerken zorlanma. Bir çok şeyi baktırarak çizdirmekteler evet bu büyük kolaylık, ama bir çok kompozisyonda ki objeyi yada figürü ezbere çizmek durumunda kalabilirsin. Bazen objenin formunu boz öyle çiz. (kağıdı buruştur, kırık cam bul, narı parçala vs) Bu tarz sorular gelir yada gelmez ama kompozisyon esnasında, kurgulamaya faydası olabilir. Zaten kursta öğrenilen detaylar bunlar ama benim çok faydasını gördüğüm ve sınavda zamandan kazanmamı sağlayan diğer etken ışık oyunu. Kağıdın tamamını karalamakla uğraşmamak, ışığın geldiği noktaları belli belirsiz bırakıp, karanlık kısımlarda detay giydirmek.
Okula girip, rıhtımda keyif yapmak ödülün olsun:)
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

775 Görüntülenme4 Takipçi2 Yanıt