Bilmek istediğin her şeye ulaş

Balık yedikten sonra süt ürünü tüketmek insanı zehirler mi?

Balığın içerisinde bulunan histamin denilen proteinin miktarı, bayat balıkta daha fazladır. Avlandıktan sonra hemen soğutulmayan balıkta histamin artışı görülür ve bu şekilde bekleyen balık tükettildiğinde histamin vücudunuzda alerjik reaksiyonlara ve beraberinde olumsuz etkilere, zehirlenmelere yol açabilir.

Yoğurtta da histamin adlı madde bulunur. Taze olmayan balıkla birlikte yoğurt tüketilmesi histamin artışına neden olacağı için tavsiye edilmez.
  • Paylaş
2

Ahmet Avcı, Her ikisinin de çok yenmesi durumunda ortaya çıkıyor..protein zehirlenmesi..az olduğunda bir şey olmuyor.

Artpro, HİSTAMİN ADAM ÖLDÜRÜRMÜ

Balık bayatsa zehirler diye biliyorum
  • Paylaş
2

Merve Sadık, Taze ise zehirlemez.

Ardaberke Aday, gerçekten öylemi kafam karıştı ben önceden süt içtim birşey olurmu acaba

Çok tükettim bişey olmadı
  • Paylaş
Ben tavalık balığı önce bir saat kadar tuzlu süte yatırıp ardından galeta ununa buluyor ve sıcak yağda yüzmeye gönderiyorum. Bu da zehirlemiyor. Yurtdışında balıktan da Cordon Bleu yapanlar var, genellikle donmuş olarak alınıyor. Bilmeyenlere iki kat balığın arasına peynir ve jambon konuluyor. Ondan da zehirleneni duymadım. Balık bozuksa arkasından ne ürünü tüketirseniz tüketin zehirlenirsiniz.
  • Paylaş
Kaliteli ve taze balık yemeğe gittiğinizde göreceksiniz ki yanında meze olarak yoğurt gelecek. Bu aldığınız balığın tazeliğine bağlı.
  • Paylaş
Ben çok defa içtim balıktan sonra ayran yada ton balığı yanında yoğurt yedim. Hiçbirşey olmadı ve zararı olacağına inanmıyorum. Diğer arkadaşlar da açıklamışlar. Bayat balıktan oluyormuş. Bayat balık yedikten sonra zehirlenmek için süt ürünü eklemeye zaten gerek yok.. .
  • Paylaş
Balık ya da sütten biri bozuk olmadığı sürece böyle bir durum söz konusu olamaz. Rukiye arkadaşımızın da dediği gibi eğer balık bayatsa süt ürünleri midede enzimlerin etkinliğini azaltacağından zehirlenme riskini azaltır.
  • Paylaş
Balığın yanında ayran içerim ve böyle birşeyle karşılaşmadım.
  • Paylaş
Mantıksız bir söz zehirlenme durumlarında ayran içirilir ya da yogurt yedirilir.Yani balık bayatsa yogurt yenmesi iyi gelecektir.
  • Paylaş
Bayat olmadığı sürece birşey olmaz. Ama 'risk budur' diyip yiyebilirsiniz. Bilindik güvenilir yerlerde yada kendi evinizde yemek yararınıza olur.
  • Paylaş
Nadir rastlanılan bir zehirlenme.. tükettim ama bişey olmadı diyen arkadaşlar var bişey olsaydı bu yorumu yapamayacaktınız zaten..sözün kısası ayran yerine farklı bir içecek seçilebilir çok zor bişey değil en azından kendi sağlığını düşünenler için!
  • Paylaş
Zehirler. Benim dayıoğlu zehirlendi balıkla ayran içip. Günde 10 posta tuvalete çıkıyor, yemyeşil suratla dolaşıyordu garibim.
  • Paylaş
Zehirlemez tabi balık tazeyse.Bayat balığı ayranla tükettiğimde 2 kere zehirlendim ama tazelerde hiç sorun olmadı. Zehirlenme durumunda da tuzlu su veya tuzlu ayran içirilerek zehirin alınması ve kusturulması amaçlanır. Vücuda histaminin fazla alınımıyla zehirlenme gerçekleşir. Suyun bile 8 litre vücuda alınması zehirlemektedir.
Herşey zehirdir, mühim olan dozdur.
  • Paylaş
2

Aykut Kardaş, "Zehirlenme durumunda da tuzlu su veya tuzlu ayran içirilerek zehirin alınması ve kusturulması amaçlanır." fakat doğru mudur? Ucu açık kalmış. Rahatlıkla kavrayamadım.

Emre Akyürek, Doğrudur hocam.Kusturmak zehrin vücuda daha fazla karışmasını önler. Yoğun tuzlu su da kusmayı kolaylaştırır. Zehirlenen birinin mideye hortum atıp midesinin yıkanması,kusturulması aynı amaçtandır.

Yok denedim birşey olmadı birisi yemiş zehirlenmiş haberlere çıktı meğersem balık taze değilmiş
  • Paylaş
2

Fat Ma, balık taze olursa sorun olmadığını duydum. hiç zehirlenen oldu mu

Abdullah Gürel, oldu ama baya oldu öyle hatırlıyorum

Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

10794 Görüntülenme25 Takipçi14 Yanıt

Eş Anlamlı Soru Ekle

  • Balık ve süt zehirlenmesi nasıl olur?