Bilmek istediğin her şeye ulaş

Bazı islami bankaların kar payı altında müşteriye ödedikleri para haram mı helal mi?

Çok güzel bir soru bu. Bunun için insanın önce haram ve helal olana inanması veya haramın ve helal'in ne olduğunu bilmesi gerekiyor. Bunları bildinmi cevabı buldun.
  • Paylaş
islami kesime gore onlarin yaptigi hersey helal,
  • Paylaş
1

Mehmet Volkan Balbay, Çok keskin bir genelleme olmuş. Tüm islami kesimleri yakından tanıyormuşsunuz gibi bir cevap vermişsiniz.

Faizden farkı yok onun da. @highsociety: Yok yahu İslami kesimdenim ben de; ama işi biliyorsan haram olduğunu görürsün.
  • Paylaş
Arkadaşlar, doğru net bir cevaptan ziyade herkes kendine göre cevap vermiş gibi. Faizden farkı yok diyenler genelde zaten ya parasını faize yatıran yada kullanacağı krediyi faizle kullanan kişiler oluyor nedense. Sami USLU'nun kitabı var ;"İslam'da Faiz Yasağı ve Çağdaş Finans" okuyun isterseniz. Ben satın aldım ancak okumak nasip olmadı henüz. Bizzat ehil olan kişilere sormak lazım. Helal dense bile içinize sinmiyor ise hiç girmeyin işin içine.
  • Paylaş
İslami bankaysa herşey helaldir =)
  • Paylaş

bu konu da birçok açıklamalar var,internet ortamından araştırdığım kadarıyla ama hiçbirisi beni tatmin etmiş değil.herkes acaba anlamak istediği şekildemi anlıyor?bide şu varki öyle bir düzen içindeyiz ki sırf faize üzerine kurulu bir düzen...artık kime inanacağımıza şaşırıyorum... malesef...ekmeği bile faizle alıyoruz.yediğimiz katıkda hep faiz var.sonuçta mevduata para yatırıp faiz almasakta vermekte aynı şey...alanda verende melundur...erbakanında dediği gibi ahir zamanda fize bile helal deniyo artık...

  • Paylaş
Gerçektende Ders Alınması Gereken bir OLAY. Bir Zamanlar, Doğu’nun şehirlerinden birinde, zengin ve varlık bir adam ölmüş. Haberciler ve tellallar şehrin sokaklarına yayılıp halka şöyle seslenmişler: “Ey ahali! Bildiğiniz gibi Veli Ağa vefat etti. Önemli bir vasiyeti var. Ahiret hayatına alışabilmek için yardımcı arıyor. Kim mezarda geçireceği ilk gecede ona eşli...k ederse, Veli Ağa’nın servetinin yarısı kendisine verilecektir.” Tellalların onca bağırıp çağırmalarına rağmen, kimse bu ilginç teklife talip olmaya cesaret edemedi. Akşama doğru, şehrin en fakir adamlarından biri olan hamal, bakmış ki, elinde mal olarak bir küfe ve ipten başkası yok. “Hamal olarak yatar, ağa olarak kalkarım” diyerek koşmuş ve diri diri mezarda gecelemeye talipli olmuş. Ertesi gün, genişçe bir mezar kazmışlar. Bir tarafına iyice kefenlenen Veli Ağa’yı bir tarafına da hamalı yatırıp mezarı kapatmışlar. Az sonra sual melekleri çıkıp gelmiş. “İkisi de artık bize emanet” diye aralarında konuşuyorlarmış. Biri: “Öyle de..” demiş. “Zengin olan zaten burada kalıcı, önce şu hamaldan başlayalım.” Öteki melek bu teklifi makul görmüş ve hamalın başucuna gidip sorguya başlamışlar: “Dünyada malın mülkün var mıydı?” “Alay etmeyin” demiş hamal. “Sırtımdaki küfeden ve ipten başka bir şeyim hiç olmadı benim.” “Öyleyse söyle bakalım” demiş melekler. “O küfe ile ipi hangi kazançla nasıl aldın?” Hamal başlamış anlatmaya: “Beş kişinin malını on kuruşa taşıdım. İkisini yedim sekizini sakladım. Ertesi gün de aynı işi yaptım. Böyle böyle para biriktirdim. Yemedim içmedim, ucuza taşıdım ve bunları aldım.” Melekler: “Olmadı” demişler. “Olmadı hamal efendi. Falancadan aldığın para hak ettiğinden çok azdı. Biz bunun hesabını ondan soracağız. Filancaya da çok ucuza taşımışsın, bunun da hesabını ondan soracağız” “İyi ama..” demiş hamal. “hakkettiğim parayı isteseydim, bana taşıtmazlardı ki...” “Sen merak etme” demiş melekler. “Nasıl olsa ikisi de buraya gelecek, o zaman biz sorarız bunların hesabını.” Ve sorguya devam etmişler: “Sen bir daha söyle bakalım. Kazandığının ne kadarını yedin, ne kadarını biriktirdin?” “Vallahi” demiş hamal. “Genelde hep yarı yarıya... On aldıysam beş sakladım, beş yedim. İki kazandıysam, birini kenara attım.” “Olmadı” demiş melekler. “Bu iş hiç olmadı. Sen hem kendinin hem de çoluk çocuğunun boğazından kısmışsın. Hem kendi nefsine, hem de onların nefislerine zulmetmişsin. Bu günahtır bilmez misin?” Hamal ne cevap vereceğini düşünürken kan ter içinde kalmış. Ve bütün bir gece melekler sormuş o kıvranmış, melekler sormuş o kıvranmış.. Nihayet sabah olmuş ve mezarı açıp onu dışarıya çıkarmışlar. Hamal bakmış, kadı efendi dahil bütün şehir kabrin başına toplanmış. Hatta mehter takımı bile hazır bekliyor. Kadı, mezardan kendisini dışarıya atan hamala: “Aferin hamal efendi, kimsenin cesaret edemediği bir işi yaptın. Ama mükâfatını da göreceksin. Artık zengin bir adamsın.” Halktan bir alkış ve ‘Yaşasın’ kopmuş. Hamal: “İstemem! İstemem! Vallahi istemem!” diye bağırmış. “Ben, bir iple bir küfenin hesabını sabaha kadar veremedim. Onca servetin hesabını nasıl veririm. Kim isterse o alsın. Hesabını da alan versin!” ? ALINTIDIR.
  • Paylaş
Haram ve helal arasinda ince cizgiler vardir. Burada onemli olan harama girmemesi icin gerekli olan prosudurun uygulanmasidir. Kar oranlari piyasadaki faiz oranlarina benziyor diye faiz demek yanlistir.  Basitce ornek vermek gerekirse nikah olmadan gerceklesen cinsel iliski zina ve haram olurken nikahli esinle yaptigin ayni sey helal ve hatta sevap oluyor. Faiz olmamasi icin gereken prosudurler de Islam hukuku kitaplarinda detayli yer aliyor.
  • Paylaş

Öncelikle şunu bilmek gerekir böyle şeyler kişiye veya kuruma değil yapılan işe göre hükme bağlanır. İslami banka diye onun her yaptığı helal sayılamaz... Kâr payı meselesin de teknik olarak bir sıkıntı yoktur, çünkü banka ile bir nevi ortaklık yapılıyor. Banka sizin paranızı (helal çerçevede ticaret yaparak) işliyor ve sizin paranızla kazandığından size de bir pay veriyor. Burada asıl noktamız KÂR ZARAR ortaklığıdır. Sadece kâr etme üzerine anlaşma yapılırsa faize girer...vesselam

  • Paylaş

İslam iki kanaldan ilerler. FETVA ve TAKVA. Takva sahibi insan için bu HARAMDIR! Sonuçta alın teri yoktur işin içinde. Fakat bu düşünüş şekili yanlış. Zira aynı mantıkla üç - beş ortaklı şirkete dahil olup sermaye ortaklığına girmek de HARAM olmalıdır. Orada da emek ve alın teri yoktur. Fetva'ya göre amel eden insanlar için İslamî Bankalar HELALDİR. Çünkü alimler bunun fetvasını vermiştirler. Tabi burada da fetva verirken yapılan zorlama yorumlar insanı zor duruma sokmaktadır. Aslında bu sorunun tatminkar bir cevabı yok. Şayet kazancın helalliğini belirleyen "emek" ise dediğim gibi şirket kurmak ve sermaye ortaklığı yapmak da sakıncalı olmalıdır. Yok eğer kazancın helalliğini belirleyen "risk" ise bu gün bir çok sektörde (örneğin demir sektörü, petrol sektörü... gibi) risk %0'dır. Bir koyar beş belki de beşyüz kazanırsınız.

  • Paylaş
Birbirinden farkı olmayan piyasaları bunlar. Kuyumcu, Altın Borsası, Bankalar, Forex. Kuyumcudan altın alıp 2 sene sonra daha yüksek fiyata satışını yapınca aradaki fark haram mı oluyor bize? Direkt faiz odaklı ise tabii ki günah. Dediğimi anlamanız için aralarında farkları görebileceğiniz, çalışma sistemini kavrayacağınız yatırım piyasalarına bir göz atın.forexaltinpiyasasi.com/hangi-altin-piyas. . .
  • Paylaş
BANKA PARAYI NEREDE KAZANDIGINA BAGLI
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

2699 Görüntülenme12 Takipçi12 Yanıt

Konu Başlıkları