Bilmek istediğin her şeye ulaş

Hiçbir şey düşünmemek mümkün mü?

İnsanların hiçbir şey düşünmediklerini "düşündükleri" zaman bile düşünmüş olacağı söylenirken hiçbir şey düşünmemek mümkün olabilir mi? Peki madem bu doğru ise hiçbir şey düşünmediğimizi düşünmek pozitif düşünce midir?Düzenle
Hiçbirşey düşünmediğini düşünüyor olacağın için mümkün değildir. Gerçek anlamda hiçbirşey düşünmemek ancak bilincini yitirdiğinde olur sanırım, bunun pozitif düşünceyle alakası yok
  • Paylaş
2

Fatih Metin, Soru şu; Hiçbir şey düşünmemeye çalışmak, hiçbir şey düşünmediğimizi çalışmak bir nevi meditasyon olabilir mi? Pozitif düşünceden kastım buydu.

Mine, hiçbirşey düşünmemeye çalışmak pozitif düşünce tarzına geçiş için olumlu bir adım, başarıp gerçekten düşünmediğinizde ise evet meditasyonun ta kendisi. ama sürekli düşünmemeliyim düşünmemeliyim diyorsanız olmaz. Bu genelde uykuya dalma güçlüğü çekenlerde de görülür. Ne kadar düşünmüyorum, uyumalıyım dedikçe bir türlü uykuya dalamazsınız. Kilit nokta : rahat bırakmak: beyni de bedeni de.

Gerçek meditasyon sırasında böyle bir şeyin gerçekleşebildiğini okumuştum. Nerede hatırlamıyorum ama hayal etmesi bile güzel :)
  • Paylaş
8

Fatih Metin, Sanırım bende aynı şeyi okumuşum. Cidden hayali bile güzel.. @serkan :)

Serkan Köse, Belki bir gün :)

Şaman, Gerçekleşebilmek değil @serkan kardeşim, meditasyon öyle başlıyor zaten...

Şaman, Aslında düşünmeden yapılan bir şeye konsantre olmaktan geçiyor olay. Mesela sen davulcusun, düşünmeden çalabildiğin zaman bir parçayı doğru çalabilirsin ki zaten öyle çalmalısın. Çalarken çaldığına konsantre olursun ama düşünmezsin, başka bir şey düşünmek de konsantrasyonunu bozar dolayısıyla bir müzisyen çalarken hiçbir şey düşünmez. Büyü falan değildir bu sadece odaklanma meselesi.

Fatih Metin, Buna meditasyon esnasında dalıp gitmek dahil mi sizce? Çünkü daha çok bir rüya hali gibi değil mi bu durum?.. Yani gerçekten düşünmediğimiz değil düşünemediğimiz, rüyalar aleminde olduğumuz bir an değil mi?

Hanife Kadir, meditasyon düşünmemekten ziyade düşüncelerin geçip gitmesini izlemek olabilir mi,,? tıpkı banka oturmuş ve oradan geçen canlıların (kedi köpek insan) geçip gtmesini izlemek gibi..

Şaman, Ben oturup sadece meditasyon yapanlara hep gülmüşümdür, aktif meditasyon yani müzik yapıp tek noktaya odaklanma gibi bir seçenek varken neden insan oturup hayalindeki mum ışığına odaklansın diye ☺

Serkan Köse, Üstad, benzetmen çok yerinde ve isabetli oldu. Aslında müzikle uğraşanların yaşadığı rahatlamanın da nedeni hatta sanırım bu şimdi düşününce..

Prof. değilim tabii ama okuduklarımdan aklımda kalan bilgi; meditasyonla mümkün. Zaten amacı, zihni susturmak yada zihin kontrolünü ele geçirmekte diyebiliriz. Pozitif demektense, meditasyonun iç huzur verdiği düşünülürse, o boşluk hissi zaten iyi hissettiriyor sanırım. Hatta meditasyon yapamıyorsanız bile, bir ağaca, kuşa bakın ama " ne güzel ağaç... " bile demeden buna bile kafa yormadan bakmaya çalışın denilmekte. "Sadece bir kaç dakikalık mola yada durmak" bile o mantıkla örtüşüyor sanırım. Denemekten zarar gelmez.
  • Paylaş
Bence mümkün.

Bazen zoraki seminerlere gidiyorum ve yorgun oldugumda ister istemez uyuklamaya başlıyorum. Sonra aniden irkilerek uyanıyorum ve uyandığımda 3-4 saniye kadar hiçbir şey düşünemiyorum. Hiçbir şey düşünmediğimiyse, düşünmeye başladığım an fark ediyorum.

Uyku haline geçiş ya da uykudan uyanış durumlarında bence insan düşünmüyor. Çok kısa bir süreliğine tabi.
  • Paylaş
Eğer kişi erkekse mümkün. Bunu izlemenizi tavsiye ederim: inploid.com/post/erkek-ve-kadin-beyinler...
  • Paylaş
Teknik olarak "hiç" olmadan "hiç"liğe ulaşamazsınız. Bu yüzden önce zihninizde hiçliği gerçekten tanımlayın. Eğer gerçekten "hiç" olabilirseniz sonra düşünürsünüz.
  • Paylaş
İnsanlar herzaman bişeyler düşünür. Hatta yoğun düşünce uyku problemlerine yol açar. Bu problemi bile siyah bir ekran yada duvar 'düşünerek!' çözüme kavuşturuyorsak, hiçbir şey düşünmemek mümkün değildir.
  • Paylaş
"Düşünüyorum da, düşüncelerin en güzeli; senin beni düşünüp düşünmediğini düşünürken düşündüğünü düşünmek olsa gerek... "

Yani Mine Hanım'ın da dediği gibi, "düşünmediğini de düşünüyor olacağından" imkansız. İnsan olmanın fıtratında var zaten düşünmek. Yoksa hayvanlardan ne farkımız kalırdı? :)
  • Paylaş
4

Fatih Metin, Seni düşünse de düşünmese de her şekilde düşünüyor olması düşüncelerin en güzeli diyorsunuz. Peki Seni düşünmezken ne düşünüyor olduğunun önemi yok mu?.. ;)

Özge Küpeli, Hayır, "düşüncelerin en güzeli beni düşünüyor olman, ah keşke düşünse!" anlamında .. Ama siz de haklısınız; bu kadar çok "düşünme" geçen bir cümle kafa karışıklığına yol açabiliyor. Zira 6 yaşımda bir yerde okumuştum ondan beri aklımdadır bu cümle. Nerede işime yarayacak diyordum, inploid çıktı karşıma.. :)

Fatih Metin, :) Düşünmek di mi... Dün gece Mevlana filmini izledim. Onda da aramak diyordu... Biraz fazla düşünmeye çalıştım, olmadı. Ne güzeldir di mi; "Düşüncelerin en güzeli beni düşünüyor olman." ... Allah doğru insanlarla karşılaştırsın.

Descartes ne demiş: "Düşünüyorum, öyleyse varım! " Yani neye vurgu yapmıştır: Bilince. Bilincini kaybetmediğin sürece olumlu, olumsuz, zekice, aptalca her yönlü düşünürsün. Bilinç yoksa düşünce de yoktur. "hiçbir şey düşünmediğini" söyleyen kişi, düşünmüyorsa bunu söyleyemez. Ortada bir çelişki söz konusu... .
  • Paylaş
1

Fatih Metin, Hala varız çok şükür... :)

Hiçbir şey düşünmediğimiz anda "insan" olma sıfatını hak eder miyiz sizce?
  • Paylaş
1

Fatih Metin, Bu bakış açısıyla kesinlikle haklısınız. Lakin benim sorduğum, sorguladığım şey şu ki; Gerçekten hiçbir şey düşünmüyorum dediğimiz an bile hiçbir şey düşünmediğimizi düşünüyorken, mesela meditasyon esnasında hiç olmak mümkün mü ya da @hanifekadir in de dediği gibi;

"Meditasyon düşünmemekten ziyade düşüncelerin geçip gitmesini izlemek olabilir mi? Tıpkı banka oturmuş ve oradan geçen canlıların (kedi köpek insan) geçip gitmesini izlemek gibi.."

Bu arada insan sıfatını hak etmek için keşke sadece düşünüyor olmamız yeterli olsaydı.. Özellikle yaşadığımız bu günlerde...

Üniverstede bi derste hocamız ancak öldüğümüzde düşünceleri son bulacağını söylemişti. Üniversitedeyken artık hiç bir sey düşünmek istemouorum derdim şimdiise pozitif düşüncelerin kafamda olmasını istiyor ve seçiyorum. Sabah işe geldiğimde herşey uüstüme geliyormuş gibi hissettim artık sıkıldım bu hayattan dedim ve elime kalem kagit alip bi odaya gectim. Hissettiklerimi isteklerimi beni engelleyen seyleri yazdim ve rahatladım. Son olarak bir de bi karar aldım 21gün hayatımın olmasını istedigim gibi yasamayi olmayi istedigim gibi yasamayi (calismayi, konusmayi vs) Bir sey 21gün yapılırsa (pozitif dusunmek, ofkelendiginde sakin olabilmeyi basarmak, cözüme odaklanmak, erken , zinde kalkmak, düzenli spor yapmak vs) o sey artık senin alışkanlığın olur. Bu çalışmayla bir çok hayatımda olmasını istediğim alışkanlığa kavuştum, şimdi sıra yeni alışkanlıklarda. Unutmayalım degismeyen tek sey degisimdir ve herkes zorluklar yasayarak birseyleri öğrenmeye geliyor dünyaya.
  • Paylaş
hz. Muhammed (sav) bir gün veysel karani hazretleriyle sohbet ederlerken veysel karani'ye demiş ki; "ey veysel eğer bu gün akşam namazını kılarken hiç bir şey düşünmezsen sana hırkalarımdan birini vereceğim. " veysel karani bunu duyunca: "bu ne lutuftur efendimiz, namazda hiçbir şey düşünmeyeceğim" diyerek söz verir. Sohbet uzar gider vakit akşam namazı olur ve camii'ye giderler namaz biter tekrar bir araya gelirler ve hz muhammed (sav) veysel karani'ye sorar; "aklını namaz kılarken boş tutabildin mi ey veysel ? " veysel karani hiç düşünmeden cevap verir; "efendimiz aslında namazın farzına kadar hiç bir şey düşünmedim ancak ettehiyyatü'ye oturduğumda bana hangi hırkanızı vereceğinizi düşündüm.
yani kıssadan hisse'ye bakarsak hiçbir şey düşünmek mümkün değildir.
ayrıca bazı şeyleri isteyerek düşünmeyiz, sokakta bi şey görürsünüz aklınıza bambaşka bi şey gelir onu düşünürsünüz.
  • Paylaş
1

Arif N., "efendimiz aslında namazın farzına kadar hiç bir şey düşünmedim
ne demek

Mümkün değil... Hiçbirşeyi dusunmedigim zaman , neden birşey düşünmüyorum diye düşünüyorum bu sefer.
  • Paylaş
Evet. Uyurken hiçbir şey düşünmezsiniz.
  • Paylaş
2

Fatih Metin, Uyku, uyanana kadar ölmek olduğuna göre doğru olabilir. Peki rüyalar düşünceler sınıfına giriyor mu acaba?

Omer Ayverdi, Ruyalarin dusunmekle alakasi yok. Beyin sadece dusunme gorevini yapmaz. Beynin sadece %5 ini kullaniyoruz falan gibi laflar safsatadir bu yuzden. Her insan beynin % 100'unu kullanir. Beynin sadece bir bolumu dusunme ile ilgilidir. Kolunuzu bacaginizi haraket ettiren de beyindir. Sadece uyurken degil anastezi etkisi altindayken de mesela dusunemezsiniz.

Mümkün
  • Paylaş
Beyin sürekli "faal", yani sürekli calisiyor.
Uyurken bile uyanik halinden daha az degil.
  • Paylaş
Hiç birşey düşünmeyen insan uçabilir yükselir hafifçe diye bişey duydum ne kadar mümkün bilmiyorum ama bence hiçbirşey düşünmemek mümkün değil.
  • Paylaş
Mümkün deildir çünkü: oturup beklerken bile ne yapacağımızı anemizi vb. şeyleri düşünebiliriz yani mümkün deil. Eğer sinirli isek negatif düşünürüz sevinçli isek pozitif düşünürüz. Hiçbir şey düşünmediğimizi düşünsek bile düşünürüz. Kendi kafamızda: acaba ne zaman farklı şeyler düşüneceğim gibi şeyler düşünebiliriz
  • Paylaş
Düşünün düşünün.. , bizlerin düşünmeye kafa yormaya ihtiyacı var.
  • Paylaş
Beyni olmadan yaşayabilen insan düşünmemeyi başarabilir.
  • Paylaş
Bunu bile dusunmek gerek :))
  • Paylaş
2

Mesutkyavuz, repeat yapmısın :))

Gurkan Bektaş, İnsan düşünmemeyi bile düşünerek yapar.

Gülerken bişey düşünemessin sadece komik olanı anlarsın ve başlarsın gülmeye
  • Paylaş
Evet bunun mümkün olduğunu söyleyenler var. Şimdi'nin Gücü tarzı kitaplarda bunun yöntemleri anlatılıyor. Düşüncelerin biz olmadığımız bilincinin kazanılması gerekiyor. Bütün sorun düşüncelerle özdeşleşmekten kaynaklanıyor. Düşüncelerin kontrolü eğer sizdeyse hiçbir şey düşünmemeyide başarabilirsiniz. Ama hiçbir şey düşünmeden duramıyorsanız düşüncelerin tutsağı olmuşsunuz demektir. Rüyadan uyanmak isimli kitapta bu konuda basit bir egzersiz öneriyor: Sadece bir dakikalığına hiçbir şey düşünmemeyi deneyin. Eğer bunu başaramazsanız düşüncelerin esiri olmuşsunuz demektir. Aslında düşünceler sadece bir araçtır. Gerektiğinde kullanılan bir araç. Aslolan bilinç ve farkındalıktır.
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR