Bilmek istediğin her şeye ulaş

İçinde bulunulmuş ama yaşanılmamış cümlesiyle sizce ne anlatılmak istenmiş olabilir?

Sanırım "yok mekan" kavramı anlatılmak isteniyor. Yok mekan, karmaşa içerisinde ve zaman kavramından yoksundur. Havaalanları, otobüs terminalleri, AVM ler, gross marketler, temalı oteller buna en iyi örnektir. Hatta birbirinin kopyası toki evleri, duvarla çevrili güvenlikçiden icazet almadan kapısından içeri giremediğiniz konut siteleri dahi yok mekan olarak adlandırılabilir. Yaşanılmamış eylemini, herhangi bir hafıza kırıntısı oluşturmamış olarak düşünün, ki hafıza oluşmuyorsa o alan "yer" de olmaz.
  • Paylaş
Hayata photoshopla eklenmek gibi bir şey sanırım :)
  • Paylaş
2

Seyda Kartal, :)) biraz mimari acıdan ele aldıgmzı düsünelimm bide :)

Esra Bayındır, Tasarım esnasında ise mekanın kurgusunun sadece görsel açıdan yorumlandığı işlevseliğe önem verilmediği anlamına gelir . Eğer zaten tasarlanmış bitmiş kullanılmış bir binadan bahsediyorsak mekanın sadece kullanıldığı sizde bir his bırakmadığı anlamına gelir. Örnekse Ankara'da bulunan onlarca üst geçit günlük yaşamda defalarca kullanılan ama kullanıldığı unutulan kentsel elemanlarken eskişehirdeki köprülerde mutlaka durup bir fotograf ceker ya da çektirirsiniz yanılmıyorsam yani en azından benim hiç bir Ankara geçidinde çekilmiş fotografım yok en azından :)

Mimar değilim, haddim olmayarak bana yaptığı çağrışımdan bahsetmek istiyorum. Bu, bence kişinin içinde bulunduğu ama kendinden hiçbir şey eklemediği, kişiselleştirmediği bir mahali anlatıyor. Bir eve taşınırsınız, duvarına bir tablo asmazsınız, hani bırakın tabloyu sizin zevkinizi gösterecek bir banyo perdesi, bir havlu askısı, standartın dışında bir mobilya, boşu boşuna toz toplayacak bir heykelcik gibi kişiliğinizi yansıtacak herhangi bir obje yerleştirmezsiniz. O mahale giren bir başka kişi kesinlikle o mahalin sizin tarafınızdan yaşanıldığına dair hiçbir ipucu bulamaz.

Mimar arkadaşlar lütfen kızmayın, sadece öznel çağrışımımı yazdım, tabii ki sizinkiler gibi teknik bir tanım olarak kabul edilmemeli.
  • Paylaş
Planlandığımız mekana duygusal manada veya kendimizden bir şeyler katmadan uygulamaya çalışmak. Belediye mantığı bi nebze.
  • Paylaş
Tasarımda doygunluk noktanıza geldiğinizde proje yürütücünüzün en saçma yere sergi yerleştir dediğindeki his =)
  • Paylaş
Gözlerim hep edebi cevaplar aradı :)
  • Paylaş