Bilmek istediğin her şeye ulaş

Kadere inanır mısınız?

Tüm insanların bir birine bağlı ve birinin yaptığı bir hareketin tüm insanlığı etkileyebileceğine inanırım.
  • Paylaş
İnanırım.. Ama "herşeyin önceden belirlendiği" zannedilen kadere değil..
  • Paylaş
1

Durdu Bağırtlak, kaderin tanımı değil dediğin zaten

Her şey kader deyip geçmiyor muyuz? Aslında bazen kafam karışıyor ama ...neyse..:):):):
  • Paylaş
Evet. kader senin yazdığın bir filmin hikayesi, senaryosu, her şeyi. senin hayatının "yukarı"dan görünüşü..
  • Paylaş
Çok tatlı bir laf vardı; "kaderin A noktasından B noktasına gitmek, hayat ise o yolculukta başına gelen herşeydir" gibi birşeydi de ben bunu daha önce yazmamış mıydım?
  • Paylaş
inanip inanmamak neyi degistirir ki
  • Paylaş
2

Serdar Oruç, şunu değiştirir kardeşim. önünde düz bir çizgi var. geçmek ölüm getirir, geçmezsen bir şey yok. Sen bakalım ne olacak diye geçersen, öldüğünle kalırsın. Kural 1- Allah ezelde herşeyi biliyor muydu. evet. senin nasıl davranacağınıda biliyordu. ama seni çizgiden geçmeni zorladımı. hayır. sana kulli irade verdi, yani yetenek, yürümek, yeme içm gibi. sen fiiliyata geçirdiğinde, cüzi iradeni kullanmış oluyorsun. çizgiden geçmek örneği gibi.. Kural2. bütün bu olup biten durumların hepsine KADER denir. bu arada müslümanım diyen herkesin kadere-kazaya, hayr ve şerrin Allah' tan geldiğine inanmak zorunda. soruyu soran da kabahat.

Mehmet Volkan Balbay, Serdar bey kısaca "İNSANIN KADERİ TERCİHTEN İBARETTİR" diyebilir miyiz?

Bir kaza haberi duymuştum. O kazanın olduğu yerde, diğer kazadan kurtulanlar aynı yerde kazadan öldüler. Buna ne dersiniz? O gün o arabaya sığmayıp bir kaç gün sonra yola çıkan kişiler aynı yerde trafik kazasında öldüler.
  • Paylaş
1

Mehmet Volkan Balbay, Fikriye hanım bunun tam tersi durumlarda mevcut. Ona ne dersiniz?

Birincisi; BÖYLE BİR SORU SORULMAZ.
İkincisi; Art Niyetli olduğunu düşünüyorum.
Üçüncüsü; İnanmıyorum diyen kişi Müslüman ise KAFİR olur.

Kader, Kaza ve Cüz-i İrade Nedir?
Madem meselemiz kaderdir. O halde meseleye geçmeden evvel bazı kelimelerin anlamlarını bilmek zorundayız. Bu kelimelerden bir tanesi kaderdir.
Kader: Cenab-ı Hakkın, kainatta olmuş ve olacak her şeyi, bütün vasıflarıyla, bütün halleriyle ezelde bilmesi ve daha onu yaratmadan önce, her şeyiyle, levh-i mahfuz denilen kader levhasında yazmış olmasıdır.
Kaza ise; Allah'ın bu ezeli yazıyı ve takdiri, icad etmesi ve yaratmasıdır.
Demek ki, kader; Allah'ın ilminin bir neticesi, kaza ise; Allah'ın kudretinin bir tecellisidir. Yani Allah, ilmiyle yazmış, kudretiyle de yaratmıştır.
Yazı: Kaderdir, Yaratmak: Kazadır.
Mesela: Bir insanın ne zaman doğacağı ve ne zaman öleceği önceden takdir edilmiştir. İşte bu takdir; kaderdir. O insanın vakti geldiğinde doğması ve vakti geldiğinde ölmesi, yani doğum ve ölüm hadiselerinin yaratılması ise kazadır.
Cüz-i İrade: Allah tarafından insana verilen, dilediği gibi hareket edebilme yeteneği ve seçme serbestliğidir. Biraz daha bu kavramı açarsak: Allah insana okuma, yazma, koşma, yemek yeme, içme, oturma gibi bir çok kabiliyetler vermiştir. Bu kabiliyetlerin her birine "külli irade" denilir. Burada geçen "külli irade" tabirini, Allah'ın külli iradesiyle karıştırmamak gerekir.
Allah'ın "külli iradesi"; Allah'ın dilediği her şeyi yapabilmesi ve emrinin önüne hiçbir şeyin geçememesidir.
İnsanın "külli iradesi" ise; Kendisine verilen yeteneklerdir. İşte insan, o yeteneklerden bir tanesi ile bir işe yöneldiğinde o "külli irade" artık cüz'ileşmiş olur. Buradaki "cüzi" ifadesi "ufaklık" manasında olmayıp, "belirlilik" manasındadır.
Mesela insanda yemek yeme kabiliyeti vardır. Bu "külli iradedir. " İnsan bu kabiliyeti ile simit yemeğe başladığında artık bu kabiliyeti cüzileşmiş olur. Artık insan kendindeki külli iradeyi belli bir yönde kullanmış ve simit yemeğe başlamıştır. İşte buna cüz-i irade denilir. İnsan burada serbesttir. Simit yiyebileceği gibi bir haramı yemeği de tercih edebilir. Zaten onu mesul eden: ona bu tercih yetkisinin verilmesidir.
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

1388 Görüntülenme23 Takipçi8 Yanıt

Konu Başlıkları