Bilmek istediğin her şeye ulaş

Tanrı önce melaikeleri ardından da evreni yaratmaya neden ihtiyaç duymuştur? Belki de önce ahireti yaratmıştır insanları ödüllendirmek ya da cezalandırmak için ama tümüne neden ihtiyaç duymuştur? Neden yarattıklarını mükemmel yaratamamış ve onları sınamak zorundadır?

Tabii önce öbür dünyayı yarattı da diyebilirsiniz. Onu da neden yaratmıştır? Nedir tanrının ihtiyacı? Bir de bu yarattıklarını sınıyor. Mühendisler bile koda göre yapıp yaptıklarının bir insan ömrünce sağlamlığından emin olabilirken tanrı neden sınama ihtiyacı duyacağı şeyler yaratır? Düzenle
Mutlaka ihtiyaçtan olmalı.
İhtiyaç derken köylü para vermeden yumurta edinip karnını doyurmak için tavukları toplar. Ve bu tavukları için bir kümes inşa eder. Bu ihtiyaç tablosunda ki gibi sorularla uzar gider bu bakış açısı.
Eğer ki bahsettiğiniz gibi bir sistem söz konusu ise bence bir ihtiyaca cevap vermek için mevcuttur.
Fakat emin olduğum bir şey var ki; pozitif düşününce çoğu şey olumlu gelişiyor. Bir başına yetmez ama bu gibi durumlar manevi güce örneklenebilir.,
Manevi güç. İnanmak. İyi olanı istemek.
  • Paylaş
(Cin ve insanları ancak, beni bilip itaat, ibadet etmeleri için yarattım.) [Zariyat 56]


(Ey Âdem oğlu, sizi kendim için yarattım. Her şeyi de sizin için yarattım. Senin için yarattıklarım, seni, kendim için yaratılmış olduğundan alıkoyup gâfil ve meşgul etmesin.) [İslam Ahlakı]


(Sizi abes olarak, oyuncak olarak mı yarattım? Bize döndürülmeyeceğinizi mi sanıyorsunuz?) [Müminun 115]


Allahü teâlâ dünyayı ve kâinatın tamamını insan için yarattı. Bitkileri, hayvanları, su, taş, toprak, maden gibi her şeyi insanın faydalanması için yarattı. İnsanları da, kendisini tanımaları ve kendisine ibadet etmeleri için yarattı. Bu tanımanın ve ibadetin faydası da, yine insanlaradır. İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Allahü teâlâ, hiçbir şey için, hiçbir şeye muhtaç değildir.
  • Paylaş
2

can2, Teşekkürler paylaşım için.

Tanri'yi kim yaratti sorusu sacma. Cunku Tanri olmanin getirdigi durum yaratilmadan ozunde var olan bir guc. Bununla beraber Tanri varligi kabulleniliyorsa bunda dini bir sebep aramak da sacma farkli bir neden aramak da sacma. Tanri bu istedigini yapar. Adinin ve varsayilan ozelliklerinin getirdigi gucle Hitler'i de yaratir, Muhammed'i de yaratir. Zararsiz bir insani da zalim bir insani da yaratir. Madem Tanri var neden bu kadar savas oluyor, cocuklar oluyor demek de anlamsiz. Tanri elinde bulundurdugu gucle istedigini yapar. Eger varsa kimseyi de sallama mecburiyetinde degil. Tanri'ya yuklenilen anlamlar ve dinle baglantilar surekli neden aramasini sagliyor insanin. Bir neden aramaya gerek yok. Uzerine yuklenen anlamla o bir Tanri, her seye gucu yeten, bizse sadece bir insan.
  • Paylaş
Tanrı hiçbir şeye ihtiyaç duymuyor.
  • Paylaş
Neden yaratanına sorarak şahit olacağın ayeti (işareti veya delili) yaratılmış olan insanlardan almaya çalışıyorsun?

Benim idrakim ölçüsünde yaratan birşeye ihtiyaç duymaz , bir şey yaratıldıktan sonra, bu yaratımın bir ihtiyaç doğrultusunda olduğunu düşünmek kadar merhamet doğrultusunda olduğunu düşünmek de bir seçenektir. Eğer ortada bir yaratım var ise insan herhalde yaratanına ihtiyaç duyabilir çünkü yaratmayı bilen yaratıcı; "ihtiyaç" kavramını yarattığının düşündüğü seviyeden öte düşünür.

Melek için "Melaike" denmesinin sebebi meleklerin içinde yaratılışının üzerine kibir inşaa edenin çıkması... Yani kibirli ve kibirsizi içeren bir topluma; ne "kibirli bir toplum" ne de "kibirsiz bir toplum" diyebilirsin sonuç olarak ikisinin ortası bir kelime kullanırsın işte "Melaike" de böyle bir kelime, öğrendiğim kadarıyla. Sonuçta kuran ayetlerini anlamaya çalışarak , yaratandan anlamayı dileyerek öğrenmeye çalışıyorum. Aslında ben ne kadar açıklama yapmaya çalışsam da herkes kendi anlama dileği ölçüsünde "mükemmel"i idrak edebilir.
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

176 Görüntülenme9 Takipçi5 Yanıt

Konu Başlıkları