Bilmek istediğin her şeye ulaş

Atilla Arısoy, 

İç Mimar

İç Mimar Atilla Arısoy inploid.com'da 1 soru sordu, 16 soru yanıtladı ve 11 takipçisi var.

Nisan 2014

Atilla Arısoy bir yanıta alt yorum yaptı

Marka kafeler yanıltabilir. Oralarda ciro odaklı hareket edilir. Herşey ciroya yöneliktir. Siz daha normal, insanlara keyifli vakit geçirecekleri kafeleri inceleyin...Nışantaşı örnek: ara sokaklarındaki kafeler, Teşvikiye mahalle kafe
5 garson 3 mutfak görevlisi 1 yönetici program analizi yapacagın tasarımda senı etkileyecek programladır örnegın mekanın yerı ve istege göre gurme restorant yada normal restorant yapma ilişkisi yazılı kaynaklar yerine bir kafeye gıttıgınde oradaki çalışanları ve servis akışını ıncelesen çok rahat taslak bir fikir gelir m2 ne yapıcagınla ılışkili cafe mi cafe bar mı bistro mu konsepti ne bu farkıdada starbucks ile normal bi kafe arasındaki farkı düşünerek çözebilirsin umarım yardımcı olmuşumdur
Şubat 2014

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Ünlü tabloları ünlü yapan nedir?

Aslında ünlü olan ressamdır. Tablonun ünü ressamın bir hikayesinden ya da o dönemdeki sosyal olgudan gelir. Bununla beraber eserin stil, teknik veya konu olarak ilk kez sunulması neticesinde aldığı olumlu yada olumsuz tepkilerde tablonun ününü belirler.
Şubat 2014

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Ben lise son sınıf öğrencisiyim mimarlık okumayı düşünüyorum ama eşit ağırlık okuyorum özel üniversiteden mimarlığa geçsem sıkıntı yaşar mıyım ?

Eğer gerçekten bu mesleği düşünüyorsanız, seviyorsanız, kesinlikle en iyisinde okumak için uğraş verin... . Yatay geçiş vs. Ne imkan varsa zorlayıp devlet üniversitesine geçiş yapın. Devamında muhakkak yurt dışında yüksek yapın... Özel üniversiteleri kesinlikle tavsiye etmiyorum... ... .
Şubat 2014

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Eşit ağırlık bölümünden alan üniversitedeki tasarım bölümlerinin iş bulma imkanları ve akademik kariyer yapma imkanları nelerdir?

Mimar sinan ünv. Veya Marmara ünv. Gibi okulları öneririm. Ama puan olayını bilemem. Asıl tavsiyem ne yapıp edip iyi bir üniversitenin mimarlık bölümünde okumanız. Devamında da kesinlikle yurt dışında yükseğini yapmanız çok önemli... (Özel üniversiteleri kesinlikle tavsiye etmiyorum. )
Aralık 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Kendi başına Autocad öğrenmek mümkün müdür? Ne şekilde yapılabilir?

Autocad muhteşem bir kalemdir. Ama önce teknik resim olayını çok iyi öğrenmelisiniz.
Aralık 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Ünlü mimar Selim Yuhay ve evim şahane programı hakkında görüşleriniz?

Güzel sempatik, bir program. Selim bey seyirci ile çok iyi elektrik yakaladı. Yurt dışındaki örnekleri ile çok benzeşmiyor. O da bizim halkımızın kültür farkından oluşuyor. Bu program daha özenli ve estetik değerlere önem veren bir şekilde yapılmalı. Her mekan için uzun soluklu bir planlama yapılmalı. Bu programdaki gibi, biz acaip hızlı yaparız mantığı, zamanı doldurmaya yarıyor. Programın maliyeti deneceğini çok iyi biliyorum. Ama bu mantık bir zaman sonra şişmeye mahkum. İnsanlara beklediğini değil daha ötesini veren bir program olmalı. Bu şişme olayını Türkiye deki mobilya firmalarının yaptıklarına bakarak daha iyi anlayabiliriz (birkaç firma hariç).
Aralık 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Tasarım hangi noktada sanat olarak kabul edilebilir?

Mimaride, resimde, heykelde, romanda, sinemada, müzikte, grafikte, dansta vb dallarda şimdiye kadar yapılmışlara yeni bir anlayış, bakış açısı veya düşünce getiriyorsa, ya da bambaşka bir perspektif oluşturuyorsa, artık bu sanat denmeye başlanabilir.
Aralık 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Aralık 2013

Atilla ArısoyTasarım konu başlığını takip etmeye başladı.

Tasarım

Tasarım, bir planın, bir nesnenin ya da bir inşaat süreci içinde(mimari çizimler, mühendislik çizimleri, iş süreci...vb.) yaratılmasıdır. Ge...

Aralık 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Vitray sanatı nedir?

Eski zamanlarda şimdiki gibi teknoloji olmadığından pencere camları maşrapa usulü düz mermer üzerine dökülerek en fazla 20 x 20 cm. Yada biraz daha büyük yapılabiliyordu. Bu yüzden mimaride büyük pencerelerin geniş cam ihtiyacı için bir teknik olarak başladı. Daha sonra camın renklendirilmesi ile birlikte işin mimarideki şekli çok değişti. Yerine göre, mimariye göre, yapana göre çok çeşitli teknikleri çıktı. Belli başlı tekniklerden en çok bilineni kurşunlu vitraydır. Bu teknik kendi içinde ikiye ayrılır. Biri özel makinede çekilmiş kurşun profille yapılır. Diğeri ise yaprak kurşun tabir ettiğimiz 0. 5 mm inceliğinde yaprak kurşun sarma tekniği ile yapılır. (Tiffany Vitray) Her iki teknikte de çok nefis işler yapılır. Genelde eski kiliselerde, Sinagoglarda gördüğünüz Vitraylar ilk kurşun sistemde yapılmıştır. (bazı cam parçalara ayrıca boya ile de müdahale edilmiştir. İkinci teknik daha çok ev içi süs eşyalarında, Lambaderler de uygulanır. Osmanlı döneminde camilerde yapılanlar ise alçılı sistemdir. Bu uygulamada konturlar biraz daha kalın olmak zorundadır. Modern mimaride ise daha çok beton vitray görülür. İnce cam yerine kaba cam parçaları ile yapılır. Sonuçta vitray artık resim, heykel gibi görsel sanatlardandır. En iyi örneklerini de ressamlar çalışmıştır. Bu konuda dünyada vitrayları ile ünlü en bilinen ressam Marc Chagall dır. Türkiyede halen bu işi yapanlardan biri İzzettin Baki (Atölyesi Bakırköy de) , Oktay Maral hoca (marmara ünv. Ayrıca Vitray üzerine kitabı var)
Aralık 2013

Atilla Arısoy bir yanıta alt yorum yaptı

O pisuvar yanılmıyorsam Newyork ta Moma sanat müzesinde. (tabure üstündeki bisiklet tekerleği de orada)

Sanat eseri biriciktir (unique). Kuralları yoktur. İnsanın estetik duygusu ihtiyacını karşılar. Sanat, sanat içindir. Sanatçı bir sanat eseri yaratırken adeta mastürbasyon yapar, yani kendini tatmin eder. Bu yüzden sanat halk içindir diyenlere boş verin. (:


Diğer taraftan tasarım, tasarım için değildir. Tasarım; kullanım, işlev gibi amaçlara hizmet eder. Belli kuralları vardır. Bir ürün tasarımcısının tasarladığı şey onlarca, yüzlerce, binlerce, hatta milyonlarca adet üretilebilir. Ama neticede yine tasarımdır. Bir sanat eseri için böyle bir şey söz konusu olamaz. Bu yüzden birbirinin aynı gibi görünen gravürlere bile seri numarası verilir sanatçı tarafından.


Fakat bunun yanında, bazı tasarımlar sanat eseri olarak sunulmuştur. En bilinen örnek, Marcel Duchamp'ın bir pisuvarı ters koyup, "çeşme (fountain)" adıyla sergilemesidir. Not: Bugün bu pisuvar nerede kimse bilmiyor.


Sanat



Aralık 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Sanat ve tasarım aynı şey midir?

Sanat ile tasarım farklı şeylerdir. Yapılan bir işin sanat, yapanın sanatçı olduğuna izleyenler ve sonraki kuşaklar karar verir. Ben sanat yapıyorum, benim yaptığım sanat demek haddini aşmaktan başka bir şey değildir. Tasarım ile uğraşanlara gelince, gerçek sanattan " resim, heykel, müzik, tiyatro, mimarlık, yazarlık vs işler" in tümünden haberdar ve bilgi sahibi olmalı sürekli, iç içe, üç öğün yemek yer gibi, nefes alır gibi bu konular ile yaşamalı ve yaptıkları işler için buralardan beslenmeli ve içinde yaşadığı kültürden de bu yemeğe baharatlar katmalı. Bütün bunlar toplumun devamlı gözünün önünde olan, elini sürdüğü, okuduğu, kokladığı, hissettiği her türlü çalışma için geçerlidir. (mühendislik gerektiren tasarımlar hariç)
Şubat 2013

Atilla Arısoy bu yanıtı beğendi:

İMOB 2013 mobilya fuarında en beğendiğiniz stand ve en iyi mobilya tasarımı artıları ve eksileri ile sizce hangisiydi?

En beğendiğim stand Bellona'nın standıydı çünkü biz yaptık :) İstikbal ve Mondi standlarını da kısmen yaptığımız için onlar da güzeldi :) Mimari gözle gerçek bir yorum yapmak gerekir ise, mobilya tasarımları olarak bu yıl en güzel ürünler Alfemo'da var idi ki zaten birçok tasarım ödüllerini de toplayarak bunu gösterdi. Gerçi Doğtaş da bir kaç ödül aldı gibi hatırlıyorum ama bence Doğtaş bu yıl çok sönüktü ve geçen yılki ürünlerinin üzerine bir artı yoktu. N dizayn zaten her yıl ürün olarak favorilerim içerisinde ancak bu yıl çok farklı tasarımlar olmamasına rağmen kalite ve farklılığı ile yine başarılıydı. Nills Mobilya ve Weltew Mobilya'da da çok bir ilerleme yoktu ancak yine her yıl olduğu gibi bu yıl da başarılı markalar içerisinde idi. Yataş, stand ve ürün olarak her yıl bir bütünlük ve güzellik sergilerken bu yılda yine başarısını korumasına rağmen çok bariz fark edilmese de arabeskleşmeye başlayacakmış hissi verdi bana ne yazık ki.

Stand olarak ciddi bir yorum yapmak gerekir ise, aman aman bir tasarım yoktu ve bence hiçbir stand bütünü ile mükemmel değildi ancak genelinde fena olmayan ve içerisinde hoş detaylar barındıran standlar bence; yine Yataş, Weltew, Bellona, Nills ve Kelebek'ti. Ürün tasarımı olarak bütün markalarda bir ilerleme mevcuttu özellikle Soft Grup tasarımlarında hepsi başarılıydı. Beklenti az olunca beğeni fazla oluyor. 4 yıldır çok detaylı bir şekilde İMOB'u takip ediyorum ve 4 yıldır biraz da firmaların ticari olmak mecburiyetinden olsa gerek ürünler hep aynı ve sadece her yıl çok küçük değişiklikler olabiliyor. Üstte yazmış olduğum değerlendirmeyi de 4 yıl içerisindeki firmaların önceki yıllardaki gelişimine yönelik yaptım. Aksi halde bu yorumlar; geçmişi düşünmeden içlerinden sadece bu yıl üzerinden bir değerlendirme ile en iyi seçmek olsa idi değişirdi.

Benim beklentim; tam anlamıyla tasarım ürünü oluşturabilecek içerisinde her çizgisiyle öncelikle bir üslup barındıran ürünler üretebilmek.
Ocak 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Fotorealizm nedir? Beğendiğiniz örnekleri nelerdir?

Hasan Saygın ın resimlerini takip edin. Orada istediğiniz cevabı bulacaksınız.
Ocak 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Bir tasarıma kullanıcının müdahalesi ne ölçüde olmalıdır? Tamamen kısıtlanmalı mıdır ya da sınırsız mı olmalıdır?

Bir tasarıma kullanıcı müdahalesi söz konusu olamaz. Eğer müdahale varsa o tasarım değildir.
Ocak 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Overdesign (fazla tasarım) nedir? Neden eleştirilmektedir?

Aşırılık bazı durumlarda kültüre, coğrafyaya da bağlı. O yüzden kısıtlayamayız. Genelde bizler Avrupa ya bakıyoruz. Ama dünya 5 kıta dan oluşuyor. Çok çok farklı medeniyetler var. Önemli olan yapılan iş yapanın ve yapılan yerin, kültürün, zamanın, ruhunu taşıması. O ruhu hissedince, gerçek tada ulaşılıyor. Müzik gibi düşünmek lazım. Ama tasarımın içine biraz ruh yoksa, o iş zanaat olur.
Ocak 2013

Atilla Arısoy bir yanıt verdi.

Mobilya sektörünün tahmini geleceği nedir?

2005 senesinde Türkiye 70 milyon - Çek Cumhuriyeti 10 milyon, 2005 senesinde Çek Cumhuriyeti Avrupa Birliği ülkelerine 1.5 milyar Euro ve Türkiye 850 milyon dolar ihracat yapmış.

Mobilyada ihraç ettiğimiz ürünün % 60-70'i ithal malzeme. Mobilya
piyasasındaki ürünlerin tasarımları neredeyse 10 yıldır aynı tarz devam ediyor. Fabrika sahibi bunlar satıyor zannedip aynı tasarımların ucunu kenarını değiştirip tekrar arz ediyor. Suntalam'dan başka malzeme kullanan yok (piyasadaki adı panel mobilya).

Güzel sanatlar fakültelerini temel sanat eğitimi dersi görmeden, 10 tane resim-heykel sergisi görmeden bitiren bir çok mezun var.

Tasarımı kendine yaşam biçimi haline getiren, bir ressam, heykeltraş, titizliğinde çalışan insanlara ihtiyaç var. Mobilya üreticisi sanayiciler de AR-GE'yi (arakla getir) bırakıp, adam gibi bu işe gerçekten, profesyonelce yeterliliği olan insanlar ile çalışarak yapmalı. Milano'dan topladıkları kataloglardakini taklit etmek yerine, onlardan daha iyisini yapmak
için uğraşmalı. Sadece makineye değil, tasarımcıya da yatırım yapmalılar. Dünyaya açılacak her türlü fırsatı takip etmeliler.

Şu anda bu işi hakkı ile yapmaya çalışan en fazla 8-10 firma var. Bu firmalar çoğaldıkça şansımız var. Yoksa Çin, Mısır, Endonezya parayı kazanır. Bizimkilerde taklitleri satarak, yeni makinelere borçlanarak, iflas ertelemelerde sürünerek batarlar.
Kasım 2012

Atilla ArısoySanat Tarihi konu başlığını takip etmeye başladı.

Sanat Tarihi

Sanat tarihi, görsel sanatların tarihsel evrimini inceleyen bilim dalıdır. Sanatın tanımına dair fikirler tarih boyunca sürekli değişmesine...

Daha Fazla