Bilmek istediğin her şeye ulaş

İzin verdiğim kadarı ile beni tanıyabilirsin , gerisi sadece zannettiklerin !..

Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıta alt yorum yaptı

tesekkulrler ılgılenecegım bunlarla .
Çok önemsediğim sayılı filozoflardan ve harika bir üsluba sahip yazarlardan biridir. Şuradan biyografisine ulaşabilirsiniz.
scribd.com/doc/87171590/friedrich-wilhelm-nietzsche
  • Böyle buyurdu Zerdüşt
  • Putların Alacakaranlığı
Şubat 2012

Eyup Buran bu yanıtı beğendi:

Aldatılmak, sen duş alırken annenin mutfaktan suyu açması gibi bir şey mi?

Aslında sadece hayal kırıklığı
Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıta alt yorum yaptı

mu eksik harfleri yemeyelim lutfen :) hadiya bunu nasıl anladın o dogum yazdıgını ben cozemedım :/ kac gundur de bakıorum orda yazan ne dıe ama kavanoz göslüklerim olmadıgı ıcın görememisim :)
Fırat'a ilk kez bu konuda katılmadım bence çok güzel. Birkaç yıl önce duvarıma yazılan şiiri gördüğümde çok sevindim mesela. Ben unutmuştum mesela Facebook unutmamış. :)
Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıta alt yorum yaptı

wooww :O dogdugun da mı yazmıslar uyusun da buyusun nenni tarzinda bisi mi :) Ama iplerinin hala iktidarin elinde ve özgürklerinin o ipe bicagin sivri tarafının gelmesi ile orantılı oldugunu bılıormusun :)
Fırat'a ilk kez bu konuda katılmadım bence çok güzel. Birkaç yıl önce duvarıma yazılan şiiri gördüğümde çok sevindim mesela. Ben unutmuştum mesela Facebook unutmamış. :)
Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıta alt yorum yaptı

bulabıldıgıne gore yazılan tarihi de bilebiliorsun demektir. Sen hep muhalefet olmak zorunda mısın :D
Fırat'a ilk kez bu konuda katılmadım bence çok güzel. Birkaç yıl önce duvarıma yazılan şiiri gördüğümde çok sevindim mesela. Ben unutmuştum mesela Facebook unutmamış. :)
Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıt verdi.

Anneni mi daha çok seviyosun? Babanı mı daha çok seviyosun sorusuna maruz kalmayan çocuk var mıdır?

Onları ayırt etmek mumkun degıl tabı kı de, soracagınız soru ne kadar olsaydı eger söyle derdim sanırım tavanı kadar gökyüzünün ve karanligi kadar cehennemin.
Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıt verdi.

Şubat 2012

Eyup Buran bu yanıtı beğendi:

Safranbolu Evleri

Mimari

Safranbolu, 1975 yılında Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu'nca şehir kentsel sit alanı ilan edilmiştir. Böylece dünyadaki akademik çevrelerin de ilgi odağı olmuştur.

UNESCO'nun 17 Aralık 1994'de Dünya Miras Listesi'ne aldığı Safranbolu, Türkiye'de bulunan yaklaşık 50.000 korunması gerekli kültür ve tabiat varlığının 1.125'ini barındırır. Bu nedenle, müze kent durumundadır.

Dönemin Safranbolu halkının yaşama biçimini, beğenisini, kültürünü, üstün yapı tekniğini yansıtan Safranbolu evleri yöre mimarisinin en dikkati çeken öğeleridir. Safranbolu'nun çekirdeğini oluşturan Kaleiçi ve çevresi ile, Üçdere vadisinin yamaçlarına yayılan bu evler birbirinin görünümünü bozmayacak biçimde yerleştirilmiştir.

Meyve bahçeleri içindeki konumlarıyla dikkat çeken evler, planları, selamlık köşkleri, iç düzenlemeleri, sedirlerle çevrili fıskiyeli havuzları, ahşap işçilikleri, yaşmaklı ocakları, geniş saçakları, kabaralı süslü halkalı kapıları ile Türk konut mimarlığının en özgün örneklerini oluşturmuşlardır.

Çevreye olduğu kadar komşuya da saygı egemendir. Hiçbir ev diğerinin görünüşünü engellemez. Evlerin yapımında taş, kerpiç ahşap ve alaturka kiremit kullanılmıştır. Bahçeler sokaktan taş duvarlarla ayrılmıştır. 

Din ve gelenekler yüzünden evler dışarıya kapalıdır, bu yüzden ev  yüksek duvarlarla sınırlı, pencereler kafeslidir. Bazen aynı evin içinde bile, kadınlar ve erkekler ayrı ayrı yaşarlar. Safranbolu´da selamlık ve harem olarak ikiye bölünmüş evler vardır.

Mimari

Evlere girerken ilginç kapı tokmakları karşılar insanları. Tok ses çıkaran tokmak erkekler için, ince ses çıkaran tokmak ise bayanlar için. Hatta bazı evlerde çocuklar için bile ayrı tokmak olduğu söyleniyor. Gelen kişinin cinsiyetine göre kapıyı uygun bir kişi açarmış.

Evin girişinde zemin katta “hayat” adı verilen bölüm vardır. Bu bölüm eğer taş kaplıysa “taşlık” adını alır. Burada ışık almayı sağlayan ahşap kafes “gliste” mevcuttur. Zemin katlarda ayrıca ahırlar, büyük kazan ocakları ve ambarlar bulunur.
Mimari

 
Üst katlara ahşap ustalığının mükemmel örneklerini sergileyen merdivenlerle çıkılır. İkinci kat diğer katlara göre daha basıktır. Bu katta gerektiğinde yatak odası olarak da kullanılabilen bir mutfak bulunur. Günlük yaşam orta katta geçer,soğuk kış günlerinde bu katın ısıtılması yaz aylarında ise serinliği muhafazası daha kolay olur.

 Mimari

Üçüncü kat evlerin en zengin bölümüdür. Bu kat yüksek tavanlarıyla dikkat çeker. Sekiz kenarlı bir çokgenden oluşan “sofa”nın daha kısa olan dört çapraz kenarından açılan kapılardan odalara girilir. Odaların giriş kapıları köşelerdedir ve oda ile doğrudan teması kesen özel ahşap paravana düzeni bulunur. Odaların her biri bir çekirdek aileyi ya da bir aile yakının barındırabilecek tüm unsurlara sahip, bağımsız birim olarak tasarlanmıştır. Bu doğrultuda her odada yüklük adı verilenahşap dolapların içinde bugünün duş kabinlerini andıran gusülhaneler (banyolar) bulunur.
 
Çıkmalar evlerin görünümünü tek düzelikten kurtarır. Pencereler dar ve uzuncadır, ahşap kanatlı pencereler “muşabak” denilen kafeslerle zenginleştirilmiştir.

Isınma ocaklarla sağlanır. Ocaktan alınan közler mangala konarak taşınır. Katlar Son dönemlerde ise soba kullanılmıştır.
 
Aydınlatma aracı önceleri gaz yağı lambası, son zamanlarda ise “lüks lamba” diye tanımlanan, daha büyük boyutlu ve daha fazla ışık veren lambalardır.
 
Evlerin bazılarının içlerinde serinlik vermesi ve yangından korunmak amacıyla yapılmış olan havuzlar bulunmaktadır.

Mimari

Şubat 2012

Eyup Buran  bu yazıyı beğendi:

Safranbolu Evleri

Mimari

Safranbolu, 1975 yılında Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu'nca şehir kentsel sit alanı ilan edilmiştir. Böylece dünyadaki akademik çevrelerin de ilgi odağı olmuştur.

UNESCO'nun 17 Aralık 1994'de Dünya Miras Listesi'ne aldığı Safranbolu, Türkiye'de bulunan yaklaşık 50.000 korunması gerekli kültür ve tabiat varlığının 1.125'ini barındırır. Bu nedenle, müze kent durumundadır.

Dönemin Safranbolu halkının yaşama biçimini, beğenisini, kültürünü, üstün yapı tekniğini yansıtan Safranbolu evleri yöre mimarisinin en dikkati çeken öğeleridir. Safranbolu'nun çekirdeğini oluşturan Kaleiçi ve çevresi ile, Üçdere vadisinin yamaçlarına yayılan bu evler birbirinin görünümünü bozmayacak biçimde yerleştirilmiştir.

Meyve bahçeleri içindeki konumlarıyla dikkat çeken evler, planları, selamlık köşkleri, iç düzenlemeleri, sedirlerle çevrili fıskiyeli havuzları, ahşap işçilikleri, yaşmaklı ocakları, geniş saçakları, kabaralı süslü halkalı kapıları ile Türk konut mimarlığının en özgün örneklerini oluşturmuşlardır.

Çevreye olduğu kadar komşuya da saygı egemendir. Hiçbir ev diğerinin görünüşünü engellemez. Evlerin yapımında taş, kerpiç ahşap ve alaturka kiremit kullanılmıştır. Bahçeler sokaktan taş duvarlarla ayrılmıştır. 

Din ve gelenekler yüzünden evler dışarıya kapalıdır, bu yüzden ev  yüksek duvarlarla sınırlı, pencereler kafeslidir. Bazen aynı evin içinde bile, kadınlar ve erkekler ayrı ayrı yaşarlar. Safranbolu´da selamlık ve harem olarak ikiye bölünmüş evler vardır.

Mimari

Evlere girerken ilginç kapı tokmakları karşılar insanları. Tok ses çıkaran tokmak erkekler için, ince ses çıkaran tokmak ise bayanlar için. Hatta bazı evlerde çocuklar için bile ayrı tokmak olduğu söyleniyor. Gelen kişinin cinsiyetine göre kapıyı uygun bir kişi açarmış.

Evin girişinde zemin katta “hayat” adı verilen bölüm vardır. Bu bölüm eğer taş kaplıysa “taşlık” adını alır. Burada ışık almayı sağlayan ahşap kafes “gliste” mevcuttur. Zemin katlarda ayrıca ahırlar, büyük kazan ocakları ve ambarlar bulunur.
Mimari

 
Üst katlara ahşap ustalığının mükemmel örneklerini sergileyen merdivenlerle çıkılır. İkinci kat diğer katlara göre daha basıktır. Bu katta gerektiğinde yatak odası olarak da kullanılabilen bir mutfak bulunur. Günlük yaşam orta katta geçer,soğuk kış günlerinde bu katın ısıtılması yaz aylarında ise serinliği muhafazası daha kolay olur.

 Mimari

Üçüncü kat evlerin en zengin bölümüdür. Bu kat yüksek tavanlarıyla dikkat çeker. Sekiz kenarlı bir çokgenden oluşan “sofa”nın daha kısa olan dört çapraz kenarından açılan kapılardan odalara girilir. Odaların giriş kapıları köşelerdedir ve oda ile doğrudan teması kesen özel ahşap paravana düzeni bulunur. Odaların her biri bir çekirdek aileyi ya da bir aile yakının barındırabilecek tüm unsurlara sahip, bağımsız birim olarak tasarlanmıştır. Bu doğrultuda her odada yüklük adı verilenahşap dolapların içinde bugünün duş kabinlerini andıran gusülhaneler (banyolar) bulunur.
 
Çıkmalar evlerin görünümünü tek düzelikten kurtarır. Pencereler dar ve uzuncadır, ahşap kanatlı pencereler “muşabak” denilen kafeslerle zenginleştirilmiştir.

Isınma ocaklarla sağlanır. Ocaktan alınan közler mangala konarak taşınır. Katlar Son dönemlerde ise soba kullanılmıştır.
 
Aydınlatma aracı önceleri gaz yağı lambası, son zamanlarda ise “lüks lamba” diye tanımlanan, daha büyük boyutlu ve daha fazla ışık veren lambalardır.
 
Evlerin bazılarının içlerinde serinlik vermesi ve yangından korunmak amacıyla yapılmış olan havuzlar bulunmaktadır.

Mimari

Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıt verdi.

Giydiğimiz kürkler nasıl üretilir?

Bende buna dikkat çekmek istedim.
Giyim
Şubat 2012

Eyup Buran bu yanıtı beğendi:

Giydiğimiz kürkler nasıl üretilir?

Şubat 2012

Eyup Buran bu yanıtı beğendi:

Rehberler geziye gelen turistlere ülke ile ilgili hangi bilgileri vermelidir?

Öncelikli olarak ülkenin yapısı,ekonomisi,başkenti,yönetim biçimi gibi genel bilgiler verilmeli.Ondan sonra gezdirilen şehre ait özel bilgiler verilebilir.Yaşama biçimi,o şehri özel yapan özellikler,o şehir için önemli kişiler gibi.Ancak en önemli nokta rehberler gezilen yerlerdeki önemli tarihi eserler hakkında oldukça donanımlı olup bunları turistlere doğru şekilde aktarmalıdırlar..
Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıt verdi.

Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıt verdi.

14 şubatı yalnız geçirmek için tek neden?

Subatın 4 yılda bır 29 a ulasıp dıger aylara gore evin en kucugu ve hep pakkala gonderılen olarak gormek.
Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıta alt yorum yaptı

jest ve mimikler insanları farklı kılan ufak ayrıntılar olsa gerek :)
Beden dili, ilk insandan günümüze gelişerek, içinde bulundukları toplumların yapısına, kültürlerine göre farklılıklar göstererek günümüze kadar gelmiştir.

Sözün taşıdığı duygu anlamı veya içeriği ile davranışlar arasındaki uyum inandırıcılığın çok önemli bir unsurudur. Vücudun genel hareketleri, duruşu jest, yüzün genel hareketleri ise mimik kavramıyla anlatılır. Jest ve mimik vücut dilinin konusudur.

Ağzımızdaki dilin söylediğinin etkisi vücut dilinin özellikle mimiklerin söylediğinin yanında çok etkisiz kalır. Söz ve davranış uyumunu başaran konuşmacı büyük bir ilgiyle izlenir. Kişilerin doğal halleri en uygun mimikleri gösterir. Mimikte yapmacıklık konuşmayı tamamen lekeler. Dengeli jest ve mimikler inandırıcılığı arttırırken aşırı abartı ise doğallığı yok eder. 

Başkalarına aktardığımız mesajların en az %60’ı sadece yüz hatlarımız ve vücudumuzun genel görünümünden kaynaklandığı söyleniyor. Dinleyiciler için asıl önemli mesaj dilimizin söylediği değil jest ve mimiklerimizin söylediğidir.   

Şunu hiçbir zaman aklımızdan çıkarmamalıyız ki, çok iyi bir konuşmacının karşısındaki dinleyiciler bile, konuşmacının konuşmasından çok, konuşmayı yaparken kişinin ne kadar istekli, ne kadar canlı konuşma yaptığı ve bu konuşmasını yaparken samimiyeti ve inandırıcılığının ne kadar olduğu yolunda dikkatlerini yoğunlaştırırlar. Çünkü dinleyicinin etkilenmesini sağlayacak unsurlar bunlardır.

Aynı metni, düz yazı okur gibi hiç bir jest ve mimik yapmadan bir de çok doğal bir şekilde konuşur gibi jest ve mimikler kullanan iki konuşmacıyı düşünün. Hangisini dinlemek isterdiniz sizce?
Şubat 2012

Eyup Buran bir yanıta alt yorum yaptı

Bakın efendım ben sızın yasam tarzınıza karısamam ama bu dunyada ıyı nıyetlı ınsarlar da var kotu nıyetlı ınsanlarda var. Takdır edersınız kı bır bayan kendını belırlı yukumluklerde koruyabılır konum belırlı bır boyuta geldıgı zaman pek kendını koruyamaz. Bunun benzerindeki olaylara mahal vermemek ıcın cok fazla dısarı cıkmasını dııl belırlı bır saatten sonra dısarı cıkmasını tasvip etmıorum . Sonucta ev ahalısının hepsının veya belırlı bır kısmının bunu yaptıgını dusunecek olursak zaten evdekı duzenin de bzulması cok zor olmayacaktır.
Günümüzde insanlar ne söylediğinizden ziyade nasıl söylediğinizle ilgilendiği için çok!
Daha Fazla

İlgilendiği KonularTümü

Eğitim

4291 Kişi   642 Soru

Bilgisayar

2613 Kişi   443 Soru

Yurtdışında Eğitim

869 Kişi   51 Soru

Burs

70 Kişi   25 Soru

Bilgisayar Programları

1832 Kişi   180 Soru

Bilgi İşlem

50 Kişi   10 Soru

Bilgisayar Ve Bilişim Kulübü

408 Kişi   25 Soru

Alkol

141 Kişi   73 Soru

Fast Food

15 Kişi   12 Soru

Behzat Ç.

12 Kişi   2 Soru

Hayvan Hakları

36 Kişi   17 Soru

Oscar Ödülleri

12 Kişi   4 Soru

Sosyal Sorumluluk

37 Kişi   13 Soru

Veri Madenciliği

8 Kişi   6 Soru

Yerli Film

222 Kişi   52 Soru

Yabancı Filmler

933 Kişi   114 Soru

Yalan Dünya

3 Kişi   1 Soru

Filmler

3365 Kişi   192 Soru

Programlama

806 Kişi   232 Soru

Programlama Dilleri

576 Kişi   94 Soru

Varoluş Hakkında

2881 Kişi   1061 Soru

Muhabbet

2145 Kişi   2356 Soru

Kitaplar

3097 Kişi   269 Soru

Müzik

2950 Kişi   473 Soru

İnternet Teknolojileri

1251 Kişi   171 Soru

Yurtdışında İş

259 Kişi   26 Soru

Bilgisayar Mühendisliği

826 Kişi   76 Soru

Dil Eğitimi

562 Kişi   25 Soru

Geyik Muhabbeti

1431 Kişi   816 Soru

Yurtdışı

216 Kişi   44 Soru