Bilmek istediğin her şeye ulaş

Galata Fotoğrafhanesi Fotoğraf Akademisi

Şubat 2013

Gülnaz Bingöl  yeni bir  gönderide  bulundu.

MULTİMEDYA ATÖLYESİ

MULTİMEDYA ATÖLYESİ

10 MART – 5 MAYIS 2013

Süre: 10 Hafta / 31 Saat
Fiyat: 700 TL + KDV
(Bonus Karta 3 Taksit İmkanı)

(Galata Fotoğrafhanesi Fotoğraf Akademisi ile Galata Fotoğrafhanesi nin
eski ve yeni tüm katılımcılarına peşin ödemede %20, iki taksitte
yapılacak ödemelerde %10 indirim uygulanır.)

Multimedya
Atölyesi, temel fotoğraf bilgisine sahip katılımcılar için tasarlandı.
Atölye, bir hikâyeyi fotoğraf-ses-video-metin kullanarak kurgulamak için
gereken başlangıç seviyesinde teorik altyapıyı, teknik bilgiyi ve
pratiği içeriyor. Atölye kapsamında yalnız başınıza ya da diğer bir
katılımcıyla birlikte bir multimedya üreteceksiniz.

Atölye için
video kayıt edebilen Dijital SLR bir fotoğraf makinesi (ya da DSLR +
video kamera) ve kurgu yapabilecek güçte bir bilgisayara ihtiyacınız
olacak.

1. Oturum: 10 Mart Pazar
13:00 – 15:00
Multimedya: Neden şimdi?
15.30 -17.30
Fotoğrafçılar için Hareketli Görüntü ve Belgeselin Kısa Tarihi

2. Oturum: 17 Mart Pazar
13:00 – 15:00
Video: Teknolojisi ve kayıt yöntemleri (Uygulamalı ders)
15.30 -17.30
Ses: Teknolojisi ve kayıt yöntemleri (Uygulamalı ders)

3. Oturum: 24 Mart Pazar
13:00 – 15:00
Hareketli Görüntünün Grameri ve Kurguyu Tasarlamak
15.30 -17.30
Proje Ön Hazırlıkları ve İş Akışı Kararları

4. Çekim haftası: 31 Mart Pazar - ders yok

5. Oturum: 7 Nisan Pazar
12:00 – 15:00
Kurguya giriş: Uygulamalı ders

6. Oturum: 14 Nisan Pazar
12:00 – 15:00
Kurgu Uygulama

7. Oturum: 21 Nisan Pazar
12:00 – 15:00
Kurgu uygulama

8. Oturum: 28 Nisan Pazar
12:00 – 15:00
Kurgu uygulama ve proje ön gösterimler

9. Oturum: 5 Mayıs Pazar
12:00 – 15:00
Kurgu Uygulama

10. Oturum: 12 Mayıs Pazar
12:00 – 14:00
Projelerin izlenmesi ve tartışma

EĞİTMEN
Sevgi Ortaç
sevgiortac.blogspot.com

Fotoğrafçılık
Ocak 2013

Gülnaz Bingöl  yeni bir  gönderide  bulundu.

TEMEL FOTOĞRAF BİLGİSİ ATÖLYESİ

Fotoğrafçılık

TEMEL FOTOĞRAF BİLGİSİ ATÖLYESİ

(Dijital & Analog Makine Fotoğraf Bilgisi)

HAFTA İÇİ GÜNDÜZ GRUBU - 8 OCAK SALI

Gün ve Saatler: Salı-Çarşamba-Perşembe

Sabah Grubu: 11.00-13.30

Süre: 2 Hafta / 18 Saat

Atölye Takvimi:

8,9,10 ve 15 Ocak teorik

16 Ocak çekim gezisi (saat 15.00-20.00-Taksim Parkı)

17 Ocak değerlendirme ve ek bilgiler

ÖZEL FİYAT: 200 TL (+KDV)

HAFTA İÇİ GRUBU - 8 OCAK SALI

Gün ve Saatler: Salı-Perşembe / 19:00-21:30 Süre: 4 Hafta / 20 Saat Fiyat: 250 TL + KDV

HAFTA SONU GRUBU - 19 OCAK CUMARTESİ Gün ve Saatler: Cumartesi / 12:00-17:00 Süre: 4 Hafta / 20 Saat Fiyat: 250 TL + KDV

ATÖLYE İÇERİĞİ

1. Oturum:

Fotoğraf Tarihi ve Fotoğraf Kültürü

Fotoğraf Tekniğinin Temel Üçlüsü: Diyafram, Enstantane, Işığa Karşı Duyarlılık (ISO)

Işık Bilgisi: Yönleri, Türleri, Nitelikleri

Pozometre ile Işık Ölçümü

Fotoğraf Makinelerimizin Menüleri

Sayısal Görüntü Formatları: Jpeg, RAW, Tiff, PSD, DNG

2. Oturum

Objektifler: Geniş Açı, Standart ve Dar Açılı Objektifler

Odak Uzaklığı Kavramı ve "Krop Faktörü"

Zoom ve Sabit Odaklı Objektifler

AF ve Manuel Netleme Sistemleri

Netleme Noktaları

Fotoğrafları Farklılaştıran Net Alan Derinliği Uygulamaları

Beyaz Ayarı ile Atmosferi Oluşturmak

3. Oturum:

Açık Havada Çekim

4. Oturum:

Çekim Sonrası Fotoğraf Değerlendirme

Malzeme Bakımı

Filtreler

Üç Ayaklar

EĞİTMENLER

Yücel Tunca

İsmail Gökçe

Eren Aytuğ

Volkan Doğar

Aralık 2012

Gülnaz BingölBurcu Krk kişisini takip etmeye başladı

Burcu Krk, Bilişim Sistemleri Ve Teknolojileri Bölümü Öğrencisi, @burcukrk

"İnsan da laftan anlamaz, tecrübeleriyle büyür ancak."

Aralık 2012

Gülnaz BingölHilal Korkmaz kişisini takip etmeye başladı

Hilal Korkmaz, Meteoroloji Mühendisi Öğrencisi, @korkmazhi

Aralık 2012

Gülnaz Bingöl bir yanıta alt yorum yaptı

Pazar hariç hergün 12:00/19:00 arasında ziyaret edebilirsiniz sergiyi :)

HAYATA DAİR BEŞ FARKLI HİKÂYEDEN "FOTOĞRAF NOTLARI"

Beş basın fotoğrafçısının anlattığı beş hikâye ile buluşmamızı sağlayan "Fotoğraf Notları" sergisi, 15 Aralık ta Fotoğraf Vakfı Galerisi nde
açılıyor.

Galata Fotoğrafhanesi Fotoğraf Akademisi tarafından 2009 yılından bu yana sürdürülen Basın Fotoğrafçılığı Programı nın son dönem katılımcılarının çalışmaları 15 Aralık tan itibaren Galata Fotoğrafhanesi ndeki Fotoğraf Vakfı Galerisi nde sergilenecek.



Fotoğrafçılar ürettikleri belgesel fotoğraf serilerinde İstanbul dan Urfa ya, haber değeri taşıyan birbirinden farklı sosyal konuları işliyor. Alper Erbahçeci ve Salih Mülayim, İstanbul u ve pek çok İstanbullu nun hayatını alt üst eden kentsel dönüşümün izlerini, Yedikule ile Ayvansaray arasında yer alan Kara Surları boyunca ve Fikirtepe de takip ediyorlar. Bir diğer seride Sedef Özge faytoncuları bildik resmin dışına çıkıp, insan-hayvan ilişkisi üzerinden ele alırken, Jivan Güner, göçebe hayattan yerleşik düzene geçişle beraber devletin yıkıcı otoritesiyle yüzleşen Koçerler in yaşam koşullarını ve hak taleplerini izleyiciye aktarıyor. Barış Turan Kaplanoğlu ise, büyük futbol sanayinin gölgesinde var olma mücadelesini güçlü spor tutkularıyla sürdüren ve kendisinin de taraftarı olduğu amatör bir futbol kulübüyle tanışmamızı sağlıyor.



Galata Fotoğrafhanesi Fotoğraf Akademisi nde yürütülen Basın Fotoğrafçılığı Programı kapsamında 18 ay boyunca, 20 den fazla gazeteci, fotoğrafçı ve akademisyenin verdiği seminerlere ve atölyelere katılan foto-muhabirlerin uzun soluklu projelerinden oluşan "Fotoğraf Notları" sergisi, 12 Ocak 2013 tarihine kadar Fotoğraf Vakfı Galerisi nde izlenebilecek.



SERGİDEKİ 5 HİKÂYE

EŞİK / Alper Erbahçeci

Haliç tarafında Ayvansaray ile başlayıp Marmara da Yedikule yle biten bir hat üzerinde, en eski İstanbullular ımızın hatırlayabildiği en eski mahalleler bulunuyor. Ama şimdilik. Artık aynı mahalleler olmaya devam etmeyecekler. Sulukule artık yok. Ayvansaray ın hayalet sokaklarından geçip Eğrikapı ya ulaştığınızda, perdelerin arasından endişeyle sizi izleyen insanları göreceksiniz. Bir ellerinde yıkım emri, şüpheyle bakacaklar size: "Belediyeden misiniz?" Mevlanakapı, Silivrikapı, Belgradkapı yeşil alan olacak. Sur diplerinde yanan ateşlerin siyah, kabuksu kalıntıları silinecek. Şehrin hâlâ ekilen en eski bostanlarından daha ne kadar mahsül alınacak, bilemiyoruz. Tanık olduğumuz, şehrimizin eşikteki halidir.



GEÇEN SEZON / Barış Turan Kaplanoğlu

Şehir merkezlerinin dışında kalan bir mahalledeki amatör futbol takımlarından biri Güneyyıldızı. "Geçen Sezon", Güneyyıldızı nın 1999 yılında toprak bir sahada başlayan hikâyesinin bugünkü durumunu anlatıyor ve bir tür kulüp albümü niteliği taşıyor.



KOÇERLER / Jivan Güner

Şanlıurfa nın Ceylanpınar ile Viranşehir ilçeleri arasında bulunan TİGEM e (Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü) bağlı arazi üzerinde yıllardır bir yaşam mücadelesi veriliyor. Koçerler in nesillerdir yerleşik bulundukları topraklara el koyan devlet onlara bir de ambargo uyguluyor. 21. yy da elektrik, yol, su gibi hizmetlerden yoksun bırakılan bu insanlar en temel haklarının verilmesini talep ediyor.



FİKİRTEPE / Salih Mülayim

İster adına "Afet Yasası" densin, ister "Kentsel Dönüşüm Yasası" sanki bir sihirli değnek kenti yenileyecekmiş gibi sunuluyor. Oysa bir kenti eskiyince yenilenecek bir eşya gibi görmek, otomobil gibi değiştirmek pek mümkün değil. İmar hakkı vererek bütün kentin yenilenemeyeceğini azıcık da olsa hesaptan anlayan herkes bilir. (…)



Kentsel dönüşüm piyasa mantığına bırakıldığında yoksulların, temsil gücü olmayan kesimlerin bugüne kadar barındıkları kent bölgelerinden kazınmaları kaçınılmaz hale geliyor. Bu yüzden Süleymaniye, Sulukule, Ayvansaray, Balat, Tarlabaşı gibi kentin eski semtlerinde başlatılan projelerin yarattığı sonuçlar ortada. İşte bu nedenle bu yeni yasa için hem bu sonuçları örtecek, hem de "bakın bölgede yaşayan halk da bunu istiyor" denilecek bir "pilot proje alanı" arandı. Bulunan bölge İstanbul un Anadolu yakasındaki ilk gecekondu semti, Fikirtepe. (Korhan Gümüş)



FAYTONCU / Sedef Özge

Adalar, motorlu taşıtlara kapalı sokakları, insani boyutlardaki evleri, ortaklaşa bakılan sokak hayvanları, faytonları ve özgürce dolaşan atlarıyla İstanbul un bu başka çağının son örnekleri. Faytonlara, hayvanların sömürülmesi, onlara kötü davranılması, at kokusu, faytoncuların ve seyislerin zor yaşam koşulları gibi başlıkların yanında, hayvanla insanın birlikteliği açısından da bakmak gerekiyor. Kentlerde atla insanın ilişkisi, turizmin her şeyi öğüten dişlilerine sıkışıp kalmış. Bu anlamda faytoncu, insanın hayvanla birlikte çalıştığı, birlikte yaşadığı, hayvanın dilinden anladığı eski bir dünyanın, kentte çarpık bir şekilde var olma savaşı veren son temsilcilerinden biri.



Fotoğrafçılık
Aralık 2012

Gülnaz Bingöl  yeni bir  gönderide  bulundu.

HAYATA DAİR BEŞ FARKLI HİKAYEDEN "FOTOĞRAF NOTLARI"

HAYATA DAİR BEŞ FARKLI HİKÂYEDEN "FOTOĞRAF NOTLARI"

Beş
basın fotoğrafçısının anlattığı beş hikâye ile buluşmamızı sağlayan "Fotoğraf Notları" sergisi, 15 Aralık ta Fotoğraf Vakfı Galerisi nde
açılıyor.

Galata Fotoğrafhanesi Fotoğraf Akademisi tarafından 2009 yılından bu yana sürdürülen Basın Fotoğrafçılığı Programı nın son dönem katılımcılarının çalışmaları 15 Aralık tan itibaren Galata Fotoğrafhanesi ndeki Fotoğraf Vakfı Galerisi nde sergilenecek.



Fotoğrafçılar ürettikleri belgesel fotoğraf serilerinde İstanbul dan Urfa ya, haber değeri taşıyan birbirinden farklı sosyal konuları işliyor. Alper Erbahçeci ve Salih Mülayim, İstanbul u ve pek çok İstanbullu nun hayatını alt üst eden kentsel dönüşümün izlerini, Yedikule ile Ayvansaray arasında yer alan Kara Surları boyunca ve Fikirtepe de takip ediyorlar. Bir diğer seride Sedef Özge faytoncuları bildik resmin dışına çıkıp, insan-hayvan ilişkisi üzerinden ele alırken, Jivan Güner, göçebe hayattan yerleşik düzene geçişle beraber devletin yıkıcı otoritesiyle yüzleşen Koçerler in yaşam koşullarını ve hak taleplerini izleyiciye aktarıyor. Barış Turan Kaplanoğlu ise, büyük futbol sanayinin gölgesinde var olma mücadelesini güçlü spor tutkularıyla sürdüren ve kendisinin de taraftarı olduğu amatör bir futbol kulübüyle tanışmamızı sağlıyor.



Galata Fotoğrafhanesi Fotoğraf Akademisi nde yürütülen Basın Fotoğrafçılığı Programı kapsamında 18 ay boyunca, 20 den fazla gazeteci, fotoğrafçı ve akademisyenin verdiği seminerlere ve atölyelere katılan foto-muhabirlerin uzun soluklu projelerinden oluşan "Fotoğraf Notları" sergisi, 12 Ocak 2013 tarihine kadar Fotoğraf Vakfı Galerisi nde izlenebilecek.



SERGİDEKİ 5 HİKÂYE

EŞİK / Alper Erbahçeci

Haliç tarafında Ayvansaray ile başlayıp Marmara da Yedikule yle biten bir hat üzerinde, en eski İstanbullular ımızın hatırlayabildiği en eski mahalleler bulunuyor. Ama şimdilik. Artık aynı mahalleler olmaya devam etmeyecekler. Sulukule artık yok. Ayvansaray ın hayalet sokaklarından geçip Eğrikapı ya ulaştığınızda, perdelerin arasından endişeyle sizi izleyen insanları göreceksiniz. Bir ellerinde yıkım emri, şüpheyle bakacaklar size: "Belediyeden misiniz?" Mevlanakapı, Silivrikapı, Belgradkapı yeşil alan olacak. Sur diplerinde yanan ateşlerin siyah, kabuksu kalıntıları silinecek. Şehrin hâlâ ekilen en eski bostanlarından daha ne kadar mahsül alınacak, bilemiyoruz. Tanık olduğumuz, şehrimizin eşikteki halidir.



GEÇEN SEZON / Barış Turan Kaplanoğlu

Şehir merkezlerinin dışında kalan bir mahalledeki amatör futbol takımlarından biri Güneyyıldızı. "Geçen Sezon", Güneyyıldızı nın 1999 yılında toprak bir sahada başlayan hikâyesinin bugünkü durumunu anlatıyor ve bir tür kulüp albümü niteliği taşıyor.



KOÇERLER / Jivan Güner

Şanlıurfa nın Ceylanpınar ile Viranşehir ilçeleri arasında bulunan TİGEM e (Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü) bağlı arazi üzerinde yıllardır bir yaşam mücadelesi veriliyor. Koçerler in nesillerdir yerleşik bulundukları topraklara el koyan devlet onlara bir de ambargo uyguluyor. 21. yy da elektrik, yol, su gibi hizmetlerden yoksun bırakılan bu insanlar en temel haklarının verilmesini talep ediyor.



FİKİRTEPE / Salih Mülayim

İster adına "Afet Yasası" densin, ister "Kentsel Dönüşüm Yasası" sanki bir sihirli değnek kenti yenileyecekmiş gibi sunuluyor. Oysa bir kenti eskiyince yenilenecek bir eşya gibi görmek, otomobil gibi değiştirmek pek mümkün değil. İmar hakkı vererek bütün kentin yenilenemeyeceğini azıcık da olsa hesaptan anlayan herkes bilir. (…)



Kentsel dönüşüm piyasa mantığına bırakıldığında yoksulların, temsil gücü olmayan kesimlerin bugüne kadar barındıkları kent bölgelerinden kazınmaları kaçınılmaz hale geliyor. Bu yüzden Süleymaniye, Sulukule, Ayvansaray, Balat, Tarlabaşı gibi kentin eski semtlerinde başlatılan projelerin yarattığı sonuçlar ortada. İşte bu nedenle bu yeni yasa için hem bu sonuçları örtecek, hem de "bakın bölgede yaşayan halk da bunu istiyor" denilecek bir "pilot proje alanı" arandı. Bulunan bölge İstanbul un Anadolu yakasındaki ilk gecekondu semti, Fikirtepe. (Korhan Gümüş)



FAYTONCU / Sedef Özge

Adalar, motorlu taşıtlara kapalı sokakları, insani boyutlardaki evleri, ortaklaşa bakılan sokak hayvanları, faytonları ve özgürce dolaşan atlarıyla İstanbul un bu başka çağının son örnekleri. Faytonlara, hayvanların sömürülmesi, onlara kötü davranılması, at kokusu, faytoncuların ve seyislerin zor yaşam koşulları gibi başlıkların yanında, hayvanla insanın birlikteliği açısından da bakmak gerekiyor. Kentlerde atla insanın ilişkisi, turizmin her şeyi öğüten dişlilerine sıkışıp kalmış. Bu anlamda faytoncu, insanın hayvanla birlikte çalıştığı, birlikte yaşadığı, hayvanın dilinden anladığı eski bir dünyanın, kentte çarpık bir şekilde var olma savaşı veren son temsilcilerinden biri.



Fotoğrafçılık
Aralık 2012

Gülnaz BingölBarış Dağlı kişisini takip etmeye başladı

Barış Dağlı, Fotoğraf Sanatçısı, @barisdagli

Aralık 2012

Gülnaz Bingöl bir yanıta alt yorum yaptı

:) bende size katılıyorum...
İkisi de fotoğrafa hizmet eder, biri diğerinden üstün değildir. Sadece hayata bakış açısı ve kendini ifade etmekle ilgili bir durumdur (bu işi para kazanmak için yapanları dışında tutarak). Belgesel fotoğrafçısı çekeceği konunun bir parçası olur, içinde yaşar, gerçeği söylemekle yükümlüdür (hoş, gerçek nedir ayrı bir tartışma konusu ya neyse). Fotoğraf sanatçısı ise düşünür, kurgular, çeker. İkisi de anlatmak istediğini anlatır.
Kasım 2012

Gülnaz BingölBittersweet kişisini takip etmeye başladı

Bittersweet, Mütercim Tercüman, @Bittersweet

Ekim 2012

Gülnaz Bingöl  yeni bir  gönderide  bulundu.

"13.41 Bi Wêneyan Erdheja Wanê (Fotoğraflarla Van Depremi)"

23 Ekim ve 09 Kasım 2011 tarihlerinde Van
da meydana gelen deprem büyük bir yıkıma yol açtı. Bine yakın canımız
aramızdan ayrıldı, yüzlerce yaralı enkazdan kurtarıldı, çok sayıda
insanımız sakat kaldı.
Depremde harap olan sadece binalar değildi.
Bu büyük felaketten geriye umutları ve hayalleri yıkılmış insan
manzaraları kaldı. Bir milyona yakın Vanlının yaşadığı kent, uzun süre
hayalet şehir olarak anıldı.
Depremin yarattığı sosyoekonomik ve psikolojik tahribatlar uzun süre varlığını koruyacak gibi görünüy

or.

Doğal afetler yaşadığımız coğrafyanın bir gerçeği ve hayatımızın bir
parçası. Ancak insanları deprem değil depreme dayanıksız yapılar
öldürüyor. Afete karşı toplumsal duyarlılığın yeterince gelişmemiş
olması, kamusal alanda gerekli önlemlerin alınmaması sıradan doğa
olaylarını felakete dönüştürmeye yetiyor.
Van’da yaşanan iki
depremden sonra çekilen fotoğraflardan oluşan bu sergi, bundan sonra
yaşanacak bütün felaketlere karşı toplumsal bilinci geliştirmek amacıyla
hazırlandı. Bu fotoğrafların bize hatırlattığı acı dolu zor günleri bir
daha yaşamamak için, kayıplarımızı en aza indirmenin yolunu bulmak
için, kent dokusunun iyileştirilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması
için dikkat çekmeye çalışıyoruz.
Biz fotoğrafçılar bundan sonra toplumsal ya da doğal acıların fotoğrafları yerine sevincin görüntülerini paylaşmak istiyoruz.

Fotoğrafçılık



Eylül 2012

Gülnaz BingölGonca Köse kişisini takip etmeye başladı

Gonca Köse, Öğrenci, @GNCKSE

Eylül 2012

Gülnaz BingölSevgiseli kişisini takip etmeye başladı

Sevgiseli, Öğretmen, @Sevgiseli

Kanatları var ruhunda...

Eylül 2012

Gülnaz Bingöl bir yanıt verdi.

'Fotoğrafçı' ve 'Fotoğraf Sanatçısı' aynı şeyi mi ifade eder?

İkisi de fotoğrafa hizmet eder, biri diğerinden üstün değildir. Sadece hayata bakış açısı ve kendini ifade etmekle ilgili bir durumdur (bu işi para kazanmak için yapanları dışında tutarak). Belgesel fotoğrafçısı çekeceği konunun bir parçası olur, içinde yaşar, gerçeği söylemekle yükümlüdür (hoş, gerçek nedir ayrı bir tartışma konusu ya neyse). Fotoğraf sanatçısı ise düşünür, kurgular, çeker. İkisi de anlatmak istediğini anlatır.
Eylül 2012

Gülnaz Bingöl bu yanıtı beğendi:

'Fotoğrafçı' ve 'Fotoğraf Sanatçısı' aynı şeyi mi ifade eder?

Değil. Fotoğrafçı gördüğünü çeker. Fotoğraf sanatçısı çekeceğini görür. ;)
Eylül 2012

Gülnaz BingölNesimi Akgül kişisini takip etmeye başladı

Nesimi Akgül, Fotoğraf Bölümü Öğrencisi, @nesimiakgul

Eylül 2012

Gülnaz BingölYücel kişisini takip etmeye başladı

Yücel, Fotoğraf Bölümü Öğrencisi, @yucell

Eylül 2012

Gülnaz BingölHiko43 kişisini takip etmeye başladı

Hiko43, Fotoğraf Bölümü Öğrencisi, @Hiko43

Eylül 2012

Gülnaz BingölHaşim Can kişisini takip etmeye başladı

Haşim Can, Fotoğraf Bölümü Öğrencisi, @hasimcan

Daha Fazla