Bilmek istediğin her şeye ulaş

3D Studio Max

Çizim Programları

Formatting of continuation data will be changing soon. To continue using the current formatting, use the 'rawcontinue' parameter. To begin using the new format, pass an empty string for 'continue' in the initial query.

Mart 2017

Hakan Özerdem, bir soruya yanıt verdi.

3d MAX ve Autocad gibi programların orjinallerini kullanmamak ne gibi bir durumda bize sorun olarak çıkar?

Kısa ve öz yazayım.
Kurumsal çalışıyorsan amiyane tabirle "inletirler". Hatta denetime bir hakim eşliğinde gelirler, bilgisayarlarda ne kadar lisanssız uygulama varsa onları da eklerler. Tabii bilir kişi ve hakim olarak gelen ekibe bir de terslik olursa ne ala.
Kişisel çalışmalarda ise bazı kuruluşlar (ender de olsa) yaptığınız çalışmanın hazırlandığı yazılımın lisans bilgilerini isteyebilirler.
Kasım 2016

Cihat Özdemir, bir soruya yanıt verdi.

V-Ray 3.00.08 2015 versiyonu 3D Studio MAX 2015'e nasıl eklenir?


burada 2016 için anlatılıyor ama 2015'te aynı şekilde kuruluyor
Haziran 2015

Gizli Kullanıcı,  yeni bir soru sordu.

Aralık 2014

Hakan Özerdem  yeni bir  gönderide  bulundu.

3D Studio Max ile ideal render için 9 ipucu

Hepimiz “Arkadaşlar, 3D Studio Max programına yeni başladım ama bir türlü düzgün render alamıyorum. ” şeklinde başlıklarla karşılaşıyoruz. Bunlara teker teker cevap vermek tabii ki mümkün değil, ancak ideal render için bazı ipuçlarını bir arada sunmak mümkün. Zira, genellikle bu soruların çözümleri genel uygulamalardaki bazı hatalı kullanımlardan ortaya çıkıyor. Şimdi gelelim 3D Studio Max ile ideal render için 9 ipucuna…
  1. Mental Ray için “architectural materials”, Vray için ise “self illuminated” materyaller ışık yayma özelliğine sahiptir. Bu materyalleri bir objeye uyguladığınızda “Photometric Area Light” veya “Vray Light” etkisi oluştururlar.
  2. Render ayarlarınızda daima “soft shadow” (yumuşak hatlı gölgelendirme) özelliğini seçin. Keskin hatlara sahip gölgeler çalışmalarınızı gerçeklikten uzaklaştıracaktır. “MR Omni Spot” kullanıyorsanız, ışığın boyutunu “area light” parametrelerinden düzenlemenizde fayda vardır. Render için Mental Rayde, “raytraced shadows” kullanın. Vray içinse Omni/Spot seçeneğinde “area shadow” seçeneğini kullanın. Tabii yumuşak hatlı gölgelerin render sürenizi uzatacağınız da unutmayın.
  3. İdeal render alamamaktaki temel sorunlardan en belirgini objelerin gerçek boyutları ile kullanılmamasıdır. Normal hayatta kullanamayacağınız yükseklikte pencereler, restoran masalarının arasından kimsenin geçemeyeceği aralıklar gibi detaylar en iyi render çalışmasını bile berbat edebilir.
  4. Test renderları için süre kısaltmak için ilk temel yol render boyutunu küçültmektir. Sadece ışık ayarlarını görmeniz için 150 piksellik bir genişlik bile yeterlidir. Gölge kalitesini düşürmeniz de hatırı sayılır bir hızlanmaya neden olacaktır. Objelerdeki poligon sayısını da düşürmenizde fayda var. Modifier komutları da bu iş için var tabii ki. Son olarak da “Photon Number” veya “Sample Settings” ayarlarını biraz düşürmeniz etkili olacaktır.
  5. Editable Mesh yerine Editable Poly kullanmayı tercih edin. “Convert to Editable Poly” demem yeterli olur sanırım.
  6. Bir box üstüne “Mesh Smooth” kullanmak yerine, Chamfer Box kullanmayı tercih edin. Aynı işi daha az poligonla yapmış olursunuz. Buna benzer bir çok poligon sayısını düşürme yöntemi vardır. Onları da biraz araştırmanızda fayda var.
  7. Bazen obje modellerken tüm vertexleriniz kaybolabilir. Bu durumda yapmanız gerekenler şunlardır.
    • Objeyi tekrar Editable Poly olarak değiştirin.
    • Olmazsa, objeyi önce Editable Mesh olarak değiştirip, sonra tekrar Editable Poly haline getirin.
    • Bu da olmazsa, dosyayı kaydedip, 3D Studio Max yazılımını kapatıp açın.
    • Son çare olarak da, dosyayı kaydedip, 3D Studio Max yazılımında yeni bir dosya ile “Merge” edin.
  8. Highlight, yani parlaklık elde etmek istediğinizde MR Omni veya Omni Light kullanmanız işinizi kolaylaştıracaktır.
  9. Mental Ray ile “area shadows” kullanmanızı tavsiye etmem, zira render sürenizi uzatır. Bunun yerine Raytrace daha etkilidir.

Burada 3D Studio Max ile ilgili olarak verdiğim 9 ipucu tamamen genel çözümlerdir ve her kullanıcının kendine göre yöntemleri vardır. Bu sebeple her maddeyi kanun gibi uygulamaya kalkmanız, tüm sorunlarınızı çözmeyebilir. Zira kullanacağınız hazır objelerden, sizin ışıklarınızı yerleştirirken başka objelerle çakışmasına kadar yüzlerce detay sizin render sürenizi ve kalitenizi etkileyecektir.

Yazının orjinali ozerdem.com/makaleler/3d-studio-max-ile-. . . adresinde yayınlanmaktadır.
Aralık 2014

Hakan Özerdem, bir soruya yanıt verdi.

Vray, Mentalray, Maxwell gibi render motorlarından hangileri hangi konuda daha iyidir?

Kalite için Vray, hız için Octane derim.
Vray için SolidRocks eklentisi işlerini çok az da olsa hızlandırır, epey de kolaylaştırır.
render.otoy.com
solidrocks.subburb.com
Kasım 2014

Fatos Ertaş, bir soruya yanıt verdi.

3DMax/AutoCad/Catia gibi programları kendi kendimize nasıl öğrenebiliriz?

3d max programını nasıl hızlı öğrenirim bana yardımcı olun
Kasım 2014

Halil Uzdil, bir soruya yanıt verdi.

3D Trick Art Museum konusunda uzman kişilere nasıl ulaşabirim?

3D trick müzesi hangi tür 3D tricklerden oluşacak tablolar yer illüstrasyonları komple mekanı kullanarak mı. Ben üretim ve illüstrasyon anlamında da yardımcı olurum
Eylül 2014

Ahmet Kocabıyık, bir soruya yanıt verdi.

Vray, Mentalray, Maxwell gibi render motorlarından hangileri hangi konuda daha iyidir?

Vray i tek geçerim. Mentalray ve Maxwell i de denedik ama en güzel sonucu Vray ile elde ettik aldığımız sonuçlara bakmak için 3dce.com.tr adresimize göz gezdirmen yeterli.
Mayıs 2014

Fatih Metin, bir soruya yanıt verdi.

3D Max ile Maya destekli animasyon filmi yapmak için gereken eğitimi en kısa nasıl alabilirim?

Erdem Taylan'ı ben de kesinlikle öneririm. Ama zaman konusu önemli. Bana göre bu işin en büyük sermayesi zaman...
Mart 2014

Turker İnanmaz, bir soruya yanıt verdi.

Photoshop ve video render yapıyorum. iMac mi daha faydalı olur yoksa Pc mi?

Oldukça kısa bir cevap olacak ama gerçek olan bu olacak.
Thunderbolt destekli bir bilgisayar (Tercihim MacPro olur) .
Thunderbolt destekli bir disk (Tercihim LaCie olur) .
Güçlü bir SSD desteği.
Bunları tamamladıktan sonra ver elini WB stüdyoları. :)
Mart 2014

Şaman, bir soruya yanıt verdi.

Photoshop ve video render yapıyorum. iMac mi daha faydalı olur yoksa Pc mi?

İkisinin performansını karşılaştırmalısınız, en azından kağıt üstündeki değerlerini. Renk olayına gelince kalibrasyonla çözersiniz. Şimdi böyle bir soru sorunca Mac kullananlar tabii ki Mac daha iyi PC kullananlar da PC daha iyi diyecekler. Bir arkadaşım, hatta ülkenin en iyi animatörü diyebileceğim adam ki bu sadece benim görüşüm değil Maxon da bu görüşte 10 kadar Windows render makinesine sahip ve o işleri Windows'la hallediyor. Bence tek kriter iki makinenin performansını karşılaştırmak. Ben olsam render için ayrı bir makine kullanmayı tercih ederim, makineyi performans/fiyat karşılaştırarak seçerim.
Mart 2014

Tanju Ergul, bir soruya yanıt verdi.

Photoshop ve video render yapıyorum. iMac mi daha faydalı olur yoksa Pc mi?

Eğer maddi durumun iyiyse daha stabil çalışabileceğin bir sistemdir mac.
Daha fazla

547 kişi

Konunun Takipçileri

Alt Konu Başlıkları

Henüz bu konu başlığı ile ilgili konular bulunmuyor.