Bilmek istediğin her şeye ulaş

3D Studio Max

Çizim Programları

Formatting of continuation data will be changing soon. To continue using the current formatting, use the 'rawcontinue' parameter. To begin using the new format, pass an empty string for 'continue' in the initial query.

Haziran 2013

Deniz Eğilmez @denizegilmez

2013 Design Next Tasarım Yarışması

Amaç:
Geleceğin profesyonelleri olan mimarlık, makine ve endüstriyel tasarım öğrencilerinin, Autodesk çözümlerini kullanarak dijital tasarım yetkinliklerini geliştirmelerini ve daha iyi bir geleceğe ilişkin özgün tasarımlar üretmelerini teşvik etmek.
Amaç:
Geleceğin profesyonelleri olan mimarlık, makine ve endüstriyel tasarım öğrencilerinin, Autodesk çözümlerini kullanarak dijital tasarım yetkinliklerini geliştirmelerini ve daha iyi bir geleceğe ilişkin özgün tasarımlar üretmelerini teşvik etmek.

Kategoriler ve Konular:
Yarışma, Mimari Tasarım ve Mekanik Tasarım olmak üzere iki kategoride düzenlenmektedir. Mimari Tasarım kategorisinin konusu, doğal afet bölgelerinde kullanıma yönelik bir geçici barınak tasarımıdır. Mekanik Tasarım kategorisinin konusu ise, doğal afet bölgelerinde kullanılan geçici barınakların nakliye ve montajına yönelik bir taşıt tasarımıdır.

Jüri Üyeleri:
Mimari Tasarım Kategorisi
Cem İlhan (Y. Mim., TeCe Mimarlık)
Hüseyin Kahvecioğlu (Doç. Dr., İstanbul Teknik Üniversitesi)
Ömer Kanıpak (Y. Mim., Masa Mimarlık)
Salih Ofluoğlu (Prof. Dr., Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi)
Murat Soygeniş (Prof. Dr., Yıldız Teknik Üniversitesi)

Mekanik Tasarım Kategorisi
Gökhan Akış (Şef Tasarımcı, Yonca-Onuk)
Hüseyin Asa (Tasarım Ekip Lideri, Ford Otosan)
Özgen Ümit Çolak (Prof. Dr., Yıldız Teknik Üniversitesi)
Tayfun Heren (Ürün Geliştirme Müdürü, Tırsan)
Ali Oral (Doç. Dr., Balıkesir Üniversitesi)

Ödüller:
Birincilik ödülü: Her iki kategorinin birinci seçilen takımları, A.B.D.’nin Las Vegas şehrinde düzenlenecek olan “Autodesk University” etkinliği kapsamındaki Autodesk Panaroma Uluslararası Öğrenci Tasarım Yarışması’nda Türkiye’yi temsil edecektir. 2-6 Aralık 2013 tarihlerini kapsayan 5 günlük seyahatin gidiş-dönüş uçak bileti, otelde konaklama ve yemek giderleri Autodesk tarafından karşılanacaktır. Takım üyeleri Autodesk University kapsamında düzenlenen atölye ve seminerlere de ücretsiz katılabilecektir.

İkincilik Ödülü: Her iki kategori için takım başına 3.600 TL
Üçüncülük Ödülü: Her iki kategori için takım başına 2.400 TL
Sürdürülebilirlik Ödülü: Her iki kategori için takım başına 1.200 TL

Yarışma Takvimi:
Yarışmanın İlanı: 22 Mayıs 2013
Kayıt İçin Son Başvuru Tarihi: 30 Haziran 2013 saat 23:59
Proje Son Teslim Tarihi: 22 Eylül 2013 saat: 23:59
Sonuçların İlanı ve Ödül Töreni: 2 Ekim 2013

Ayrıntılı bilgi için : bit.ly/14gbcr5
Aralık 2014

Hakan Özerdem @hakanozerdem

3D Studio Max ile ideal render için 9 ipucu

Hepimiz “Arkadaşlar, 3D Studio Max programına yeni başladım ama bir türlü düzgün render alamıyorum. ” şeklinde başlıklarla karşılaşıyoruz. Bunlara teker teker cevap vermek tabii ki mümkün değil, ancak ideal render için bazı ipuçlarını bir arada sunmak mümkün. Zira, genellikle bu soruların çözümleri genel uygulamalardaki bazı hatalı kullanımlardan ortaya çıkıyor. Şimdi gelelim 3D Studio Max ile ideal render için 9 ipucuna…
  1. Mental Ray için “architectural materials”, Vray için ise “self illuminated” materyaller ışık yayma özelliğine sahiptir. Bu materyalleri bir objeye uyguladığınızda “Photometric Area Light” veya “Vray Light” etkisi oluştururlar.
  2. Render ayarlarınızda daima “soft shadow” (yumuşak hatlı gölgelendirme) özelliğini seçin. Keskin hatlara sahip gölgeler çalışmalarınızı gerçeklikten uzaklaştıracaktır. “MR Omni Spot” kullanıyorsanız, ışığın boyutunu “area light” parametrelerinden düzenlemenizde fayda vardır. Render için Mental Rayde, “raytraced shadows” kullanın. Vray içinse Omni/Spot seçeneğinde “area shadow” seçeneğini kullanın. Tabii yumuşak hatlı gölgelerin render sürenizi uzatacağınız da unutmayın.
  3. İdeal render alamamaktaki temel sorunlardan en belirgini objelerin gerçek boyutları ile kullanılmamasıdır. Normal hayatta kullanamayacağınız yükseklikte pencereler, restoran masalarının arasından kimsenin geçemeyeceği aralıklar gibi detaylar en iyi render çalışmasını bile berbat edebilir.
  4. Test renderları için süre kısaltmak için ilk temel yol render boyutunu küçültmektir. Sadece ışık ayarlarını görmeniz için 150 piksellik bir genişlik bile yeterlidir. Gölge kalitesini düşürmeniz de hatırı sayılır bir hızlanmaya neden olacaktır. Objelerdeki poligon sayısını da düşürmenizde fayda var. Modifier komutları da bu iş için var tabii ki. Son olarak da “Photon Number” veya “Sample Settings” ayarlarını biraz düşürmeniz etkili olacaktır.
  5. Editable Mesh yerine Editable Poly kullanmayı tercih edin. “Convert to Editable Poly” demem yeterli olur sanırım.
  6. Bir box üstüne “Mesh Smooth” kullanmak yerine, Chamfer Box kullanmayı tercih edin. Aynı işi daha az poligonla yapmış olursunuz. Buna benzer bir çok poligon sayısını düşürme yöntemi vardır. Onları da biraz araştırmanızda fayda var.
  7. Bazen obje modellerken tüm vertexleriniz kaybolabilir. Bu durumda yapmanız gerekenler şunlardır.
    • Objeyi tekrar Editable Poly olarak değiştirin.
    • Olmazsa, objeyi önce Editable Mesh olarak değiştirip, sonra tekrar Editable Poly haline getirin.
    • Bu da olmazsa, dosyayı kaydedip, 3D Studio Max yazılımını kapatıp açın.
    • Son çare olarak da, dosyayı kaydedip, 3D Studio Max yazılımında yeni bir dosya ile “Merge” edin.
  8. Highlight, yani parlaklık elde etmek istediğinizde MR Omni veya Omni Light kullanmanız işinizi kolaylaştıracaktır.
  9. Mental Ray ile “area shadows” kullanmanızı tavsiye etmem, zira render sürenizi uzatır. Bunun yerine Raytrace daha etkilidir.

Burada 3D Studio Max ile ilgili olarak verdiğim 9 ipucu tamamen genel çözümlerdir ve her kullanıcının kendine göre yöntemleri vardır. Bu sebeple her maddeyi kanun gibi uygulamaya kalkmanız, tüm sorunlarınızı çözmeyebilir. Zira kullanacağınız hazır objelerden, sizin ışıklarınızı yerleştirirken başka objelerle çakışmasına kadar yüzlerce detay sizin render sürenizi ve kalitenizi etkileyecektir.

Yazının orjinali ozerdem.com/makaleler/3d-studio-max-ile-. . . adresinde yayınlanmaktadır.

551 kişi

Konunun Takipçileri

Alt Konu Başlıkları

Henüz bu konu başlığı ile ilgili konular bulunmuyor.