Bilmek istediğin her şeye ulaş

Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi

Formatting of continuation data will be changing soon. To continue using the current formatting, use the 'rawcontinue' parameter. To begin using the new format, pass an empty string for 'continue' in the initial query.

Mart 2017

Metin Atabay  yeni bir  gönderide  bulundu.

Ruhu Dinleyin

Dünyada Yazılmış Tüm Kitapları Okusa da İnsan

Her Kitabın Özü Birdir ...

O Öz ki Her Cevabı Kendinde İçerir

RUH derler ... Fizikle Açıklanamayan

Boyutlar Ötesi Mana Işığı ...

İşte O IŞIĞA Bağlandığı Kadar İnsan

Bilgeliğe " Ermiş " Olur ...

Kutsal Kitaplarda da Yazmaz mı

Tanrı IŞIKTIR ... Nurdur ...

Lakin Fiziki Işık Değil Elbette

Güneş Benzeri Fiziksel Işıklar

ONUN Kendi Işığının Yansımasının

Milyonda Biri Dahi Olamayacak Seviyede ise

TANRI Kavramı Fizikle Anlaşılmaz ...

Ancak Örnek Getirilir Misallerle Tasvir edilir ki

O Tasvirler Gerçeği bire bir Yansıtmaz ...

GERÇEK nedir ... İnsan Bunu Ölünce Anlayacak ...

Ölüm . Yani . Egonun Terbiyesi . . .
Kasım 2014

Şaman  yeni bir  gönderide  bulundu.

İlber Hocamın yeni incisi. Seviyom bu adamı :)



Siz yok musunuz siz anaokulu kızının bile eteğinin altında seviş arayanlar... İstediğiniz kadar beğenmedimleyin, yukarıdaki cümle nasıl sapıklar olduğunuzu çok güzel açıklıyor. Ben sizi hiç beğenmiyorum...
Haziran 2014

Russel Westbrook, bir soruya yanıt verdi.

Zorunlu din dersi doğru bir uygulama mıdır?

Dinde zorlama yok ki yahu. Kaçımız din derslerini kaynatmadna gecirdik sorarım olsa dahi adam akıllı işleyen hoca sayısıda az aileler tarafın mensup dinin kitabı hakkında bilgi ailenin verdiği ilk ahlak dersinde veriliyo beraberce okullarda bu durumda tektipleşmek biraz tarafcıl geliyo bana ama yinede bilemedim şimdi
Nisan 2014

Almira Mira,  yeni bir soru sordu.

Haziran 2013

Turan Söylemez, bir soruya yanıt verdi.

Gıybet nedir? Çeşitleri nelerdir?

Gıybet, insanların ayıbını arkasından söylemek veya aleyhine konuşmaktır. Türkçe'de gıybet için dedikodu veya çekiştirme kelimeleri kullanılır. İslam'da büyük günahlardan biridir. Hucurat suresi 12. ayette, gıybet yapmak, ölmüş kardeşinin etini yemeye benzetilmiştir. Surenin 12 ayetinin meali: "Ey âmenû olanlar! Zandan çok sakının. Muhakkak ki bazı zanlar günahtır. Ve tecessüs etmeyin (merak edip insanların hatalarını araştırmayın). Sizin bir kısmınız diğerlerinin dedikodusunu yapmasın. Hiç sizden biriniz, ölmüş kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? Elbette ondan tiksinirsiniz. Ve Allah'a karşı takva sahibi olunuz. Muhakkak ki Allah, tövbeleri kabul eden ve Rahîm olandır."
Din
Hucurat suresi, Ayet: 12

Fakat haksızlığa uğramış birinin, sorununu, çözebilecek birine anlatması veya bir kişiyi ona zarar verebilecek birine karşı (iddiası bilgiye dayanıyorsa) uyarmak gıybet olmaz. Gıybetin nasıl yapıldığına göre çeşitleri vardır:
  1. İnsanın bedeni ile ilgili kusurlarını söylemek: Bir kişi hakkında "Kördür, topaldır, keldir, şaşıdır, kısa boyludur, uzun boyludur, çirkindir" gibi kişinin duyduğunda hoşlanmayacağı kusurlarını söylemek.
  2. İnsanın elbisesiyle ilgili kusurlarını söylemek: Bir kimse hakkında "Pantolonu kısadır, eteği uzundur, elbisesi eskidir, ceketi kirlidir" gibi kişinin duyduğunda hoşlanmayacağı ayıplarını söylemek.
  3. Dünya işleri ile ilgili kusurlarını söylemek: Bir kimse hakkında "Terbiyesizdir, çok yer, çok uyur, ailesi çok gezer, evi temiz değildir" gibi kişinin duyduğunda rahatsız olacağı sözleri söylemek.
  4. Ahlakı ile ilgili kusurlarını söylemek: Bir kişi hakkında "Kötü huyludur, acizdir, zayıftır, korkaktır, cimridir, öfkelidir" gibi kişiyi rencide edici şeyleri söylemek.
  5. Asaleti ile ilgili kusurlarını söylemek: "Annesi hizmetçidir, babası çöpçüdür, kapıcıdır, çiftçidir veya ayakkabı boyacısıdır" gibi kişiyi küçük düşürücü sözleri söylemek.
  6. Dini işleri ile ilgili kusurlarını söylemek: Bir kimse hakkında "Fasıktır, yalancıdır, anne ve babasına itaat etmez, zalimdir, namaza tembeldir, daha Fatiha'yı bile düzgün okuyamıyor, üçkağıtçıdır, helal ve harama aldırmaz..." gibi duyduğunda kişiyi rahatsız edecek kusurlarını söylemek.
Nisan 2013

Devrim Güren, bir soruya yanıt verdi.

Üniversite sınavlarında artık Din Kültürü'nden soru sorulacak olması gerekli bir uygulama mıdır? Neden?

Aslında din kültürü derslerinin içeriği şimdilerde daha çok din felsefesi, Tanrı'nın varlığı, etik ve dinler tarihi üzerine kurulu. Zaten felsefe derslerinde de din felsefesi yer almakta. Bunun için din kültürü alanında sorulması pek bir değişiklilik arz etmemekte. Fakat sorulacak soruların iyi seçilmesi gerekir, bu da dikkatten kaçmaması gereken ayrı bir nokta...
Mart 2013

Şaman, bir soruya yanıt verdi.

Ahlaki değerler doğuştan geliyor olabilir mi?

Sabah Göbekli Tepe ile ilgili bir belgesel izledim. Dünyanın en eski tapınağı deniyor 12000 yaşında olduğunu bulmuşlar. Asıl konu ahlağın nasıl oluştuğu. O programda anlattılar ahlağın nasıl oluştuğunu. Bu nedenle girizgahı öyle yaptım. Avcı ve toplayıcılıktan yerleşik düzene geçen insanlar bir arada yaşamaya başlıyorlar dolayısıyla hem imece usulü işlerini görüyorlar hem de ürettikleri tarımsal ürünleri beraberce depolayıp beraberce tüketiyorlar. İşte burada ahlak denen mefhum başlıyor. O toplumda barınabilmek için insanın hem beraberce yapılan işlere diğerleriyle eşit şekilde katılması hem de ürünleri diğerleriyle eşit şekilde paylaşması zorunluluğu başlıyor. Aksi hareket edenler toplumdan dışlanıyor. Bunlar da oluşan ilk ahlaki değerler sayılıyor.

Kısaca doğuştan ahlak diye bir şey yoktur. Bir bebek her şeyi ister; ana babasının sürekli kendisiyle ilgilenmesini ister ki egosu ona bunu söyler. Hiç bir ahlaki değere de sahip olmadığından bunu alamadığında mümkün mertebe gürültü çıkararak talep eder. Hatta bu ahlak yoksunu davranışlar daha ileri yaşlardaki çocuklarda da gözlemlenebilir. Zayıf olan çocuk acımasızca ezilir. Ya da bir çocuk sadece diğerlerine benzemeyen bir ismi var diye gruptan dışlanır. Bunlar kanaatimce ahlak anlayışının doğuştan gelmediğini zaman içinde aile ve toplumdan edinildiğini açıkça göstermektedir.
Mart 2013

Serkan Kiose, bir soruya yanıt verdi.

Ahlaki değerler doğuştan geliyor olabilir mi?

Sorunuza yanıt olduğunu düşündüğüm bu ilginç ve güzel videoyu izlemenizi tavsiye ederim.


Videonun Türkçe altyazılı hali için: facebook.com/photo.php?v=316231911813335&set=vb.22433451...
Mart 2013

Alçay Yıldız, bir soruya yanıt verdi.

Ahlaki değerler doğuştan geliyor olabilir mi?

Doğuştan gelen duygular içgüdülerdir. İnsan aynı zamanda biyolojik olarak bir hayvan olduğu için bize özgü içgüdüler vardır. Bu içgüdüler günümüz toplum psikolojisinde aynı zamanda etik ve ahlak olarak değer bulmuştur. Ancak ahlaki değerlerin hepsi (oturma kalkma, güzel konuşma, görgü kuralları vs.) doğuştan gelmez. Yalnızca içgüdü şeklinde ortaya çıkan (annelik içgüdüsü, koruma içgüdüsü, yemek yeme içgüdüsü vs.) ve ahlaki değerlerin içine dahil olan davranışlar bulunmaktadır.
Aralık 2012

Gonca Köse, bir soruya yanıt verdi.

Zorunlu din dersi doğru bir uygulama mıdır?

Bunun yönetmeliği nasıl bilmiyorum ama lise zamanımızda yakın arkadaşlarımdan birisi Çinliydi. Müdürle konuştu ve lise zamanı boyunca hiç bir din dersine girmedi. Ancak karne zamanı sanırım sıkıntı yaratmıştı. Bende din dersinin tek bir yöne bakılarak anlatmasına karşıyım dersin adı din ise var olan bütün dinleri ve inançları anlatmak gereklidir. Eğer böyle olursa zorunluluk kavramı da ortadan kalkar. Çoğunluğu kapsarsa eğer benim için diğer derslerden bir farkı olmaz..

Aralık 2012

Şaman, bir soruya yanıt verdi.

Zorunlu din dersi doğru bir uygulama mıdır?

Dersin içeriğine bağlıdır. Zorunlu Sünnilik dersi yanlış bir uygulamadır. Amaç dünyadaki ve ülkemizdeki dinlerin ve mezheplerin tanıtılması, felsefelerinin objektif bir bakış açısıyla anlatılması olsaydı, lise öğrencilerine bir sene haftada bir ders şeklinde verilseydi, bir felsefe ya da sosyoloji dersi gibi öğrencilerin genel kültürleri için yararlı olabilirdi. Çocuklara ilk öğretimden başlayarak Sünniliğin öğretilmesi ve Sünni dualarının Arapça haliyle ezberletilmesini doğru bulmuyorum. Nitekim bu ülkede Sünnilerin yanı sıra bol miktarda Alevi, Ortodoks, Katolik, Protestan, Yahudi, Ermeni ve ateist de mevcut. Nasıl ki RTE bütün bu din ve mezhep mensuplarının hatta ateistlerin devlet nezdinde eşit olduğunu ve devletin onların haklarını eşit şekilde savunacağını söylüyor aynı şekilde onlara zorunlu bir şekilde Sünniliğin gerekleri ve duaları da öğretilmemelidir.

Aralık 2012

Mustafa Genel, bir soruya yanıt verdi.

Zorunlu din dersi doğru bir uygulama mıdır?

Öncelikle din eğitimi devletin kontrolü altında olmalıdır ve devlet din eğitimini kısıtlama yerine katkı saglamalı. Bunu da işini iyi yapabilen, dini ilimlere tam olarak hakim kişilere yaptırmalı. bunun zorunlu olupta kısıtlı yapılması yerine seçmeli ders yapılıp din eğitimi almak isteyenlere daha iyi eğitim imkanının saglanması taraftarıyım ve sanırım şuanda da sistem öyle..

Aralık 2012

Hasan Veli, bir soruya yanıt verdi.

Üniversite sınavlarında artık Din Kültürü'nden soru sorulacak olması gerekli bir uygulama mıdır? Neden?

Bence 8 tane felsefe sorusu yerine din sorularının arttırılması mantıklı. Sonuçta toplumumuzun (kabul etsekte etmesekte) büyük bir çoğunluğu dindar ve dini konulara duyduğu ilginin onda birini inanın felsefeye duymuyor. Benim ygs sınavına girdiğim dönemde keşke böyle bir uygulama olsaydı. Hapli filli bir felsefe sorusu çıkmıştı ve o soruyu okumadan işaretlemek daha cazip geldi. Halbuki toplumun geneline daha çok hitap eden bir soru olsaydı heralde daha faydalı olurdu diye düşünüyorum.

Daha fazla

2 kişi

Konunun Takipçileri

Alt Konu Başlıkları

Henüz bu konu başlığı ile ilgili konular bulunmuyor.