Bilmek istediğin her şeye ulaş

Drama

Drama oyuncular için yazılan bölümleri duygusal - kurgu ile canlandırma sanatıdır. En kabul gören bir tanıma göre drama; bir sözcüğü, bir kavramı, bir davranışı, bir tümceyi, bir fikri ya da yaşantıyı veya bir olayı, tiyatro tekniklerinden yararlanarak oyun ya da oyunlar geliştirerek öyküleştirmektir. Yunanca'da anlamı hareket anlamına gelen “dran” eyleminden çekimlenmiştir. Çocuk Psikolojisi'nde ise drama, yaşamı, hayatı tanıtmak anlamına gelir. Dramalar medyanın çeşitliliğinde canlandırılabilir: canlı performans, film veya televizyon için özel dramalar. “closet dramas (tr:okunmak için yazılmış)” oyunlar gibi aynı formlarda (diyalogla, sahnelerle, sahne yönetimiyle) yazılır ama sahneye konulmasından çok okunması hedeflenir. Örnek olarak Seneca'nın oyunları, Byron'un Manfred'i ve Percy Bysshe Shelley'nin Prometheus Unbound'unu verebiliriz. Imaginary Conversations of Walter Savage Landor'da olduğu gibi bazı dramatik edebiyat eserleri hiçbir şekilde oyunların canlandırılmış şekillerine benzemeyebilir. Drama, baştan başa müzikal içinde diyalogların ve şarkıların olduğu operada veya müzikal ahenge sahip oyunlarda örenğin Japon Noh dramasında oldu gibi müzik ve dansla sık sık birleştirilir.

Kasım 2014

Belgi Saygı, bir soruya yanıt verdi.

A. Çehov'un "ne kadar harika bir gün ÇAY MI DEMLESEM KENDİMİ Mİ ASSAM KARAR VEREMİYORUM" sözüyle anlatılmak istenen ana fikir ve düşünceleriniz nelerdir?

Anton Chekhov'un oyunları ve öykülerinde komedi unsuru vardır. Onun "komedi" veya "mizah" anlayışını iyi kavrayabilmek gerekir. Bunun için de yazdığı dönem Rusya'sını bilmek, o dönemin insanlarına bakmak gerekir.
Onun karakterleri, taşralarında bol vakitleri olan, sürekli yiyip içen, konuşan, dedikodu eden, şarkılar söyleyip dans eden kişilerdir. Aslında insanların bu monotonluğuna öyle dialoglar yazar ki, onun mizahı da burada gizlidir. Biraz grotesktir, bugünden bakınca.
bu cümledeki "ne kadar harika bir gün" bir ironidir aslında. Böylesi bir yaşamda da çay demlemek ile kendini asmak arasında bir fark görmediğini söyler. Kötümser bir eleştiri niteliğindedir aslında. Ama yapı tersini anlamaya da müsait olabilir. Gerçekten çok güzel bir gün de ölmek! Onun eleştirelliğinde böylesi bir mutluluk anlayışı da çok abes değildir kanımca.
Kasım 2014

Hakan, bir soruya yanıt verdi.

A. Çehov'un "ne kadar harika bir gün ÇAY MI DEMLESEM KENDİMİ Mİ ASSAM KARAR VEREMİYORUM" sözüyle anlatılmak istenen ana fikir ve düşünceleriniz nelerdir?

Çay mı demlesem diyor ya. İşi kendi yaptığı için yalnız olduğunu anlıyoruz, çayı demleyecek bir insan bile yoksa hayatımda ölsem mi ya la diyor arkasından da. Mevzu bu zaten abi çayı ayılmak için istiyor, çünkü kafa bi milyon, çehov olmuşsun ama yalnızsın be hacı diyerek efkar yapmış asayım bari kendimi şekilde aforik bir cümle ile çayı demlemekten de yırtmış uyanık ama kafa hala güzel.

Sonuç olarak çehov testesteronun tavan yaptığı gün sevişemeyince hatun tavlamak için değişik önermeler ve aforik sözlerle ilgili uyandırıp hatun yapmaya çalışmış . İşin içine ölümü de sokarak iyice kadınlarının narin tarafına çalışmış çakal hatta burdan gruba bile yürümüş olabilir. Bir Türk ata sözü der ki,

Çay var, içersen? :))
Kasım 2014

Gurkan Bektaş, bir soruya yanıt verdi.

A. Çehov'un "ne kadar harika bir gün ÇAY MI DEMLESEM KENDİMİ Mİ ASSAM KARAR VEREMİYORUM" sözüyle anlatılmak istenen ana fikir ve düşünceleriniz nelerdir?

Camus'cü anlamda düşünürsek eğer; felsefi intihar ile fiziksel intihar arasındaki bir gidip gelmedir, birinin bir diğerinden farkı yoktur bu yüzden Camus her türlü intiharı yadsır.
Nisan 2013

Senaryo Ekibi  yeni bir  gönderide  bulundu.

Türkiye'nin ilk Online Yaratıcı Drama Kursu başlıyor!

Online Yaratıcı Drama Kursu Senaryoekibi.com'da!
24 Nisan Çarşamba günü Türkiye'de ilk defa verilecek olan Online Yaratıcı Drama Kursu başlayacaktır. Dersler çarşamba günleri saat 20.00-22.00 saatleri arasında yapılacak ve 5 hafta sürecektir.
Kursun içeriği sayfanın sonunda* ayrıntılı olarak yazılmıştır.

15 Nisan'a kadar kayıtlarda % 10 erken kayıt indirimi yapılmaktadır.
Sorularınız için [email protected] adresine e-mail atabilirsiniz.

Tüm derslerimiz interaktif olarak yapılmaktadır, hocamız canlı olarak karşınızda olacak, sorularınızı sorabileceksiniz. Mikrofon ve kulaklığınızla bağlanabilir, isterseniz webcam'inizi kullanabilirsiniz. İsteyen katılımcılar sadece yazılı olarak da katılım sağlayabilirler. Derslerimiz kaydedilmektedir, her dersi bilgisayarınıza indirebilir, tekrar tekrar izleyebilirsiniz.

*Online Yaratıcı Drama Kursu İçeriği: Ben, Sen, Biz, Onlar
Atölye Programı

1. Hafta: Ben
Kendini tanımak kavramı: Psikoloji, Felsefe ve
Edebiyat’tan kesitler

Farklı "ben"leri oynamak
Kendinize nostalji yapmak

2. Hafta: Sen

"Sen"i tanımak: Psikoloji, Felsefe ve
Edebiyat’tan kesitler

Farklı "sen"leri oynamak
"Sen"de nostalji yapmak

3. Hafta: Biz

"Biz" olabilmek: Psikoloji, Felsefe ve
Edebiyat’tan kesitler

"Biz" dediğimiz durumları analiz etmek
"Biz" kavramı üzerine düşünmek, konuşmak,
yazmak ve oynamak


4. Hafta: Onlar
"O, onlar ve ötekiler"i düşünmek: Psikoloji,
Felsefe ve Edebiyat’tan kesitler

Empati yapmak
Dışlamak ve dışlanmak üzerine düşünmek, konuşmak,
yazmak ve oynamak


5. Hafta: Sürpriz
Mart 2013

Senaryo Ekibi  yeni bir  gönderide  bulundu.

Online Yaratıcı Drama Atölyesi Senaryoekibi.com'da!

24 Nisan Çarşamba günü Türkiye'de ilk defa verilecek olan Online Yaratıcı Drama Atölyesi başlayacaktır. Dersler çarşamba günleri saat 20.00-22.00 saatleri arasında yapılacak ve 5 hafta sürecektir.
Kursun içeriği sayfanın sonunda* ayrıntılı olarak yazılmıştır.

15 Nisan'a kadar kayıtlarda % 10 erken kayıt indirimi yapılmaktadır.
Sorularınız için [email protected] adresine e-mail atabilirsiniz.

Tüm derslerimiz interaktif olarak yapılmaktadır, hocamız canlı olarak karşınızda olacak, sorularınızı sorabileceksiniz. Mikrofon ve kulaklığınızla bağlanabilir, isterseniz webcam'inizi kullanabilirsiniz. İsteyen katılımcılar sadece yazılı olarak da katılım sağlayabilirler. Derslerimiz kaydedilmektedir, her dersi bilgisayarınıza indirebilir, tekrar tekrar izleyebilirsiniz.

*Online Yaratıcı Drama Atölye İçeriği: Ben, Sen, Biz, Onlar
Atölye Programı

1. Hafta: Ben
Kendini tanımak kavramı: Psikoloji, Felsefe ve
Edebiyat’tan kesitler

Farklı "ben"leri oynamak
Kendinize nostalji yapmak

2. Hafta: Sen

"Sen"i tanımak: Psikoloji, Felsefe ve
Edebiyat’tan kesitler

Farklı "sen"leri oynamak
"Sen"de nostalji yapmak

3. Hafta: Biz

"Biz" olabilmek: Psikoloji, Felsefe ve
Edebiyat’tan kesitler

"Biz" dediğimiz durumları analiz etmek
"Biz" kavramı üzerine düşünmek, konuşmak,
yazmak ve oynamak


4. Hafta: Onlar
"O, onlar ve ötekiler"i düşünmek: Psikoloji,
Felsefe ve Edebiyat’tan kesitler

Empati yapmak
Dışlamak ve dışlanmak üzerine düşünmek, konuşmak,
yazmak ve oynamak


5. Hafta: Sürpriz

0 kişi

Konunun Takipçileri

Alt Konu Başlıkları

Henüz bu konu başlığı ile ilgili konular bulunmuyor.