Bilmek istediğin her şeye ulaş

Eğitim Yazılımı

Eğitim Yazılımı Ağı ile ilgili ilk açıklamayı siz girin.

Mayıs 2014

Sadık Dereköy, bir soruya yanıt verdi.

Psikoloji ya da rehberlik alanında örnek bir tane problem çözme yazılımı örneği var mı?

Yapay zeka sistemleri bu alanı kapsar.
İnsan davranışlarının sürekli incelenmesi gerekir. Ortaya çıkan muazzam iveriyi düşündüğümüzde süper bir veritabanı sisteminin olması gerekir. Bu verinin incelenmesi ve anlamlı bilgilerin çıkarılması içinde yapay zeka kavramı işin içine girer.
Mayıs 2014

Amber Dalmaz Urfalı, bir soruya yanıt verdi.

Psikoloji ya da rehberlik alanında örnek bir tane problem çözme yazılımı örneği var mı?

Yoktur, olması pek uygun da değildir. Sorunların, kişiye ve koşula özel olduğu düşünüldüğünde, böyle bir yazılım üretme anlamı da olmayacaktır.
Mayıs 2014

Yakup Yiğit, bir soruya yanıt verdi.

Psikoloji ya da rehberlik alanında örnek bir tane problem çözme yazılımı örneği var mı?

Sadece sayısal mantık önermeleriyle çalışan bir makine, psikolojik bir soruna çözüm üretemez.
Şubat 2014

Mehmet,  yeni bir soru sordu.

Ağustos 2013

Hüsnü İşleyen  yeni bir  gönderide  bulundu.

Dijkstra Algoritması

Yazan : Şadi Evren ŞEKER Bilgisayar bilimlerinde kullanılan ve algoritmayı literatüre kazandıran kişinin ismini taşıyan dijkstra algoritması, verilen bir şekilde (graph) en kısa yolu (shortest path) bulmak için kullanılır. Bu algoritmanın çalışmasını örnek bir şekil( graph ) üzerinden göstermeye çalışalım. Bu gösterimin ardından Dijkstra algoritmasının başarısını ve zafiyetlerini tartışabiliriz. [flashvideo file=http://www.bilgisayarkavramlari.com/wp-content/uploads/dijkstra.flv /] Örnek olarak yukarıda…
Mayıs 2012

Müge İkiz  yeni bir  gönderide  bulundu.

Proje Raporu

Proje Başlığı:Fransızca Kelime ezberle 

Amaç: Başlangıç seviyesinde Fransızca-Türkçe kelime ezberlemeyi sağlayan her yaştan kitleye hitap edebilen bir program. 

Dizayn: Sade ve göze hitap eden bir tasarım kullanılmış olup renkleri gözü yormayacak biçimde herkesin kolaylıkla kullanabileceği bir şablon tasarladım(Photoshop).

Kontroller ve Kod Bölümü : Programın arayüzünde textbox, label, button gibi kontroller kullanılmıştır. Kod kısmını döngüler ve dizi oluşturuyor.

Eğitim Yazılımı

Mayıs 2012

Barış Arslan  yeni bir  gönderide  bulundu.

Eğitim Yazılımı - Son durum raporu

Proje tanımı: Türkiye haritası üzerinde görsel olarak illerin ve bölgelerin incelenebilmesi.

Projenin amacı: Her yaş grubuna hitap edebilen ve kullanışlı bir şekilde türkiye coğrafyasını gerek bölgesel gerekse il bazında inceleyip gerekli açıklamaların ve özelliklerin tamamen kişi tarafından isteğe göre düzenlenebildiği bir platform. İllerin isimleri, ilgili resimler, açıklama, ve isteğe göre renklendirme ile birçok yönden göze de hitap edebilecek materyal olarak hazırlanabilir.

Tasarım: Çok basit bir arayüze sahip olan yazılım, iki farklı sayfadan oluşmaktadır. İlk sayfa kullanıcı panelidir, ikinci sayfa ise panelde yapılan düzenlemeler ve değişliklere göre flash ortamında hazırlanmış olan harita üzerinde yapılan değişiklik ve uygulamların görüntülenmesidir. Çok fazla fonksiyona sahip olmayan program belli temel fonksiyonlarıyla birçok işi halledebiliyor. Son kullanıcı kullanımı açısından bir zorluğa sahip değildir.

Yazılımı geliştirme: Yazılım geliştirme ortamında, asp.Net C sharp dili, Visual Studio editörü Windows Form Application kullanılmıştır. Yazılım sadece Windows işletim sistemi üzerinde çalışmaktadır. Görsel arayüz tasarımı için Adobe Flash ve Action Script 3.0 kullanılmıştır. Öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik hazırlanan arayüz ve algoritma yapısı, çok basit bir kullanıma sahiptir. Programı kullanabilmek için başlangıç seviyesinde bilgisayar kullanıcısı olabilmek yeterlidir. Program genel hatlarıyla bir materyal oluşturmak ve o şekilde kullanmak üzere tasarlanmıştır.

Programın görsel arayüzünde panel bölümünde, Textbox, Dropdownlist, PictureBox, Label gibi görsel arayüz araçları kullanılmıştır. Materyalin kendi arayüzü ise tamamen flash'dan oluşmaktadır. Xml üzerinden ise .Net C# ve Flash birbirine entegrasyonu sağlanmıştır.

Mayıs 2012

Ferhat Kılıç  yeni bir  gönderide  bulundu.

Proje raporu

Project title: coğrafi veriler,türkiye sınırları içerisinde bulunan illerin coğrafi bilgilerini veren program.

 

AİM: temel coğrafya dersi alan öğrencilere yardımcı olan genel verileri barındıran bir programdır.

 

Design: çok basit bir düzeyde dizayn edilen program ortaokul öğrenci seviyesinin anlayabileceği şekilde tasarlanmıştır.

 

Controls: program dizayn edilirken kullanılan araç çubukları button,listbox text box ve label.

 

Development:projenin amacı temel ve bait seviye olduğu için geliştirilebilir fakat program sadece orta okul düzeyi öğrenciler için yapılmıştır.

 

 

Mayıs 2012

Ferhat Kılıç  yeni bir  gönderide  bulundu.

Mayıs 2012

Sefa Karabacak  yeni bir  gönderide  bulundu.

Proje Rapor

Project Title : Özel üçgenlerin kolay kavranması için anlatımı ve üçgenlerin alan çevre ve diğer hesaplamalarının uygulaması.

Aim:Hedef geometri dersini ilk defa alan lise öğrencilerin temel anlamdaki özellikleri kolay bir şekilde kavramasına yardımcı olmak ve kolay erişimi sayesinde basit üçgen alan,çevre,tanjant, kotanjant gibi hesaplamalara hızlı erişim yardımıyla ulaşmayı olanak sağlayan eğitim yazılımı.

 Desing:Dizayn kısmında kolay anlamayı kavrayacak görsel öğelerden yardım alınılmıştır. Flash yardımı ile ders konu anlatımı ve örneklerle konunun daha sağlam bir şekilde anlaşılmasını sağladım.Renkleri kullanıcıların yaş ortalamasına göre biraz daha sade ve net renklerden oluşturdum.

Controls:Her uygulamada bulunması gerektiği gibi labellardan, textboxlardan ve butonlardan fazlasıyla kullandım bunlara ek olarak flash gösterimi ve picturebox da proje içerisinde yer almaktadır.

Development:Programın görsel kısmının kod kısmına göre biraz daha ağır olmasından dolayı kod kısmında rapor edebileceğim bir kısım bulunmamaktadır.

Mayıs 2012

Ahmetilhan  yeni bir  gönderide  bulundu.

Hedef kitleye göre dizayn raporu

görsel olarak, periyodik cetvelde bulunan her gruba ayrı bir renk verilerek kullanıcı kitlesinin gözüne hoş gelen bir tasarım amaçlanmıştır. renklendirme özenle seçilmiş kullanıcının kompleks  bir programda istediği bilgiye zor ulaşabileceği düşünülerek  en kısa yoldan istediği bilgiye nasıl ulaşması gerekiyorsa tasarımımda bu ilke ön planda tutularak kullanıcı kitlesinin memnuniyeti hedeflenmiştir. tek bir tıkla her elementin sahip olduğu vasıfları kullanıcı kolaylıkla öğreniyor. kimyaya ihtiyacı olan öğrenci öğretmen yada genel kültür olarak kimyayı merak eden, kimyanın alfabesi olarak nitelendirebileceğimiz periyodik cetveli eğlenerek rahatlıkla periyodik cetvel adına istedikleri bilgiye ulaşacaklar. 
Mayıs 2012

Burhan Çetinkaya  yeni bir  gönderide  bulundu.

Easy to Memorize Son Durum Raporu

Ezberlenmek istenilen kelimeleri oyuna dönüştürerek kolayca ezberlenmesini sağlayan eğitim yazılımı 'Easy to Memorize' son haline gelimiştir. Teknik bakımdan, yazılımın tasarımı tamamen dinamik olarak kod tarafında generate edilmiştir.

Eğitim Yazılımı


 Örneğin, 10 kelimelik bir kelime için 10 tane "_" şeklinde label oluşturup, ekrana konumlandırıyor. Tasarımda gördüğünüz A-Z kadar olan butonların hepsi yine kod tarafında generate edilip ekranda konumlandırılmıştır. A-Z ye olan her harf için kod tarafında bir button oluşuturulmuş ve TabIndex özelliğine alfabedeki sıraları yazılmıştır. Her buttonunda click özelliğine tek bir event atayıp sender dan gelen buttonunda tabindex ine bakılarak hangi button a tıklanmış, dinamik olarak görebiliyoruz ve ona göre eğer kelimenin içinde o harf var ise, label ın text ozelliği "_" bu durumdan  örn: "A" yapılıor. Eğer harf tahmini doğruysa puan kazanıyor. Kullanıcı her harf tahmininden önce puan turu atmalıdır. (Puan turu: Çarkıfelek programındaki çarkı döndürür gibi) şansına gelen puan değerinde bir harf seçer ve eğer doğru ise (çıkan harf saysı * puan) kadar puan kazanır. Her yanlış harf tahmininde özel hak hesaplayan bir algoritma devreye girer ve kaç hakkı kaldığını ekrana yazar. Eğer hakkı 0 olur ise oyun sonlarnı ve kullanıcı kaybeder. Eğer kelimeyi doğru bilir ise, yeni kelimeye geçerek oyuna devam. Eder bu şekilde öğrenci öğrenmek istediği ingilizce kelimeleri kolaylıkla , eğlenceli bir şekilde öğrenmiş olur.
Nisan 2012

Aleks Mutlu  yeni bir  gönderide  bulundu.

Nisan 2012

Sefa Karabacak  yeni bir  gönderide  bulundu.

Daha fazla

11 kişi

Konunun Takipçileri

Alt Konu Başlıkları

Henüz bu konu başlığı ile ilgili konular bulunmuyor.