Bilmek istediğin her şeye ulaş

Kamera

Kamera isim, sinema, televizyon, fotoğrafçılık, (Lat. Fransızca caméra=Oda 'dan) Hareket ediyormuş sanısı uyandıran görüntüler kaydetmek için kullanılan aygıt. (Film kamerası.) Durağan görüntü kaydetmek (fotoğraf çekmek) için kullanılan aygıt. Eşanlam Fotoğraf makinesi. Bilgisayar üzerinden görüntü yollamaya yarayan bilgisayar donanımı, Webcam.

Kasım 2015

Nazmi Okbaz, bir soruya yanıt verdi.

5D Mark II ile Black Magic Pocket arasında kaldım. Hangisini almamı tavsiye edersiniz?

Benim de Mark 2'im vardı. Bi ara para lazım oldu 60D ile takas edip üzerine para aldım. Yine aradan zaman geçti 60D yi satıp Pocket aldım. Şuan Pocket'ım var üzerinde de Lumix 14-42 kit lens. Henüz makineyi test edemedim. Bulunduğum yerde yüksek yazma hızına sahip bir SD kart bulamadım. İnternetten sipariş ettim bekliyorum. Tecrübelerimi sizinle paylaşabilirim. Mesaj atıp ulaşın bana.
Mayıs 2014

Şaman  yeni bir  gönderide  bulundu.

Nisan 2014

Koray Bozkurt  yeni bir  gönderide  bulundu.

Ağustos 2013

Gündüz Ayar, bir soruya yanıt verdi.

HTC One'da kullanılan UltraPixels teknolojisi nedir?

HTCHTC sitesinde bu teknoloji ile ilgili gayet güzel bir tanıtım yapmış:
htc.com/tr/zoe/ultrapixel-sensor-size/

Kısaca bahsetmemiz gerekirse HTC burada bize her zaman kullandığımız "Asıl olan megapikseller değil. Sayısının çok olması önemli değil. Önemli olan boyutları..." sözünü bir kere daha anlattı. HTC bu yeni teknolojide daha büyük piksellerle, özellikle düşük ışık çekimlerinde daha fazla ışığın algılanarak daha zengin fotoğrafların yakalanmasını amaçlıyor. Şirketin söylediğine göre kameranın sensörü normal sensörlerden %300 daha fazla ışık topluyor. Böylece daha iyi aksiyon fotoğrafları yakalamak, burst modunda saniyede 8 kare yakalamak mümkün oluyor. HTC

HTC
HTC, kendi üretimini diğer şirketlerin ürünleriyle karşılaştırarak kendine güvenini ortaya koyuyor.
Temmuz 2013

Gündüz Ayar, bir soruya yanıt verdi.

Kameranın çalışma prensibi nedir?

Ana Noktaları
  • Televizyon kamerası en önemli yapım elemanlarından biridir. Diğer yapım donanımları ve teknikleri kameranın neyi yapıp neyi yapamayacağından etkilenir.
  • Kameranın ana parçaları lens, kameranın gövdesiyle beraber görüntü aygıtı (CCD veya Pickup, plumbicon) ve bakaçtır.
  • Rengin doygunluğu, keskinliği, zenginliği, parlaklığı, karanlık veya parlak görünüşü.
  • Kamera başlıca üç rengin bileşiminden meydana gelir. Bunlar kırmızı, yeşil ve mavidir (Red,Green, Blue).
  • Kameranın renkleri özel işleme tabi tutmak için dahili optik mekanizmaya ihtiyacı vardır.
  • Işığı ana renklerine ayrıştırmak için prizma blok veya renk ayrıştırıcı filtre bulunur. Eski kameralarda dichroic ayna sistemi vardır.
  • Renkli kameralarda luminance ve chrominance kanalları vardır. Bu kanallardan luminance aydınlık bilgisini, chrominance ise renk bilgisini işler.
  • Görüntü aygıtları ışığı elektrik sinyallerine çevirir. Bu aygıtların iki çeşidir vardır. Bunlar: CCD (solid – state charge – coupled device) ve picup tube.
  • Üç temel kamera türü vardır. Bunlar: standart televizyon kamerası (HDTV dahil), ENG(Electronic news gathering) \ EFP (Electronic field production) and camcorder. Bunlardan başka küçük format kameralar da vardır.
  • Video kameraların kendine has özellikleri: Renk karşıtlığı, çözünürlük, ışığa duyarlılığı, görüntü netliği, kontrast.
Kameranın ParçalarıStandart televizyon kamerası üç ana parçadan oluşur. Bunlardan birincisi lenstir. Lensler ve diğer optik elemanlar harici optik sistem olarak da adlandırılır. İkinci parça ise görüntü aygıtlarıdır. CCD veya pickup tüp şeklinde olabilir. Bunlara dahili optik sistem de denir. Üçüncüsü ise bakaçtır. Kameranın ürettiği görüntüyü görmemizi sağlar.

Temel Çalışma Prensibi
Tüm televizyon kameraları – büyük stüdyo kameralarından mağazalarda satılan el kameralarına kadar – aynı temel prensiple çalışır. Bu, optik görüntünün elektrik sinyaline, daha sonra televizyon aracılığıyla tekrar görünebilir hale dönüştürülmesidir.


Objeden yansıyan ışık lens tarafından toplanıp görüntü aygıtına (CCD veya pickup) toplanan ışığı odaklar. Görüntü aygıtı ışığı video sinyaline dönüştürür. Bu sinyal daha sonra tekrar işlenerek ekran görüntüsü oluşturulur.

Lensler
Lenslerin temel işlevi görüntü aygıtının önünde küçük ve temiz bir görüntü üretmektir.

Genellikle video kameralar değişebilir odak uzaklıklı lenslere sahiptir.
Lenslerin temel nitelikleri:
  1. Odak uzaklığı,
  2. Odak noktası,
  3. Lens açıklığı,
  4. Alan derinliğidir.
Lenslerde odak uzaklığı, üretilecek görüntünün ne kadar dar veya geniş bir alanın çerçeve içerisine alınacağı konusunda belirleyicidir. Ayrıca odak uzaklığı, nesnenin / nesnelerin ne kadar büyük / küçük görüneceğini de belirler. Lensler,
  1. Geniş açılı (Narrow angle),
  2. Dar açılı (Wide angle),
  3. Normal ve
  4. Değişebilir odak uzaklıklı (Zoom) olmak üzere sınıflandırılabilirler.
  • Geniş açılı bir lens, geniş bir görüş açısı sağlar. Geniş açılı lenslerde, perspektif yığılmalar açısından nesne / nesneler birbirlerine gerçekte olduğundan daha uzak algılanır. Bu sebepten, geniş açılı lenslerde kameraya yapılan yatay hareketler gerçekte olduğundan yavaş, kameraya dikey yapılan hareketler ise gerçekte olduğundan hızlı algılanır. Dar açılı lenslerde ise durum geniş açılı lenslerdekinin tam tersidir. Dar açılı bir lens dar bir görüş açısı sağlarken, perspektif yığılmalar açısından nesne / nesneler birbirlerine olduğundan daha yakın görünür. Bundan dolayı, kameraya yapılan yatay hareketlerde nesne gerçekte olduğundan hızlı, dikey hareketlerde ise gerçekte olduğundan yavaş algılanacaktır. Normal lensler ise perspektif yığılmaları insan gözünün gördüğüne yakın veren lenslerdir. Bir lensin geniş, dar veya normal açılı olmasını belirleyen filmin köşebentleri ve odak uzaklığıyla ilgilidir.
  • Bir zoom lens, değişebilir odak uzaklığı sayesinde dar ve geniş açılı lensin özelliklerine sahiptir.
Temelde üç tür zoom lens vardır.
  1. Stüdyo zoom lens,
  2. Field zoom lens ve
  3. ENG / EFP zoom lens.
  • Bir görüntü net alan içindeyse keskin ve temizdir. Nesneyi netlemeden önce lens ayarlanmalıdır (calibrate).
  • Lens diyaframı veya irisi, lensten içeri ne kadar ışık gireceğini belirler. Diyafram, bir seri metal plakadan ibarettir, bu plakaların ortasındaki aralık ise lenslerden girecek ışığın miktarını belirler.
  • F-stop değerleri ise standart skala şeklinde belirlenmiş değerler olup, lenslerden giren ışık miktarını gösterir. Nümerik olarak düşük f-stop değerleri diyaframın açık yani lenslerden giren ışığın fazla olduğunu gösterir. Nümerik olarak yüksek değerlerde ise tam tersi bir durum söz konusudur. Yani, yüksek nümerik değerlerde diyaframın kısık, lenslerden giren ışık miktarının az olduğunu gösterir.
  • Stüdyo kameraları uzaktan diyaframı kontrol edebilmektedirler ki bu sistem CCU (Camera control unit) dur. ENG / EFP kameralarda manüel veya otomatik diyafram seçenekleri bulunur. Otomatik diyaframa ayarlanırsa görüntü aygıtına düşen ışık miktarına göre kamera en uygun diyafram değerini ayarlayacaktır.
  • Zoom lenslerde iki temel kontrol elemanı vardır. Bunlar zoom ve netleme’ dir. Bu mekanizmalar manüel olarak kontrol edilebildikleri gibi diyafram gibi CCU sayesinde uzaktan da kontrol edilebilmektedir.
  • Kameraya en yakın net nesne ile en uzak net nesne arasındaki mesafeye alan derinliği denir. Alan derinliğini etkileyen çeşitli faktörler vardır. İşte bunlardan birkaçı:
  1. Odak uzaklığı: Geniş açılı bir lenste alan derinliği artarken, dar açılı bir lenste durum tam tersidir.
  2. Diyafram açıklığı: Diyafram açılırsa yani nümerik olarak f-stop değeri küçültülürse alan derinliği azalır; diyafram kısılırsa yani nümerik olarak büyürse alan derinliği artar.
  3. Kamera ile nesne / nesneler arası mesafe: Kamera ile nesne arasındaki mesafe arttıkça alan derinliği de artar. Kamera ile nesne arasındaki mesafe azaldıkça alan derinliği de azalır.
Alan derinliğini etkileyen başlıca faktörler yukarıda belirtilmişken ışık şiddetinin artması/azalması, filmin duyarlılığı, pozlanan kare sayısındaki değişme, filtre kullanımı gibi etkenler de alan derinliğini etkiler.

Görüntü Aygıtları
Kameraların yapılabilmesinin ilk koşulu ışıktan etkilenen maddeler olmalıdır. Ön yüzeyi ışığa karşı duyarlı madde ile kaplanmış ilk kamera tüpü “Iconoscope” adıyla üretildi. Zamanla geliştirilen tüplerde üç türde ışığa duyarlı bir eleman ve yüzey kullanılmıştır. Bu elemanlar doğada bulunmayıp kimyasal tepkimelerle elde edilirler.

Photo conductive: Işık miktarına göre elektrik akımına gösterdiği direnci değişen elemandır. Düşen ışık miktarı arttıkça elemandan geçen elektrik akımı artar ya da azalır.
Photo voltaic: Bu maddeler üzerine düşen ışık şiddetiyle oranlı voltaj üreten eleman olup üzerine düşen ışık miktarı arttıkça ürettiği elektrik akımı ve voltajı artan elemandır.
Photo emissive: Radyoaktif bir eleman olup üzerine düşen ışık miktarınca maddenin kendi içinde salgıladığı elektron miktarı artar. Bu, elektrik akımı haline dönüştürülerek görüntü elde edilir.
Vidicon tüpler: Işığa duyarlı tabakasında Antimony Trisulphide kullanılarak üretilmiştir. Photo emissive tüplere nazaran çok küçük boyutlara sahiptir.
Plumbicon( Pickup) tüpler: Yüksek ışıkta hatırlama özelliği vidiconlara nazaran çok azdır, hareketli objelerde daha net görüntü verirler, az ışıkta görüntü alma kabiliyetine sahiptir. Bu tür tüpler yayın kalitesindeki kameralarda tercih edilmektedir.

Mayıs 2013

Hakan, bir soruya yanıt verdi.

Çalışan bir televizyonu kamerayla kaydettiğimde çekimde neden şeritler ortaya çıkar?

Bu şeritler tüplü tv.lerde ortaya çıkar, eski teknoloji de (analog) markalar arası teknoloji uyumu yoktu genellikle tv.ler saniye de 24 - 26 kare görüntü tarayacak şekilde senkronize edilirdi. Bir çok tv de horizantal ve vertikal tarama ayarı kullanıcı için dışarda bırakılır dı bu uyumu yapsınlar diye. Yine de becerilemez dı :) çünkü tv karşında duran kameralar tv den gelen görüntü aralarında insan gözünün göremediği taramalari görürdü bu da horizantal bir bozulma yapar siyah bir bant ekranda kayardı.
Mayıs 2013

Gündüz Ayar, bir soruya yanıt verdi.

Çalışan bir televizyonu kamerayla kaydettiğimde çekimde neden şeritler ortaya çıkar?

İki temel nedeni var:
  1. Bilgisayar, kamera ve TV sistemlerinin farklı tarama protokollerine sahip olması.
  2. Bağımsız iki sinyalin senkronizasyonu (eşanlılık) problemi
Tv sistemlerinin (PAL, SECAM, NTSC vb) her biri ekranı farklı biçimde tarar ve video sinyalini farklı şekillerde kodlar ve çözerler. Kameralarsa TV sistemlerinin aksine analog video sinyali kullanmazlar. Bilgisayar ekranındaki gibi görüntü digital olarak üretilir.
Eylül 2012

Hakan, bir soruya yanıt verdi.

Üç boyutlu filmler nasıl çekilir?

Google playde bir kaç 3d app si var. Tek kamera ile farklı açılardan cekeceginiz resimleri kırmızı yeşil (mavi) 3d haline getiryor, videolar içinde pc programları var gene analog 3d yapıyor. Bir iki denemem oldu, cok basarili olamadım cunku sinemotografik bazı teknik bilgiler lazım. Bu bilgilere sahipseniz pc sayesinde normal videolarinizi 3d yapabilirsiniz.
Eylül 2012

Boraq, bir soruya yanıt verdi.

Üç boyutlu filmler nasıl çekilir?

HTC'nin 3D fotoğraf çeken telefonunda da görüldüğü gibi 2 kamera gerekiyor.

Filmler
Daha fazla

19 kişi

Konunun Takipçileri

Alt Konu Başlıkları

Henüz bu konu başlığı ile ilgili konular bulunmuyor.