Bilmek istediğin her şeye ulaş

Modelleme

Modelleme, gerçeğe benzer görüntüler yaratmaktır. Farklı modelleme yöntemleri ve programları vardır. Günümüzde sanal ortamda en yaygın olarak kullanılan modelleme şekli nurbs (doğal) ve polygon (çokgen) modellemedir. İnsanlar, bilimsel yöntemin henüz tanımlanmadığı ilk çağlardan bu yana karşılaştıkları problemlerle başa çıkma, evreni anlama ve doğaya hakim olma, daha rahat ve güvenli yaşama isteği doğrultusunda; ya sistemin kendisi üzerinde veya soyut/somut bir modeli üzerinde deneyler yapma ihtiyacı hissetmişlerdir. Modeller bizim mekanizmasını bilmediğimiz olayları anlamamıza, kurguladığımız hipotezleri test etmemize yardımcı olurlar. Bu nedenle bilim alanında model kullanımı kaçınılmazdır. Ancak, bu çalışmalardan elde edilen verilerin çok büyük bir titizlikle değerlendirilmesi gerekir. Model seçiminde, bulguların genelleştirilebilme ve insana uyarlanabilme özelliği de mutlaka göz önüne alınmalıdır.

Ekim 2014

Şaman  yeni bir  gönderide  bulundu.

Mayıs 2014

Hakan Artun, bir soruya yanıt verdi.

Blender'ın yapabilecekleri nelerdir?

Mimari tasarımyapmak istiyorsan revit; animasyon istiyorsan maya ; görselleştirme için max ögren ama blender ile zamanını boşa harcama bence
Nisan 2014

Gizli Kullanıcı,  yeni bir soru sordu.

Nisan 2014

Gizli Kullanıcı,  yeni bir soru sordu.

Mart 2014

Şaman, bir soruya yanıt verdi.

3D Studio Max nasıl bir programdır? Hangi alanlarda kullanılır ve hangi yöntemler ile çabuk öğrenilebilir?

3D Studio Max bir modelleme, animasyon ve render programıdır. Ölçekli çizim ve metraj için kullanılması çok güç olacağından o işlerde değil de çizilmiş tasarımların modellenip render'lanmasında kullanılır. Öğrenmek için İnternet'de bol bol tutorial mevcut, onlardan birkaçını yapıp, bir iki de kendi eserinizi modelleyip, anime edip, render'larsanız programı en azından profesyönel işlerinize başlamaya yetecek kadar öğrenmiş olursunuz. Yeni problemler çıktıkça çözümlerini rahatça Google'da ya da Youtube'da aratarak bulabilirsiniz. Çizim programı arıyorsanız 2 boyut için Allplan, Autocad, 2 boyut çizerken 3 boyut oluşturmak için Allplan, Archicad, Revit, metraj için ise Alman TÜV sertifikalı metraj modülüyle Allplan işinizi en iyi şekilde görecektir.
Mart 2014

Şaman, bir soruya yanıt verdi.

Teknik çizim ve modelleme yapan kişiler için en uygun bilgisayar özellikleri hangisidir?

O işlerin tümünü yapan birinden okumak isterseniz:
  • i7 İşlemci
  • 8-16GB RAM
  • NVidia Quadro ekran kartı
  • Bir de hızlı SSD olursa tam olur

İşlemciden taviz verilmesini tavsiye etmem, i3 ve i5 Celeron ve Pentium ayarında işlemciler. Vakti zamanında yazmış olduğum işlemcilerle ilgili araştırma yazımı aşağıya kopyalıyorum...

RAM 8GB'de olabilir ama hızlı olmalı.
Ekran kartı GeForce'da olabilir ama canlı render'da yani modelinizi incelerken, sunarken Quadro'lar %5 daha fazla performans sağlıyor.
SSD'ler artık standart olarak kullanılıyor, eğer işleriniz için bir 100GB kadar fazlasını alırsanız işiniz hızlanır.

"Ben de biraz araştırdım, teknolojinin gerisinde kalmayayım diye. Sayın keskino'nun güzel açıklamasına ek olarak ki ben dizüstü versiyonlarını araştırdım:
i3 ve i5 işlemciler kıyaslanırsa sırasıyla Celeron ve Pentium'un muadilleri. Sandy Bridge Microarthitecture işlemciler için yazıyorum. Dizüstü modellerinin arasında pek bir fark yok, cashe'ler aynı, çekirdek adetleri aynı, hız biraz farklı. İ5 i3'ün overclock edilmişi gibi. İ7'lerde durum değişiyor cashe'leri mobil versiyonlarda 8MB'a kadar çıkıyor ki bu i3 ve i5'in 3MB'ıyla karşılaştırınca büyük bir fark. Casche de belki biliyorsunuzdur işlemcinin sabit belleği ama normal RAM'lerden daha hızlı, yani performans için önemli bir parça. İşlem sırasını bekleyen veriler cashe'de depolanıyor ve burada boyut ciddi performans artışı sağlıyor (işlevleri ne de olsa aynı : D) . Ayrıca i7'ler yine mobil versiyonunda 2 veya 4 çekirdekli olarak seçenekliyken i3 ve i5 iki çekirdekliler. Çekirdek adeti işlemcinin kullandığın işletim sistemine göre kaç 32/64Bit veri paketini aynı anda işleyebileceğini söylüyor. Bazı programlar mesela render alırken bu çekirdekleri eş zamanlı kullanıyorlar ve hızlanıyorlar (örn. Cinema 4D), bazı programlar ise tek çekirdeğin hızına yükleniyorlar (örn. 3D Max) . Mesela burada kriterin, kullandığın en ağır program, en yoğun oyun olabilir. O programın hangi işlemcilerle iyi çalıştığına bakabilirsin (az çekirdekli ama hızlı, çok çekirdekli ama daha yavaş işlemciler aynı fiyata gelebilir) . Genellikle program üreticileri uygun işlemcileri açıklarlar. Bence yine de seçim pahalı bir i3 yerine aynı fiyata olan bir i7 olmalı. "



inploid.com/t/i3-i5-i7-islemciler-gercek... .
Şubat 2014

Umut Aktaş, bir soruya yanıt verdi.

3D Studio Max nasıl bir programdır? Hangi alanlarda kullanılır ve hangi yöntemler ile çabuk öğrenilebilir?

3d studyo Max ve diğer çizim programlarının detaylı anlatıldığı bir makale karşılaştırmandada faydası olur okumanı tavsiye ederim. 3dmimariofisi.com/en-iyi-3d-mimari-cizim...
Ekim 2013

Uğur Çakmak, bir soruya yanıt verdi.

Oyun programlama ve modelleme yaparken hangi programlama dilleri ve tasarım yazılımlarını önerirsiniz?

C, C++ ve free game engine'lar mesela Panda3D, Unreal Engine vs. Sonra bu engine'ların kendilerine ait script dilleri olur onlarıda öğrenmen gerekir. Modelleme kısmında çoğu iyi engine tasarım platformuyla gelir. Unity2D'de görmüştüm onun 3D side var ama paralı
Ekim 2013

Huseyin Uslu, bir soruya yanıt verdi.

Oyun programlama ve modelleme yaparken hangi programlama dilleri ve tasarım yazılımlarını önerirsiniz?

Yeni başlayanlar için Microsoft'un kaynaklı XNA (Not: Microsoft güncellemeyi durdudu) ve Mono destekli Monogame, tavsiye edilebilecek frameworklerden. Oyun programlama da programlama dili tek parametre değildir. Kullanacağınız API (OpenGL, WebGL, DirectX) , framework (XNA, Mono) ve motor (ör: Unity3d) farklı parametreler olarak karşımıza çıkmakta. Yeni başlayanlar mümkün mertebe mevcut bir motor veya framework'u temel alıp kolları sıvamalı.
Ekim 2013

Hakan Güler, bir soruya yanıt verdi.

Oyun programlama ve modelleme yaparken hangi programlama dilleri ve tasarım yazılımlarını önerirsiniz?

Oyunlar 2D yapmak için size Gamemaker 8. 0 'ı önerebilirim şahsen benimde yaptıgım birçok oyun var . Eğer 3D oyun yapacaksanız size Unity3D yi önerebilirim gerçekten iyi işler çıkarta biliryor.

Modelleme yapman için 3DsMax , Blender 'ı önerebilirim bu programlarda animasyonlarda yapabilirsin ama "bunlar zor ben daha asit birşeyler yapmak istiyorum" dersen 3Dwings i kullanabilirsin.

Bu söylediklerimin Youtubede dersleri bolca bulunmakta
Ekim 2013

Eski Inploider, bir soruya yanıt verdi.

Oyun programlama ve modelleme yaparken hangi programlama dilleri ve tasarım yazılımlarını önerirsiniz?

Microsoft teknolojileri ile oyun geliştirme için C#. NET ile XNA Framework'ü kullanılabilir.
Nisan 2013

Hakan Damar, bir soruya yanıt verdi.

Finansal Modellemede C, C++ ve C# arasındaki fark nedir?

Finsansal modelleme derken büyük sayısal data yığınlarını işlemektense kastınız C/C++ doğru bir tercih olacaktır. İşi profesyonel seviyeye taşırsanız, mutlaka GPU computing'e ihtiyaç duyacaksınız. Bu noktada nVidia Cuda yardımınıza koşacaktır. nVidia'nın SDK'sı da C/C++ desteği olduğundan tekrardan bir dil öğrenmek zorunda kalmazsınız.

Ayrıca C bilen biri diğer dilleride daha kolaylıkla öğrenebilir. Öğrenme süresine gelecek olursak giriş seviyesinde bilgisi olan bir programcının C öğrenmesi en az 7 ayını alır. Üzerine C++'da eklersek 10 ay'ı geçer. Tabii bu dillerde uzmanlaşacak deneyim için ise yıllar gerekecektir.

Bir diğer alternatif Java'dır. Baştan Java ile başlayarak J2SE, J2ME, J2EE şeklinde de ilerleyebilirsiniz.

Şuan bir çok finans kuruluşu, banka ve iş kritik yazılım kullanan firmalar Java'yı tercih etmektedir.
Nisan 2013

Kemal Bilen, bir soruya yanıt verdi.

Finansal Modellemede C, C++ ve C# arasındaki fark nedir?

C# değişken tipleri açısından daha kesin hesaplamalarla finansal modeller için bir nebze daha uygun olabilir. Ancak bütün olarak çok ciddi bir farklılık olmayacağını söyleyebiliriz.
Daha fazla

12 kişi

Konunun Takipçileri

Alt Konu Başlıkları

Henüz bu konu başlığı ile ilgili konular bulunmuyor.