Bilmek istediğin her şeye ulaş

Sinema Oyunculuğu

Sinema

Formatting of continuation data will be changing soon. To continue using the current formatting, use the 'rawcontinue' parameter. To begin using the new format, pass an empty string for 'continue' in the initial query.

Eylül 2015

Gizli Kullanıcı,  yeni bir soru sordu.

Temmuz 2015

esra dem  yeni bir  gönderide  bulundu.

Yonetmenligini ve oyunculugunu yapan ben. Umarim begenirsiniz arkadaslar. Iyi seyirler

Drift Away

University of Brighton group project
Haziran 2015

Provolon, bir soruya yanıt verdi.

Türk sinemasının en iyi erkek oyuncuları kimlerdir?

Şener Şen, Kemal Sunal, Ayhan Işık, Sadri Alışık
Nisan 2015

Arif N., bir soruya yanıt verdi.

Verilen her rolü başarıyla yapan, en yetenekli aktör yada aktrist sizce kimdir?

Şener Şen
Nejat İşler
Erdal Beşikçioğlu
Serhat Tutumluer
Kasım 2014

Nazmi Okbaz, bir soruya yanıt verdi.

Bir film veya reklam şirketinde yönetici konumunda çalışmak için ne okumak gerekir?

Neyi yönettiğine göre değişir. Sanat Yönetimi için radyo tv sinema ve benzeri bölümler okuyabilirsin. Mali yönetim için endüstri mühendisliği işletme iktisat tecrübene göre lise mezunu bile olabilirsin. Reklam pazarlama yönetimi için halkla ilişkiler reklamcılık okumuş olabilirsin. Bu tamamen hangi alanda kendini geliştirmek istediğine bağlı. Kreatif alanda hiç bir şey okumana da gerek yok aslında. Bu kısmen şirket politikasına da bağlı.
Eylül 2014

Belgi Saygı, bir soruya yanıt verdi.

Senaryoyu oluşturan temel unsurlar nelerdir ?

Senaryo oynanmak için yazılan bir hikayedir. Her koşulda bir olayı anlatır. Bunun içinde başka küçük olaylar olduğu gibi, büyük ve birbirine değmeyen olaylardan da oluşabilir. (Bkz, Paramparça aşklar ve köpekler, Babil vb.) Neticede hepsi bir araya geldiğinde bir anlatı (anlam) oluşturur. Bu durumda amacı iyi belirlenmiş olmalı. Bir de içinde mutlaka bir çatışması olmalı, her öyküde olduğu gibi. Çatışmayı besleyen gerilimler de olmalı (gerilimden kastım, çatışmayı yoğunlaştıran ya da çözüme giden yolda çıkan engeller vs... ) Karakterler iyi betimlenmeli ve türüne hizmet etmeli. Bir de mekansal veya ihtiyaç varsa zamansal tasvirler de iyi olmalı.
Bence iyi bir senaryo türü ne olursa olsun merak ögesini iyi bir şekilde oluşturmalı. Yani kız karşıdan karşıya geçerken ona çarpacak arabanın şoförünün zengin bir aslan parçası olduğunu düşünmemeliyim. Öyle bile olacaksa şaşırtmalı. gibi... .
Eylül 2014

Belgi Saygı, bir soruya yanıt verdi.

Dublör olmak için sadece cesaret mi gerekli?

Evet ama insan neden dublöre ihtiyaç duyardan anlatmaya çalışayım. Şöyle ki bunun iki sebebi vardır. Birincisi ülkemizde dublör kullanılma sebebinin başını çektiği oyuncunun teknik yetersizliğidir. Açıkçası ben bir oyuncu olarak dublör kullanmak istemem. İkinci bir sebep de değerli sanatçıya zarar gelmesi demek, projeyi batırır. O ana kadar çekilen tüm görüntü ve emek ziyan olur.
Peki cesaret konusuna geri dönüyorum. Cesaret her koşulda gereklidir. Ancak öncelikle teknik bilgi ve tecrübe daha önemlidir. Genellikle atlamalı zıplamalı vurdulu kırdılı sahneler için iyi bir bedene ihtiyaç var.
Oldukça önemli bir iştir, önemli de bir sektördür. Ülkemizde her şeyde olduğu gibi, çok ciddiye alınmamaktadır. Kaldı ki o tarz sahnelerde zaten çok başarısız sahnelerdir.
Yani kesinlikle cesaretten öte şeyler gerekmektedir.
Eylül 2014

Şaman, bir soruya yanıt verdi.

"Amerikada yaşasa oscar alırdı" diyeceğin Türk aktirist veya aktör var mı?

Amerika'da yaşasa Oscar alabilecek bir aktör Türkiye'de de yaşayarak Oscar alabilir. Nasıl ki bir Türk yönetmen Altın Palmiye alabiliyorsa Oscar da alabilir. Aynı şey aktör ve aktrisler için de geçerli.
Daha fazla