Bilmek istediğin her şeye ulaş

Reklamcılık

Reklamcılık hakkında herşey

Ekim 2015

Hakan Yildiz, bir soruya yanıt verdi.

Reklamcılıkta mal ya da hizmeti konumlandırma strajileri nelerdir?

Fransız ihtilali > sanayileşme > rekabet ile ortaya çıkan, pazarlamaya yön veren ve hala kabul gören konumlandırma; herhangi bir ürünün, hizmetin, şirketin, kurumun veya şahsın zihinlerdeki yeri olarak tanımlanabilir."Marka"nın tanımı da neredeyse aynıdır çünkü konumlandırma "marka kimliği" dinamikleriyle birleştikten sonra ortaya çıkan, marka’nın ilk evresi olarak kabul edilir.
Konumlandırma, ürünle doğrudan bağlantılı olmayıp, dolaylı olarak alaka gösterir. Ürün, fiziksel olarak etki gösterip varlığını hissettirir. Konumlandırma ise ürünün potansiyel müşterinin zihninde oluşturduğu yeri temsil etmektedir. Ürün üzerinde yapılan tüm değişiklikler, ürünün kendisinden çok konumunu etkiler. Konumlandırma için analizler yapılmalı, segmentasyon belirlenmeli ve kitlenin zihnine girebilecek en kolay konum belirlenmelidir.

Kapsamlı bir konudur. Çok güncel olmasa da temelini öğrenmek adına "Al Ries & Jack Trout | Positioning" kitabını öneririm.
Mart 2015

Sibel Dogan, bir soruya yanıt verdi.

Reklamların insanlar üzerindeki psikolojik etkisini ölçümlemek için hangi parametrelere bakmalıyım?

Noropazarlama isimli kitap bununla ilgili onemli ipuclari veriyor, oneririm
Mart 2015

Ergül AVŞAR, bir soruya yanıt verdi.

Reklamların insanlar üzerindeki psikolojik etkisini ölçümlemek için hangi parametrelere bakmalıyım?

Bu konuda çalışmanın kapsamını bilmek lazım gruplarda etkili olabilecek parametreler farklı olabilir. Reklamlarda oynuyan oyuncunun cinsiyeti , kullanılan arka plan veya üründe hangi ozellik vurgulanmak istendiği olabilir. . .
Eylül 2014

Zeki Arslan, bir soruya yanıt verdi.

Her markanın kendine has bir kokusu olabilir mi?

Her markanın bir mazisi var dır ki o marka olmuştur özeliği. Kullanımı tecrübesi. Yılların verdiği başarı onu yüceltmiş özellikleri üstüne çekmiş markalaşmış dır
Temmuz 2014

Beray Çinçin, bir soruya yanıt verdi.

Dijital Medya tam olarak nedir? Uzun cevabı olabilir şöyle de sorabilirim; Yatırım için uygun mudur ve kazançlı bir iş midir?

Etkileşimli medya platformları ve sosyal ağlar başta olmak üzere elektronik ortamda bulunan tüm kitle iletişim araçlarını dijital medya tanımına dahil edebiliriz. Yatırımı hangi alanına yapacağınıza bağlı olarak kazanç sağlarsınız. Kazanç reklam geliri, fikri mülkiyet-patent geliri gibi bir çok yolla sağlanabilir. Dijital medyada sermaye bir ölçüde önemli olsa da esas olan fikir, fikre dayalı olarak üretilen içerik ve dolayısıyla sağlanan başarıdır, ki kazançta bu bilinirlikle doğru orantılı olarak artar. Tahmin edeceğiniz gibi dijital medyada çark reklamla döner.


Bu mesleğin okulu Türkiye'de henüz yok ancak tatmin edici sertifika programlarına katılıp elinizi güçlendirebilirsiniz...
Mayıs 2014

Sibel Meral, bir soruya yanıt verdi.

Afiş nedir?

3sn. İçinde doğru algı, mesaj ve akılda kalıcılık sağlaması gereken, görsel çalışmadır.
Mayıs 2014

Goul Chakir Katsapoulos, bir soruya yanıt verdi.

Afiş nedir?


Afiş ;
Tasarım ve sanat kaygısının eşit ağırlıkta olduğu bir mesajı iletmek ve ya bir ürünü tanıtmak amacıyla hazırlanan ve karşımıza hemen her yerde her an çıkabilecek grafik ürünlerdir.
Afişler
Mayıs 2014

Şaman, bir soruya yanıt verdi.

Afiş nedir?

Afiş, Türk Dil Kurumu'nun tanımına göre; "bir şeyi duyurmak veya tanıtmak için hazırlanan, kalabalığın görebileceği yere asılmış, genellikle resimli duvar ilanı, ası" şeklinde tanımlanmaktadır.

Afiş, reklam ya da propaganda yapmak, bir oyun, sergi, ürün ve benzerlerinin duyurulmasında kullanılır. Aynı zamanda güzel sanatlarda bir daldır. Afiş sanatı 19. yy. başında iki ana unsurun bir araya gelmesiyle ortaya çıktı; bir yandan taşbaskı sayesinde metin ve resmin birleşmesi, çoğaltılabilir olması (yüzyılın ikinci yarısında renkli baskı olanağı doğdu), diğer yandan afişin gelişmesi, tüketim mallarının toplu üretiminin ve rekabete dayalı ekonominin ilerlemesine bağlı kaldı. Başlarda küçük boyutlu olup, kitap resimlerini, basın bültenlerini andıran afiş, modern sanat anlayışıyla beraber kendi estetiğini oluşturdu. Kısa ve çarpıcı bir metnin, sade ve resimle beraberliği afişin temel kavramıdır.

Manet, Gavarni, Daumier, Toulouse Lautrec gibi sanatçılar, afişin gelişmesine önemli katkılarda bulundular. Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde ve Amerika'da afiş sanatına farklı bakış açıları doğdu. Cheret, William Bradley, Beggarstaff kardeşler gibi isimler, kendi yöntem ve bakış açılarını geliştirdiler. I. Dünya Savaşı süreciyle birlikte, Sovyetler Birliği'nde Ekim Devrimi'nin ardından El Lisitskiy gibi isimler, "soyut afiş" kavramını oluşturdular.

Almanya'da tipografi ve fotoğrafçılığın ilerlemesi afiş anlayışına katkıda bulundu. İki savaş arası kübizmin, fotomontaj ve kompozisyon uygulamanın, ve II. Dünya Savaşının etkileri, afişin ilerlemesine yol açmadı. Savaş sonrasında fotoğrafçılıkta yapılan büyük atılımlarla birlikte afiş de bir devrim sürecine girdi. İtalya ve İsviçre'de dizayn atakları, estetik tasarımı ortaya çıkardı. 1950'lerde gerçeküstücü ve didaktik akımların etkisinde kalan afiş sanatı, yeni isimlerin sivrilmesine yol açtı. 2000'li yıllara gelinirken "pop - art" kültürü, afişin tarihinde belirleyici rol oynadı.
Mayıs 2014

Gizli Kullanıcı,  yeni bir soru sordu.

Mayıs 2014

Koray Bozkurt  yeni bir  gönderide  bulundu.

Mart 2014

Moon Star, bir soruya yanıt verdi.

Her markanın kendine has bir kokusu olabilir mi?

Görsel ve işitsel reklam çalışmaları bizi daha çok güdüler ve yönlendirir.
Artık geçmiş olsalar bile rüyaların ve gördüğünüz kazanın etkisinden uzun bir süre kurtulamazsınız.

Aynı şekilde dilinize bir cingıl dolanır ve deli gibi tekrar edersiniz. Sağlamsa ... ... Benim babam ... ... gibi adam. Bir numara ... ... ... ... Bir numara. Sanırım bu mesajı okuyan herkes boşlukları doldurdu. Çünkü bunlar başarılı çapalama tekniği ile oluşturulmuş iyi sloganlardır. Şimdi çok tiksindiğiniz iğrenç bir kokuyu anımsamaya çalışın. Şu an ben de deniyorum ama hep görsel objelere odaklanıyorum ve tiksiniyorum. Sanırım bunu yapmak oldukça güç. Eğer kokuyu anımsayıp iğrenebilen varsa lütfen bana bildirsin, tanışmak isterim. Bu sebepten olsa gerek markalar kimya sektörüyle ilgili değillerse görsel ve işitsel çalışmalara ağırlık vermektedir. Papatyayı koklayıp çamaşır asmayı istemezdim, çamaşır asarken papatya koklamayı hayal ederdim. Reklam çalışmaları da bu yöndedir.

Sonuç olarak kimya sektörü hariç kokusal güdülenmenin görsel ve işitsel çalışmalar kadar başarılı olacağını düşünmüyorum. Soru için teşekkürler, beyin jimnastiği oldu.
Mart 2014

Bora Hug, bir soruya yanıt verdi.

Her markanın kendine has bir kokusu olabilir mi?

Olabilir tabi ama bu birazda insanların o anki psikolojisiyle orantılı bir durum... kişi markayı kokladığında o anki ruh haline göre bir koku hissedebilir ...
Mart 2014

Goul Chakir Katsapoulos, bir soruya yanıt verdi.

Her markanın kendine has bir kokusu olabilir mi?

Bence bu mekanın insanların o mekana ilk gittiklerinde üzerlerinde bıraktığı ilk günkü etkiyle ilgili psikolojik bir durumdur. Bir mekana ilk kez gittiğinizi düşünün ve yasemin esanslı bir tütsü kokusunun hakim olduğunu varsayın. Arkadaşlarınızla oturup çay içip sohbet ettikten sonra uzun bir süre oraya uğramadınız. Aylar sonra birgün birisi size oraya gitmeyi önerdiği zaman aklınıza oranın kendine has kokusu olarak yasemin tütsüsü kokusu gelecektir. Ama başka biri için belki de başka bir durum söz konusu olacaktır.

Kısacası mekanların kokuları insanların anılarına mekanla ilgili ilk yerleştirdikleri kokuyla bağlantılıdır. Buna mekanın kendine has kokusu diyorsanız öyle diyebilirsiniz. Ama bunun kaynağı kesinlikle biziz.
Daha fazla

98 kişi

Konunun Takipçileri

İlgili Konular

Videolu Reklam

10 Kullanıcı   4 Soru   13 Yanıt