Bilmek istediğin her şeye ulaş

Render

3D Tasarım

Render, (bilgisayarda) çizilmiş olan modeli veya modelleri bilgisayar tarafından işlemektir. Görüntünün ham halinin, bilgisayar tarafından işlenmesi de denebilir. Bu işlemi gerçekleştirmek için çeşitli bilgisayar yazılımlarına ihtiyaç duyulur. Render işlemi, mimarlık, bilgisayar oyunları, simulatörler, sinema ve televizyon gibi sektörlerde ağırlıkla kullanılır. Bunların dışında bilgisayarla tasarım yapılan bütün sektörlerde gerçekleştirilen bir işlemdir. Render işlemi, bilgisayarın işlemcisine çok fazla yük bindirdiğinden uzun sürebilir ve yüksek performanslı bir bilgisayara gerek duyulabilir. Kullanılan işlemci hızı ve adeti render süresini etkiler. Bazı yardımcı programlar ile birden fazla bilgisayarın ortak çalışması sağlanabilmektedir. Rendering işleminde kullanılan matematik dalları şunlardır; doğrusal cebir, kalkülüs, sayısal yöntemler, sayısal sinyal işleme, Monte Carlo benzetimi.

Aralık 2014

Hakan Özerdem  yeni bir  gönderide  bulundu.

3D Studio Max ile ideal render için 9 ipucu

Hepimiz “Arkadaşlar, 3D Studio Max programına yeni başladım ama bir türlü düzgün render alamıyorum. ” şeklinde başlıklarla karşılaşıyoruz. Bunlara teker teker cevap vermek tabii ki mümkün değil, ancak ideal render için bazı ipuçlarını bir arada sunmak mümkün. Zira, genellikle bu soruların çözümleri genel uygulamalardaki bazı hatalı kullanımlardan ortaya çıkıyor. Şimdi gelelim 3D Studio Max ile ideal render için 9 ipucuna…
  1. Mental Ray için “architectural materials”, Vray için ise “self illuminated” materyaller ışık yayma özelliğine sahiptir. Bu materyalleri bir objeye uyguladığınızda “Photometric Area Light” veya “Vray Light” etkisi oluştururlar.
  2. Render ayarlarınızda daima “soft shadow” (yumuşak hatlı gölgelendirme) özelliğini seçin. Keskin hatlara sahip gölgeler çalışmalarınızı gerçeklikten uzaklaştıracaktır. “MR Omni Spot” kullanıyorsanız, ışığın boyutunu “area light” parametrelerinden düzenlemenizde fayda vardır. Render için Mental Rayde, “raytraced shadows” kullanın. Vray içinse Omni/Spot seçeneğinde “area shadow” seçeneğini kullanın. Tabii yumuşak hatlı gölgelerin render sürenizi uzatacağınız da unutmayın.
  3. İdeal render alamamaktaki temel sorunlardan en belirgini objelerin gerçek boyutları ile kullanılmamasıdır. Normal hayatta kullanamayacağınız yükseklikte pencereler, restoran masalarının arasından kimsenin geçemeyeceği aralıklar gibi detaylar en iyi render çalışmasını bile berbat edebilir.
  4. Test renderları için süre kısaltmak için ilk temel yol render boyutunu küçültmektir. Sadece ışık ayarlarını görmeniz için 150 piksellik bir genişlik bile yeterlidir. Gölge kalitesini düşürmeniz de hatırı sayılır bir hızlanmaya neden olacaktır. Objelerdeki poligon sayısını da düşürmenizde fayda var. Modifier komutları da bu iş için var tabii ki. Son olarak da “Photon Number” veya “Sample Settings” ayarlarını biraz düşürmeniz etkili olacaktır.
  5. Editable Mesh yerine Editable Poly kullanmayı tercih edin. “Convert to Editable Poly” demem yeterli olur sanırım.
  6. Bir box üstüne “Mesh Smooth” kullanmak yerine, Chamfer Box kullanmayı tercih edin. Aynı işi daha az poligonla yapmış olursunuz. Buna benzer bir çok poligon sayısını düşürme yöntemi vardır. Onları da biraz araştırmanızda fayda var.
  7. Bazen obje modellerken tüm vertexleriniz kaybolabilir. Bu durumda yapmanız gerekenler şunlardır.
    • Objeyi tekrar Editable Poly olarak değiştirin.
    • Olmazsa, objeyi önce Editable Mesh olarak değiştirip, sonra tekrar Editable Poly haline getirin.
    • Bu da olmazsa, dosyayı kaydedip, 3D Studio Max yazılımını kapatıp açın.
    • Son çare olarak da, dosyayı kaydedip, 3D Studio Max yazılımında yeni bir dosya ile “Merge” edin.
  8. Highlight, yani parlaklık elde etmek istediğinizde MR Omni veya Omni Light kullanmanız işinizi kolaylaştıracaktır.
  9. Mental Ray ile “area shadows” kullanmanızı tavsiye etmem, zira render sürenizi uzatır. Bunun yerine Raytrace daha etkilidir.

Burada 3D Studio Max ile ilgili olarak verdiğim 9 ipucu tamamen genel çözümlerdir ve her kullanıcının kendine göre yöntemleri vardır. Bu sebeple her maddeyi kanun gibi uygulamaya kalkmanız, tüm sorunlarınızı çözmeyebilir. Zira kullanacağınız hazır objelerden, sizin ışıklarınızı yerleştirirken başka objelerle çakışmasına kadar yüzlerce detay sizin render sürenizi ve kalitenizi etkileyecektir.

Yazının orjinali ozerdem.com/makaleler/3d-studio-max-ile-. . . adresinde yayınlanmaktadır.
Aralık 2014

Hakan Özerdem, bir soruya yanıt verdi.

Vray, Mentalray, Maxwell gibi render motorlarından hangileri hangi konuda daha iyidir?

Kalite için Vray, hız için Octane derim.
Vray için SolidRocks eklentisi işlerini çok az da olsa hızlandırır, epey de kolaylaştırır.
render.otoy.com
solidrocks.subburb.com
Ekim 2014

Şaman  yeni bir  gönderide  bulundu.

Eylül 2014

Ahmet Kocabıyık, bir soruya yanıt verdi.

Vray, Mentalray, Maxwell gibi render motorlarından hangileri hangi konuda daha iyidir?

Vray i tek geçerim. Mentalray ve Maxwell i de denedik ama en güzel sonucu Vray ile elde ettik aldığımız sonuçlara bakmak için 3dce.com.tr adresimize göz gezdirmen yeterli.
Ağustos 2013

Baris Altintas, bir soruya yanıt verdi.

Vray, Mentalray, Maxwell gibi render motorlarından hangileri hangi konuda daha iyidir?

En yaygın kullanılan render motoru Vray'dir. Fakat 3max'in kendi render motorunu yani Mentalray'i kullanmak daha akılcı geliyor bana, daha hızlı ve programı yapanlar yapmis sonucta. Ne kadar akılcı gelse de ben Vray ogrenerek basladigim için hala renderlarimi bu motordan elde ediyorum.Maxwell hakkimda hic bilgim yok. Ama şunu rahatlikla soyleyebilirim, internette kaplama konusunda çok fazla alternatif bulmak mümkün Vray'de.

2 kişi

Konunun Takipçileri

Alt Konu Başlıkları

Henüz bu konu başlığı ile ilgili konular bulunmuyor.