Bilmek istediğin her şeye ulaş

Solidworks

SolidWorks, 3 Boyutlu bir bilgisayar destekli tasarım (3D CAD) yazılımıdır. SolidWorks Corporation 1993 yılında Jon Hirschtick tarafından Concord, Massachusetts`te kuruldu. Yazılımın ilk versiyonunu 1995`te piyasaya çıkardıktan sonra 1997 yılında Dassault Systemes SolidWorks Corp. tarafından satın alındı. Windows'a entegre ilk 3 boyutlu katı modelleme (3D CAD) yazılımıdır. Tek bir çizgi çizmeksizin parça ve montaj modelinin teknik resimlerini çıkartır. Parça ve Montajda yapılan değişiklikleri teknik resimlere ve malzeme listesine (BOM) otomatik olarak yansıtır.

Aralık 2012

Hakan Köse, bir soruya yanıt verdi.

Herhangi bir oyunda (mesela PES) yapılmış karakterleri başka ortamlara aktarabilir (mesela Solid, CAD/CAM) veya kullanabilir miyiz?

Soru gerçekten çok ilginç olmuş. Uzmanı değilim ancak, hem CAD/CAM ile uğraşmış, hem de yazılım geliştirme ile uğraşan biri olarak yanıt vermek istedim.

PES (Pro Evolution Soccer) gibi oyunların geliştirici şirketleri buna benzer bir datayı para ile bile olsa dışarıya açacaklarını zannetmiyorum. Elde data olmayınca bunu aktarmak gibi bir ihtiyaç zaten ortadan kalmış oluyor. Ancak, eğer böyle bir data var ise, muhtemelen bu data evrensel bir dile çevrilebilir ve bence çevrilebilmelidir de.

Çünkü, simülasyonu oluşturacak olan "hareketler" datası yüksek olasılıkla görsel taraftan bağımsız bir biçimde ve formatta oluşturuluyor olmalı, en azından akla daha yatkın olan budur. Genellikle, bu tarz bilgiler ve veriler oluşturulurken ciddi akademik bilgiye sahip insanlar tarafından teorik olarak incelenmiş ve sonuçları çok çok başarılı olan matematiksel modellemeler ve hesaplama teknikleri kullanılır (MATLAB ile çalışanlar bunu daha iyi anlarlar).
Örneğin; bir oyuncunun topa vurması ile (bir kuvvet) topun gerçekleştireceği hareketin ne yönde ne nasıl olacağı ile ilgili bir matematiksel denklem kullanılıyordur ve muhtemelen bu denklem bilinen bazı yöntemlerle elde edilmiştir. Denklemin çıkış amacı topun simülasyonu olmasa da, bu simülasyonu gerçekleyen en başarılı modelleme olduğu için kullanılıyordur.

Dolayısıyla, bu datanın evrensel bir formatta ortaya konuyor ve bu datadan beslenen bir görselleştirme motoru tarafından simülasyona dönüştürülüyor olma ihtimali bence yüksek.

Güncelleme:
Belki bu kaynaklar bir fikir verebilir:
cplus.about.com/b/2008/05/31/nathans-zombie-simulator-in-c.htm
stackoverflow.com/questions/1427043/soccer-simulation-for-a-game
stackoverflow.com/questions/1192147/how-the-dynamics-of-a-sports-simulation-game-works

16 kişi

Konunun Takipçileri

Alt Konu Başlıkları

Henüz bu konu başlığı ile ilgili konular bulunmuyor.