Balonla Kapadokya

Ekim 2011 | Sevda, Mimar
Kapadokya, Güzel Atlar Ülkesi, beni benden alan dünya.

Kapadokya bölgesi, doğa ve tarihin dünyada en güzel bütünleştiği yerdir. Coğrafik olaylar Peribacaları'nı oluştururken, tarihi süreçte, insanlar da, bu peribacalarının içlerine ev, kilise oymuş, bunları fresklerle süsleyerek, binlerce yıllık yaşlı medeniyetlerin izlerini günümüze taşımıştır.

O sabah otelde balonların günün ilk ışıklarıyla dansını görünce mutlaka orada olmalıyım dedim.

Kapadokya

Ve ertesi gün saat 04.00da uyandırıldığımda heyecanım had safhadaydı. Kısa bir kahvaltıdan sonra balona götürülmek üzere alındık otelden. Kalkış noktasına götürüldüğümüzde balonlar hazırlanıyordu. Pilotumuz İsmail Bey'le tanıştık. Türkiye'de ilk balon şirketi sahiplerinden biri. Uçmak benim için bir aşk diyor. Aldığı pilotluk eğitiminden sonra uçakla uçmak yetmemiş ona. Çocukluğunun hayalini gerçekleştirmek için gelip yerleşmiş Ürgüp'e. 40lı yaşlarda olmasına rağmen bu konuda en tecrübeli pilotlardan biri belki de en tecrübelisi. Çünkü uçuş sırasında diğer şirketlerin pilotlarlarıyla telsiz konuşmalarından anladığım kadarıyla hocaların hocası...
Bu gün biraz geç havalanıyormuşuz. Çünkü rüzgarın durumu ve yönüne göre kalkış alanı belirliyorlar. Gelirken oradan oraya gezdirilişimiz bu yüzdendi herhalde.

Balona yerleştiriliyoruz ve uçuş başlıyor.

Kapadokya

Hafiflediğimi hissediyorum, ben bu duyguyu paraşütte de hissetmiştim. Evet yerden havalandık.

Aşağıda hala hazırlık yapan balonları görüyoruz.

Müthiş bir duygu bu. Bu bölgenin büyüsü daha da arttı sanki. Peri bacalarını kareye alayım diye pilotumuza haksızlık etmişim:) Durmadan mükemmel bir İngilizce ile bölge hakkında bilgi veriyor. Balonda sanıyorum iki Türk'üz. Biri o biri ben.

Kapadokya

Uçtuğumuz bölge Pembe Vadi, kayaların doğal renginden alıyor adını.

Kayalardaki oyuklar güvercinlikler. Halk güvercin besleyip dışkılarını ihraç ederek önemli bir gelir elde ediyormuş.

Şimdi biraz yükselme zamanı sanırım...
Kapadokya

Muhteşem görüntüler eşliğinde süzülüyoruz gökyüzünde. Çevrede o kadar çok balon var ki.
Çocuklar gibiyim. Ağızım kulaklarımda. Harika bir sabah bu. Bu kadar erken kalkıp kendimi böyle mutlu hissettiğim bir gün daha yok.

Uzakta Orta Hisar, Göreme, her yer her yer görünüyor. Kapadokya'nın büyüsü bir kat daha arttı.
Kapadokya

Dünya kuşbakışı da güzelmiş:) Meşhur üzüm bağları peri bacalarının arasında kayboluyor. Yöreye özgü şaraplar işte bu bağların ürünlerinden.

Yer yer sis var ama görüntü sanki böyle daha egzotik.

Çıktığımız en üst nokta burasıydı sanırım.

Kapadokya

Burası Aşk Vadisi, bölgedeki kayaların şeklinden dolayı bu adı almış. Pilotumuz bunu söylediğinde
birden hareketlendi balondakiler:) Kastedilen kayalar sol taraftakiler.

İnişe geçiyoruz.

Kapadokya

Aşağıda bizi kalabalık bir ekip bekliyor. Pilotumuzun yönlendirmesiyle iniş yapacağımız yere geliyorlar. Sanırım uygun yer bulundu. Pilotumuz bir yandan da inişle ilgili bilgiler veriyor.

Ayaklarımız az sonra yere basacak.. Ama ben hiç istemiyorum bunu. Dünyaya yukarıdan bakmak daha güzeldi:)