Şampiyonluk Maçının Kısa Öyküsü...

Eylül 2011 | Berk, Ses Teknisyeni
Öncelikle yaptığım işi belirtmek isterim... HD Protek adlı bir şirkette ses teknisyeni olarak çalışıyorum. HD Protek, adından da anlaşılacağı üzere High Definition teknolojisini kullanarak canlı yayın alanında hizmet veren bir şirket. Türkiye'de bu sistemi geliştirerek 16 HD kameralı canlı yayın aracını gerçekleştiren ilk oluşum ve bir çok TV kanalıyla anlaşmalı olarak çalışmalar yapmaktayız. Bu TV kanallarından en fazla olarak Lig Tv ile çalışıyoruz. Yapılan anlaşmalara göre de hem teknolojik, hem de personel anlamda Lig Tv'ye destek amaçlı outdoor broadcast ekibini biz oluşturuyoruz. Haftalık programlar dahilinde de kendi aracımız veya Digiturk'un aracı olarak iki ayrı pozisyonda görev alabiliyoruz.

Artık sıkı olmasa da bir Fenerbahçe taraftarıyım. Babadan kalan bir mirası, çocukken çok iyi taşıyordum. Belli bir dönemden sonra ise Fenerbahçe'ye ve futbola karşı olan ilgim gün geçtikçe azalmaya başlamıştı. Ta ki, son günlere kadar :)

34. Hafta programına göre ben, Digiturk'un aracında görevliydim ve Digiturk yayın programında Galatasaray-Konyaspor (İstanbul), Ankaragücü-Antalyaspor (Ankara), Karabükspor-Trabzonspor (Karabük) vardı. HD Protek programında ise İBB-Manisaspor (İstanbul), Gaziantepspor-Beşiktaş (Gaziantep), Sivasspor-Fenerbahçe (Sivas) vardı. Digiturk aracında görevli olmamın nedeni; genel olarak izleyicisi fazla olan maçların yayınının Digiturk aracıyla gerçekleşmiş olmasındandı. Çünkü; Digiturk'un aracı, bizim aracımıza göre daha fazla kamera kapasitesine sahip bir araç ve Lig Tv'nin kendi aracı olma özelliğini taşıyordu. Bu düşünceyle birlikte Sivasspor-Fenerbahçe maçının heyecanını yaşamak ve o maçta görevli olmak adına haftalık shiftimi ona göre ayarlatmıştım. Ama gel gör ki, maçı bizim ekibimize verdiler :)

Shift değiştirmek de sanıldığı kadar kolay bir durum değil. Çünkü haftalık shiftler belirlendiğinde, shifte dahil olan kişinin uçak biletleri, konaklayacağı otele verilen kişi bilgileri, ihtiyaçları için doldurulan Multinet kartına kadar her şeyin ayarlanması gerekiyor. Ama hatrımız geçtiği için son haftaya küçük eklemeler ve çıkarmalar yaparak, sağolsunlar benim transferimi Sivas'a yapmayı başardılar :) Yani yeni programıma göre ben, Cuma günü Galatasaray-Konyaspor karşılaşmasından sonra İstanbul'da kalacaktım ve Ankara ile Karabük'e benim yerime dışarıdan kiralık bir personel gidecek; ben cumartesi günü izinli olacağım ve pazar sabahı tek başıma Sivas'a gidip, bana ihtiyaçları olmamasına rağmen Gaziantep'ten dönen ekiple birlikte olacağım. Burada söylemesi kolay ama şirkette işleri bayağı bir karıştırmıştım :)

Aklıma, o günü fotoğraf kareleriyle kısaca anlatabileceğim bir hikaye oluşturma fikri geldi. Sonra o günü kısaca özetledim... :)

Fenerbahçe
Sedat Abi... semtimizin taksicisi, aynı zamanda dediğim gibi abimizdir. Hemen aradım, havaalanına müşteri var, sensiz yola çıkılmaz dedim ve...

Direk Atatürk'e gittim.

Hemen sonrasında Sivas'a...

Fenerbahçe
Otelde, Gaziantep'ten karayoluyla dönmüş, GAZİ olmuş ekiple karşılaştım :)

Biraz dinlenip, stada geçtik kurulum için... Fotoğrafta yeşil zeminin üzerinde belli olmayan şey, bir saksağan... Saksağanlar eşliğinde kuruluma başladık :)

Arkasından provalar...

Takıldık biraz...

Aramızda tabii ki de bukalemunspor'a ait taraftarlar da vardı :) Kalelere dualar ettiler, Fenerbahçe gol atamasın, şampiyon olamasın diye :) Ve bu fotağrafta dua ettikleri kaleye Selçuk bile gol attı :)

Artık hazırdık! ve hava bize çok kötü bakıyordu...

Fenerbahçe
Tam sahadan çıkacakken ekipce bir hatıra fotoğrafı çekilmek istedik. Bizi gören, -adını unuttuğum için beni bağışlasın- TRT canlı yayın ekibi genel koordinatörü hemen yapıştı "bensiz olur mu hiç?" diyerek :)

Canlı yayın aracında da sanki bizi bekliyorlarmışcasına dizilmişlerdi hatıra fotoğrafı için. Musa Abi, her zamanki gibi saydırıyordu küfürleri :) Hemen geçtik aralara ve şampiyonluk maçını çeken 'ekibin bir kısmı'yla, Musa Çözen beraberinde bir hatıra fotoğrafı daha çektirdik.

O zaman bir yemek, çay-kahve falan yapalım dedik.

Fenerbahçe
Ve artık yayına girdik...

Diğer Fenerli futbolcuları çok bekledik, fena nazlandılar.

Derken... maç başladı. Ve durmak bilmeyen yağmur!

Fenerbahçe
Maçı izleyenler biliyorlar ki, ortalık çok ama çok karışmıştı. O anları doğal olarak fotoğraflayamadık. Sonunda maç bitmiş, Fenerbahçe şampiyonluğunu ilan etmiş ve ortalık karışmıştı. Biz de donumuza kadar ıslandıktan sonra, kendi çapımızda eğlenmeye başladık :)

Canlı yayın aracında da devam ettik :)

Kimseler önümüze geçemedi. Bozduk, bozduk, bozduk; daha bozmaz dediler, yine bozduk. Çok bozduk :)

Yemek yedik :)

Otele geçip, dinlenelim derken...

Bazılarımızın uykusu geldi.

Fenerbahçe
Hatta bazılarımız çoktan mayışmıştı bile...

Uyuduk, uyandık sabah olmuş ve havaalanına doğru yola koyulduk.

O bulutlar bizi hiç mi hiç terketmeler. Çok sadık bulutlardı...

Fenerbahçe
Havaalanına geldik ve sezonun son İstanbul dönüşünü, makinede kalan son pozla ölümsüzleştirdik. Geçmiş olsun :)