Bilmek istediğin her şeye ulaş

Adana'da türbanla derse girmeye çalışan ilköğretim öğrencisinin ardından Mersin'de 8. sınıf öğrencisi türbanla derse girdi. Bu konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Arkadaşlar anlaşılan yaşınız henüz genç. Türban 1980'lerde radikal İslamcılık denilen siyasi akımın üniformasıdır. 80 öncesi bu ülkede türban diye bir şey yoktu, o zamana kadar bu ülke Müslüman değil miydi? Zaten İslamın gereği olmadığı geleneksel bir isminin de olmamasından anlaşılmaktadır, "türbanı" araştırın, Hintlilerin kafalarına bağladığı sarığa dendiğini göreceksiniz. Eğer Kuran'da türban yazıyorsa, zaten Hintlilerin kullandığı sarıktan bahsediliyordur. Bluğ çağına gelmemiş çocuğunun dinine müdahale eden ona tecavüz edenden farksızdır ayrıca, hani İslamda zorlama yoktur ya, hani İslam hoşgörü dinidir ya.
  • Paylaş
1

Sevda, Bu konudaki duygularıma bir tercüman arasam, ancak bu kadar yakınını bulabilirdim. Bu konuda benimle aynı şeyleri düşünen birilerinin olması sevindirici. Umutsuzluğa kapılmak üzereydim artık....

Bir gün türbansız kız çocuklarının ilkokula girebilmek için mücadele edeceğinin işareti bence. Ya da haberlerde bilmem nerede türbansız olarak gezen kız çocuğunun şok eden görüntüleri diye bir video izleyebiliriz, "look at the Pakistan".
  • Paylaş
olur öyle takılmamak lazım
  • Paylaş
Ufacık çocukları kendi siyasi emellerine alet eden geri kafalılar olduğunu. 13 14 yaşındaki bir insan bu şekilde bir kararı kendi öz iradesi ile veremez bana kalırsa. Öz kızına tecavüz edene de fazlasıyla katıyız hem biz hatta çok daha fazlası ile katıyız. Ben isteyenin istediği gibi yaşamasından yanayım sadece ama hiç bir şey bilmeyen 13 yaşındaki birinin de anne baba isteği ile takmasına karşıyım gelsin 17 yaşına takacaksa taksın başımın üstünde yeri var.
  • Paylaş
İlk öğretimde hiç bir kimsenin özgür düşüncesi olamaz...Bu çocukların aileleri cezalandırılmalı.Hem de hiç düşünmeden :)
  • Paylaş
kendi kararlarını verebilecek yaşa geldiği zaman insanlar istediğini yapmakta özgürdür bence. anlamadığım işin işinde baskı siyaset gibi unsurların olduğu bilindiği halde yaygara çıkarması insanların, gündem değiştirlmesi amaçta bunlar zaten babanın da çok umrunda olduğunu sanmıyorum gazla alakalı
  • Paylaş
Türbanla ilkokula girilmez
  • Paylaş
Bunlar bence işin B.knu çıkartmaya başladı...
  • Paylaş
doğrusu bu, kimin nereye nasıl girdiği değil, kimin nasıl nerelere giremediğidir asıl sorun zannımca...
  • Paylaş
vala bu ülke aczmendi kıyafetlerine bürünüp sağcı kesimi hedef alan toplum önünde küçük düşüren hokkabazlarıda gördü,çarşsafın içine giren topluma nifak tohumları atmak isteyen erkekleride gördü... o öğrenciler %1milyon yukarıda belirttiğim olayların eseridir bence...
  • Paylaş
kendi öz iradesi dışında bir olay biraz aile baskısı bence
  • Paylaş
çocukların türbanla alakası yok ebeveynlerin aptalca baskısı... aptal baskının sebebi ise kendi kafasındaki boşluğun türbanla örtülebileceğini düşünüyor olması...
  • Paylaş
Bu tür haberlerin yakın dönemde ortaya çıkması bir hayli ilginç.
  • Paylaş
Türban sadece inanç göstergesi değil, aynı zamanda siyasi bir kimliktir.Burda sorun o çocukların derse o şekilde girmesi değil, o yaşta çocuklara bu siyasi kimliğin giydirilmesidir...
  • Paylaş
dindar milletin, dindar çocukları show peşindeler. bu sefer tartışma şu olsa gerek, '' Türkiye endonezya olur mu'' :))
  • Paylaş
valla yazık! çok yazık!!bunu dinen de siyaseten de yorumlamak istemiyorum..çünkü ikisine de aykırı bir durum!öncelikle şunu soyleyim;kalıbımı basarım ki derse turbanla girmeye çalışan öğrencinin kendisi değildi!ardındaki gerizekalıalrdı..ikincisi;turbanla girmek;diğer tüm dinlerin istediği gibi giyinip gelmesini gerekitirir!ve kaos boyle oluşur!o zman der gencin biri:benim inancıma göre saçlar dazlak bırakılmak zorunda der öyle girer!diğeri de der ki bnm dinime göre şapka takmam gerekiyor der!ve şekilcilik boyle oluşarak;insanlar dinlerine göre yorumlarnır!!saçma sapan şeyler ortaya çıakr!zaten dinimizde öyle bir şey yok.bunu sadece yobazlar yapar..
  • Paylaş
türbanı kesinlikle destekliyorum ama ortayı karıştırmak isteyenleride nefretle kınıyorum o cocukların bilinçli yapmadıklarından eminim sadece ortayı karıştırmak isteyenler var
  • Paylaş
Ben bu konu Avrupa ve Amerika'da olduğu gibi "isteyen istediğini yapsın" görüşündeyim.
  • Paylaş
Okullarda kürtçe eğitim dahi verilmeye başladı. ama doğru, demokrasi ve barış değil mi !  Tanrım sen bu barış ve demokrasi diyenlere düşman çadırlarında karısının, kızının cesedini yalamayı yaşat !  O zaman anlarlar barışı, demokrasiyi. Belki daha da "paylaşımcı" olurlar.
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

1791 Görüntülenme34 Takipçi19 Yanıt

Konu Başlıkları