Bilmek istediğin her şeye ulaş

Araba yarışı oyunlarında dikkat ettiğiniz ilk nokta ne oluyor?

Ufak bir detaya değinebilirsiniz. Mesela 'Notus Neutrinora' hocamın cevabını beğendim. Uçabilirsiniz, hatta bir bayan bir araba yarışı oyunu oynasaydı içinde ne olsa hoşuna giderdi? gibi gibi...Düzenle
Motor sesi ve aracın ağırlık hissi.
  • Paylaş
Gerçekçi olması. Simulatörleri severim, oyunları sevmem
  • Paylaş
1

Orhan Tutum, Aynen hocam, simulatörler harika oluyor. Bende severim. Yalnız şuan için ancak araba simulasyon oyunu hazırlayabilecek durumdayız. Onun için ise (ayarlardan seçebildiğimiz) mobil ekranda parmakla döndürülen direksiyon ve manuel vites üzerine şu değerleri ekleyebileceğimizi düşünüyorum.
Yine parmakla kayarak artan gaz hassasiyeti ve aracın saatteki km hızı, oyun harita metre birimindeki hesaba denk gelmesi. Yani aracı bir haritada saatte 100 km hıza sabitleyip bir saat sürersek saat sonunda gidilen oyun km mesafesi 100 olacak şekilde simule edilebilir.
Dönen direksiyon, manuel vites ve kaydırmalı gaz hassasiyeti üçü bir anda yarış esnasında çok zorlayabileceği için onlarda kendi aralarında ayarlar menüsünde ayarlanabilir olabilir.

Aracın hareket dinamiğinin kalitesi
Görsel ayrıntılar
  • Paylaş
1

Orhan Tutum, Hocam biraz daha ufak bir olguya değinebilirseniz harika olur. Basit fakat ufacık da olsa herkesin, içinde bir şey bulabileceği bir araba yarışı veya simulator oyunu hazırlamayı düşünüyorum. Ofis ortamında ufak bir ekip kurduk, böyle bir fikir geldi aklıma. Ekibi zorlamadan ufak dokunuşlarla daha fazla kitleye hitab edebilmek :)

Kargadan başka kuş, tavladan başka oyun tanımam.
  • Paylaş
1

Orhan Tutum, Tamamdır, atmosfere karga sesleri, araba modeline tavla desenli kaplama planlamalarına başladım. Öneriniz için teşekkürler. ;)

Yolun sonuna doğru baktıkça açılan alanların görüntü kalitesi ve araç ağırlığının yol üzerinde ki dengesi
  • Paylaş
1

Orhan Tutum, Anladığım kadarıyla uzaktayken görünmeyen nesnelerin çok yakına gelince birden türemesini veya dibine gelinceye kadar netleşmemesini sizde rahatsız edici buluyorsunuz.
Onun sebebi kasma oranını düşürmek fakat çevre objeleri kalabalık tutmaktansa az ve öz tutup bilinçaltını rahatsız eden o değişikliklerden arınabiliriz gibi. Öneri için teşekkürler.

Kontrol kolaylığı ve simülasyon ile oynanış zevkinin doğru harmanlanmış olması.
  • Paylaş
3

Orhan Tutum, Kusura bakmayın hocam ikinci cümleyi tam anlayamadım. Araç sesinin yoğunluğu, aracın ağarlığı veya sürüş anında süspansiyonun sarsıntısının kullanıcıya hissettirilmesi gibi detaylar mı?

Gökhan Çancılar, yoo hayır onlarla hiç ilgisi yok. Hasar modellemesi, yol tutuşu vs. bir simülasyon olsun ama aynı zamanda keyif de alabileyim istiyorum. Simülasyonlar genelde çok fazla gerçekçi ve zor oluyor kontrol yönünden. İkisi doğru harmanlanırsa (mesela grid serisi) iyi olur benim için.

Orhan Tutum, Tamamdır hocam. Hasar modellemesi şuan bizi aşıyor fakat kontrol için anladığım kadarı ile simulasyonun gerçekçiliği ile sıradan bir araba yarışının hissiyatinin arasında bir oynayış istiyorsunuz. Grid 2 oyununu indirip kontrolleri test edeceğim.
Yorumlarınız için teşekkürler.

Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

91 Görüntülenme8 Takipçi6 Yanıt

Konu Başlıkları