Bilmek istediğin her şeye ulaş

Bilgisayarlarda Ctrl-C hafızası var mıdır?

Ctrl+C tuşlarına veya PrintScreen tuşuna bastığınızda kopyaladığınız bilgiler işletim sistemlerinde bulunan Clipboard isimli veri transferine yarayan bir fonksiyona gönderilir. Bu bilgiler RAM üzerinde tutulur. Yani elektrik kesilirse veya bilgisayarı yeniden başlatırsanız bu bilgiler gider.

Eğer bir metni CTRL+C ile, veya ekran görüntüsünü PrintScreen ile kopyaladıysanız bu bilgiler olduğu gibi Clipboard'a gider, yani metni silseniz de, ekran görüntüsü değişse de CTRL+V ile bu bilgileri istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz. Eğer kopyalanan metnin büyüklüğü belli bir boyutun üzerindeyse Windows size bu veriyi başka uygulamalarda da kullanmak isteyip istemediğinizi sorar. Hayır derseniz Bu veri Clipboard'tan silinir.

Ancak kopyaladığınız bir "dosya" ise Clipboard'a sadece dosyanın yolu gider, bu yüzdendir ki RAM'de farkedeceğiniz ölçüde büyük değişiklikler olmaz. Dosyayı silerseniz veya yerini değiştirirseniz CTRL+V ile bu dosyaları başka yere yapıştıramazsınız.

Clipboard'a gönderilen verileri Clipboard Viewer ile görebilirsiniz. Clipboard Viewer, XP sürümünden sonra Windows'tan kaldırılmıştır. Ancak bu işlemi Windows Vista sonrasında yapmak için internet üzerinde programlar mevcuttur.
  • Paylaş
Süper bir soru ve hemen araştırdım. Ctrl+C aslında sadece yazı kaydediyor hatta kaydetmiyor kayıtlı olanı işaretliyor. Anlamı nedir bunun derseniz. Bir dosyanın adresini hafızada tutuyor. Yani bir dosyayı seçip Ctrl+C yapar ardından da dosyayı silerseniz o dosyayı artık bir yere yapıştıramazsınız. Dosya gitti kavga bitti olur adresi silinir :) Yazıda ise durum farklı, yazıyı seçip Ctrl+C yapıp yazıyı sildiğinizde yazıyı yeniden yapıştırmanız mümkün. Kısaca aslında bilgisayarda clipboard diye bir hafıza birimi yok. Bu tamamen işletim sisteminin bir özelliği ve hafızasında bir şey de tutmuyor seçtiğiniz adrese bir clipboard etiketi koyuyor, yapıştırdığınız yeri de o etiketli adrese bağlıyor.

Burada da bir şeyler var:answers.microsoft.com/en-us/windows/foru...
  • Paylaş
9

İlyas Ağlar, peki adresi tuttugu birimde bi hafıza degilmi @chamacon

Şaman, Hem evet hem de hayır. İşletim sisteminiz tüm dosyaların adreslerini index dediği bir listede tutuyor ve Ctrl+C yaptığınızda o adreslerden birini işaretliyor.

Hakan, RAM dediğimiz özellik bu işe yarıyor işte geçici bir bellek olarak adresi, yazıyı (clipboard) hafıza da tutuyor. Ram i boşaltana kadar yada bilgisayarınızı açıp kapatana kadar bu tür ıvır zıvır hafıza işlerin hep RAM bellek hallediyor.

Şaman, Üstat benim anladığım kadarıyla RAM'de bile saklamıyor. Adrese pointer koyuyor deniyor yani sanırım adres siyah yazılmışsa onu sarı yapıyor gibi bir şey.

Hakan, her ihtimalde bir digital bilgi üretecek ve bu ihtiyaç başvuru olarak, cash te bi yerde tutacak ya üstad, .ram den yiyecek mecbur, tıpkı on board grafik kartlarının ram e çökmesi gibi aslında bilgiyi geçici olarak işlese bile sağlam bir oyunda ram çöküyor oyun donuyor neden ekran kartının kendi hafızı olmadığından ram den alıyor bu ihtiyacı bu sefer oyundan gelen geçici bilgiyi gelen işleyemiyor. burada da sistem aynı yazılımın seçilen alanı yada adresi veri haline getirince bu bilginin unutulmaması lazım ki yapıştır deyince ne yapacağını bilsin makine. geçici bellek can dır. bence :)

Şaman, Onu anlıyorum tabii ki ama İnternet'de hatta Windows sayfalarında çok çeşitli bilgiler mevcut.

stackoverflow.com/questions/15288521/how...

Benim hala kanaatim, diskin indeksi nerede duruyorsa clipboard işaretinin de orada durduğu. Bir de şöyle bir denemeden bahsedilmiş 10GB bir dosyayı ya da klasörü seçip Ctrl+C yaptığında ne RAM'in ne de SSD ya da HDD'nin kullanım miktarı artmıyor.

Hakan, aga hurafe bunlar sen bana itimat et ram olmadan olmaz ctrl+c . copy yapınca ram artmaz tabiiki çünkü aslında kopy edilen şey ram açısından içerik değil dediğin gibi ya minicik bir kök adresi yada yazılımdaki metin resim ne ise artık onun digital kodu yani belki 1 byte ın 1/10 kadar minimal bişiy. Ram dir ram :))

Şaman, Olabilir, olamayabilir de. Bilgisayarda üç adet bellek var bildiğim, bios'un kaydedildiği flash bellek, windows için kullanılan hard disk ve dediğin gibi RAM, disklerin indexleri muhtemelen kendi üzerlerindedir. Soruya bak yahu, gidin kardeşim böyle dandirik sorular sormayın :D

Hakan, Güzel soru güzel :-)