Bilmek istediğin her şeye ulaş

Bir şeyin akıl sahibi bir şey tarafından yapıldığını nasıl anlıyoruz?

O şey bir ürün ise akıllı veya deli tarafından değil de tecrübeli ellerden mi yoksa tecrübesiz eller tarafından mı üretilmiş şeklinde tartışılır.
O şey bir jest olsaydı, oda hiç farketmiyor en aptal erkek bazen sevgilisine süper jestler düşünebilirken zeki erkekler kral odun olabiliyor, çevremde gördüm. (Bana bakmayın abi, ben ne zeki nede aptal. Öyle kendi halinde, Tuğçe yanıklı bi adamım :)
Her neyse, yapılan o şey, o kişi tarafından bir başkasına yapılmış ve anlamsız kişilik testi özellikleri taşıyor ise o kişinin akıl sahibi birisi olmaya biraz uzak olduğunu söyleyebilirim.
Benim gibi antik kuntik yorumlar yapıyor ise akıl sahibi birisi olmadığını söyleyebiliriz.
Bir de akıl sahibi olmayan birinin yorumları dikkate almamalısınız..

Şimdi soruyu "birisi" üzerine yanıtladım ama orası "bir şey" olmalıydı dersen eğer..
Fizik olaylarını abartmadan oluşamayacağını düşündüğümüz her şey akıl ürünüdür desek çok mu yanlış olur?
Mesela "Piramitler rüzgar ve kum fırtınası ile oluşmuştur. " diyememek gibi : D
  • Paylaş
7

Insan, Muhteşem bi cevap, 2. bölümü sormayı amaçlamıştım)

Insan, Peki fizik kanunları için ne demeli? Onlar rastgele midir, akıl sahibi tarafından mı yapılmıştır?

Orhan Tutum, Heh şimdi sağlam soru sordun. :)

Ben (elhamdülillah), yaratanıma gönülden inanan basit bi kulum. Bu soruna cevabım, bilimi ve seni tatmin etmeyecek muhtemelen.. Ancak, ben yaşamın ve dünyamızdaki fizik kurallarının hatta evrenin gerçekten zaman ve zaman üstüne tesadüfler ile oluştuğuna inanıyorum.
Ne alaka diyeceksin değil mi? :)
Ben tesadüf gibi bi kavramı bile yaratabilen bi varlığa inanıyorum sonuçta ;)

Insan, Tesadüf aslında çoğu şeye göre basit bir kavram. Zamanı yaratmak; yoktan varı yaratmak, insan ruhunu yaratmak, canlılığı yaratmak daha zordur. Cevabınız güzel; ama geliştirilebilir. Sonuçta Yarada her şeyi biliyor, her şeyin bilindiği bir yerde tesadüften söz edilmesi ne kadar doğrudur, tartışılır)

Orhan Tutum, Aynen, güzel yazmışsın :)
Ama can alıcı o noktaya değinemem şuan. Neden dersen bu tarz sorular genelde felsefe ile başlayıp din konusuna dönüşüyor ya hani, bence pek hoş değil.
Ne demek istediğimi anlarsın.. baksana konu başlıklarında din etiketi bile yok :D
Bence felsefe soruları din konusu ile kilitlenmemeli ki felsefeyi seven arkadaşlar ve ustalar, din konusu bu deyip bakıp geçmesinler. :)

Insan, Soruyu ben sordum zaten :) Felsefe ve Din iki ayrılmaz bütün. Neden korkuyorsunuz ki tartışmanın dinde sonlanmasından? Söyleyin dilediğinizi.

Orhan Tutum, Yok, korkma yok.. Vurgulamak istediğim konu farklıydı ama önemli değil. Sonuçta sen de haklısın, her şey Allah'a varır sonunda. ;)