Bilmek istediğin her şeye ulaş

Format atılmış bilgisayarda çalışmayan Recovery modunu nasıl çalıştırabilirim?

Window 7 home basic işletim sistemi üzerine windows 8 customer preview yükledim. Dosya yedeklerimin hepsi duruyor fakat recovery modunu çalıştırıp tekrar fabrika ayarlarına dönemiyorum.Düzenle
Recovery mode ları genelde şöyle oluyor.

Lisanslı işletim sistemine, driverlar ve ilk kurulumda önceden belirlenen programlar hazır bir paket haline getirilip (n lite mantığı), hdd nin bölünmüş ve gizlenmiş bir bölümüne yükleniyor.(orijinal fabrika üretimi)

Her bilgisayarda ,-varsa bu özellik, özel bir tuşa kısayol atanıyor, o tuşa basılırsa, autoexec.bat dosyası gibi bir mantıkla, bilgisayar o hazır hdd den ilk açılışı yapıyor. Ve normal katılımsız, -unattended, ilk orijinal gün kurulumu yapıyor, diğer hdd bölümüne.

Siz farklı bir işletim sistemi yükleyince ya hdd yi komple yeniden biçimlendirip, bölmüş ve orijinal ayrılmış bölümü silmiş oluyorsunuz, ya da o bölüm hala silinmemiş duruyor ama, sizin kurduğunuz işletim sistemi yeni MBR yi yeni kurduğunuz HDD bölümüne yazdığı için, o kısayol tuşuna bastığınızda artık eski kısayol çalışmıyor, ilk açılışta bilgisayar bu yeni MBR yi okuyup direk yeni bölüme geçiyor, yani seçmeli alternatif kayboldu.

Eğer sorun sadece buysa, MBR yi öbür gizli HDD yi görecek şekilde düzenleyip, ilk açılışta bu sefer tuştan değil menüden tekrar oraya düşebilirsiniz, ama bu sefer de ilk çalışması gereken dosya otomatik çalışmaz, elle çalıştırmanız lazım.Bu da civcivli biraz.Hepsinde bir kurulum ekranı çıkmaz karşınıza.

Gizli ayrılmış HDD bölümünü silmişseniz, zor, zira o bölüm başlıbaşına bir işletim sistemi içerdiğinden intenetten tekrar sitelerinde yayınlayamazlar, yayınlamazlar. Siz de bunu tekrar sıfırdan ayarlayamazsınız, hazır bir kalıp oluşturup, onu bir setup.exe dosyasına bağlayıp, özel bir otomatik bat dosyasında yapılacakları listeleyip, ilk açılıştaki tuşu oraya yönlendireceksiniz, ki o tuşun kısayolu, BİOS tan mı ayarlı, muhtemelen öyle MBR den önce geldiğine göre, onu ben de bilmiyorum. BİOS tansa zaten o hala eskisi gibidir.Tam onun okuyacağı dosya, onun kısayol hedefindeki dosya tam ismiyle ayarlanırsa, olur.

Ayrılmış HDD yi silmemişseniz, diğer yol, o eski hazır MBR yi, boot dosyalarını ya da ayarları geri getirmek için üreticiler küçük fix programcıkları yayınlıyor --bazıları,(orijinal sitesi) indirip, kurarsanız tuş ve recovery çalışmaya başlar.

Her laptopun özelliği, bunu nasıl yaptığı farklı olduğundan, ortak bir cevap yok. Ama o HDD bölümünü silmişseniz, yedek dosyasını başka programlarla açmanız gerekli..Daha doğrusu laptopunuz o yedeği hangi programla almış, o bellidir. O programı siz sonradan elle kurun ve yedek dosyasını okutmayı deneyin. Yani yedekleme deyince birçok yolu var..Windows'un kendi yedeklemesinden mi bahsediyoruz?

Daha başka sorunlar da çıkacak karşınıza zira Windows 8 Customer Preview de hatırladığım kadarıyla HDD yi bölmeden direk kurma gibi bir sıkıntı vardı, ilk kurulumda soracak zannediyorsunuz, sormuyor ve iş işten geçmiş oluyor, o zaman HDD komple birleşmiş, ayrılmış HDD silinmiştir. Eski windows.old dosyasına da dönemezsiniz. O yedeklendiği bölümü,-nasılsa artık değişir, başka bir harici HDD ye atın, tekrar sıfırdan Win 7 kurup, kurarken yedeği okutmayı deneyin, windows yedeği ise.

Yani bilgisayarı görmek lazım, birçok şey olabilir, birçok yol bulunabilir.


O kadar da üzerinde durmayın, hazır Bootable bir Windows 7 Setup USB si yaratın elinizin altında dursun, içine N-Lite ile orijinal driverları da gömün, alın size aynı şey...
  • Paylaş
5

Ahmet Avcı, Yönetimsel Araçlar-Bilgisayar Yönetimi-Disk Yönetiminden bakın, o recovery paketinin olduğu HDD bölümü hala duruyor mu?

Ahmet Avcı@serkan bu soru trend içerikte nasıl çıkabiliyor anlayamadım. 2791 kişi okumuş, 1 oy :) ama trend haaa:)

Emre Hacıoğlu, merhaba hocam. hp dv6 pavillion (A7N35EA) diz üstü sahibiyim bilgisayar orjinalde home premium 64bit , ben bunun üzerine sıfırdan 64 bit ultimate yükledim tüm diski böldüm felan recovery modu pert. Bir kaç defa açılışta birkaç sorunla karşılaştım, hala devam eden ekran kartı problemim var. Tüm oyunlarda sürekli onboard modda çalışıyor. İnternette araştırdım devre dışı bırakmak gerekiyor felan dediler herşeyi denedim ama olmadı. Sürekli intelin ekran kartı çalışıyor radeam 6790 düzgün olarak çalışıyor olarak göstersede oyunlarda 40 fps i geçmiyor.

Hp desteği aradığımda sistemin bios sürümü orjinal oem yazılımını çalıştırmaya çalıştığı için sorunlar yaşıyorsunuz dediler. Sıfırdan bir işletim sistemi almak zorundaymışım -,-

CD den 64bit home premium yüklediğimde bilgisayarın altındaki lisans anahtarının çalışmayacağını söylediler oem zıvırıdandan dolayı. ( ne kadar doğrudur bilmiyorum )

Bahsettiğiniz yolları dikkatlice okudum ama benim bilgisayar için oluşturduğum herhangi bir kurtarma cd si yok. Acaba başka hangi yolları deneyebilirim, önerileriniz nelerdir ?

Ahmet Avcı, Öncelikle 64 bit Ultimate yüklerken, tüm diski böldüm demişsiniz, normalde sorar kurulumda, disk yapısını değiştirdiniz mi? Yani komple tüm hdd yi formatlayıp, yeniden mi bölümlendirdiniz?

Eğer bunu yapmadıysanız, hala orijinal kurtarma modunun yüklü olduğu dosyalar gizli bir hdd bölümünde duruyor olabilir.

Yönetimsel Araçlar-Bilgisayar Yönetimi-Disk Yönetiminden bakın, o recovery paketinin olduğu HDD bölümü hala duruyor mu?

Sizin sistemi kurduğunuz, yapmışsanız ekstra bir yedek hdd bölümünden başka bir bölüm var mı? Zaten en baştadır.

O bölümü silmişseniz, recovery modu oraya gideceğinden, birşey bulamaz ve çalışmaz. Yok silmemişseniz, yeni Ultimate ile yeni bir mbr, ilk başlangıç bilgisi, oluşacağı için, varsa da orayı es geçer.

Normalde recovery modu düzeltmek için fix program yayınlar üreticiler; HP nin sitesine baktım yok galiba,

BİOS' un, işletim sisteminin orijinal olup olmadığını denetlemesi konusunu ilk defa duyuyorum, belki vardır yeni sistemlerde, ama saçma geldi biraz, bios ilk açılışında hangi bölümde hangi işletim sistemini olduğuna bakacak, yani diski okuyacak filan bir de oradaki orijinallik dosyasını okuyup, ok ise devam edecek..bilmiyorum, her şey yapılır da, bu biraz saçma geldi. Yani Hp Pavillion lara Ubuntu kuranlar ne yapacakmış o zaman..

Aslında bir tane de recovery cd si vermeleri gerekiyor. Neticede siz ilk alırken işletim sistemine de para vermiş oluyorsunuz.

HP sitesinde şunlara bir bakım sizin sorun driver problemi gibi,

h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwaredown...

Şu donanımı tanılayıp, düzgün olup olmadığını anlamak için;

h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwaredown...

Sorununuz şunlara benzer, recovery mode la alakası yok, BİOS la falan da;
forum.donanimhaber.com/m_49128545/tm.htm

forum.donanimhaber.com/m_57600383/tm.htm

Ahmet Avcı, Çift ekran kartı varmış galiba o modellerde..

Kurulum sırasında eski Windows 7 işletim sistemini C dizininde windows.old adlı bir dizine atarak kurulum yaptı iseniz (taze kurulum) Recovery ile dönemezsiniz. Malesef eski dosyalarınızı yedekleyip yeniden Windows 7 kurulumu yapmanız gerekir. Ancak Windos 8 Metro arayüzünü iptal ederek eski Windows 7 görünümünde kullanabilirsiniz tekrar dönme nedeniniz bu ise?
  • Paylaş
HP için yeni araştırdım, eğer diskleri bölmüşseniz ki tüm normal kullanıcılar dosyaları için ikinci bir sanal sürücü oluşturur ki virüs girerse sadece C: formatlansın, boyutlarını değiştirmişseniz, kısaca fabrika çıkış halinden başka bir şey yapmışsanız recovery çalışmıyor.
Yazdıklarıma inanmayanlar varmış :) Yeniden derledim, buyurun, kendiniz bakın... Aşağıdakini okursanız göreceksiniz ki, MBR'yi oradan al, buraya yaz, orayı formatla burayı sil falan hiçbir yardımı olamıyor. Her yolu denedim olmadı. Açtım okudum zaten HP, o partisyonu artık kullanamazsın demekte. Hani ben de inançsızım, okuduğuma inanamadım açtım telefonu sordum, Türkçe olarak da servisten gelen cevap aynısıydı...

Soru sahibi eğer HP sahibiyse:

  1. Herhangi bir partisyonu bu format esnasında, daha önce ya da sonra büyüttüyse, küçülttüyse ya da sildiyse,
  2. Yeni bir partisyon oluşturduysa,
  3. Bir partisyonu aynaladıysa,
  4. Partisyonun tanımlayıcı harfini değiştirdiyse
HP Recovery Manager çalışmıyor, recovery partisyonu da bootable değil. Çözüm: HP Recovery Manager'ını da içeren bir kurtarma diskinin yukarıda yazılan işlemlerden herhangi biri yapılmadan önce oluşturulmuş olması (Bunlar aşağıda linkini verdiğim siteden kopyaladığım kısmın Türkçe meali). Ya da servise götürüyorsunuz ve diskinizin bir kalıbını üstüne yazıyorlar. Aslında makine bunun hakkında uzunca bir süre uyarı vermeli hatta kullanıcıyı bu diski oluşturmaya zorlamalı. Müthiş sallapati bir sistem. Böyle bir durum ancak oluştuğunda fark edilebilir... Merak ediyorum programcılar ne zaman bu kadarcık akıllı olabilecek... Nasıl ki cep telefonlarını satarken "önce 24 saat vb şarj etmelisiniz yoksa pili bozulur, biz sizin için bu şarj işlemini yapmadık" diyebilecek kadar dürüst olabiliyorlarsa bilgisayarı da satarken "açar açmaz bu diski oluşturmalısınız, biz sizin için yapmadık" diyebilmeliler.

Aslında ardından düşündüm de şimdi size bir bilgisayar ve işletim sistemi satıyorlar ama DVD'sini vermemekte ısrarlılar, satın aldığınız malı hem madden vermiyorlar hem de onu çeşitli kısıtlamalarla kullanmaya zorluyorlar. Ben de (bilgisayar da benim değil, yine hayır işi C: ) bilgisayarın orijinalinde olan W7 Home Premium aradım, bulamadım İnternet'de, öperler dedim ve kurdum W7 Ultimate, üstüne de bir WAT Remover. Şimdi bu insan malı almış, teslimat yok, bir yerini değiştirdiğiniz anda çalışmıyor. Diskini istiyorsunuz vermiyorlar, getir servise ücret karşılığı yaparız diyorlar. Zaten satın almış bu insan, versinler diskini istediği gibi kullansın. İster arabasına radar savar yapar, isterse bardak altlığı olarak kullanır, isterse de "SATAR", parası alınmış mal satılmış. Bir de eğer CD'den kurarsanız o demo versiyonu b.ktan programları da beraberinde kurmazsınız. Bütün bu dalaverenin yanında Microsoft demo versiyonlarıyla müthiş bir reklam geliri sağlıyor (satılan her bilgisayar ile). Ben şu anda kullandığım aleti aldığımda yanında home versiyon da vardı, yetmiyor tabii, professional'da satın aldım ama tam fiyatına. Dolandırıcılık diz boyu değil, boy verseniz boğulursunuz. Normalde bir araba alsanız ve başka bir tür koltuk isteseniz farkı ödersiniz ve zaten arabayı da aldığınız için belki de farktan bir indirim bile yaparlar ve arabanızı alırsınız ama bu arkadaşlar öyle değil, iki tür koltuğu da beraber kullanmayacağınızı/kullanamayacağınızı bile bile satıyorlar, başka bir seçeneğiniz yok...

Bu kadar kanunsuzluğa karşı bir üst versiyonu kırıp kullanmak da özellikle ev kullanıcısı için haktır diyorum...

h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02085554&cc=us&dlc=en&lc=en&jumpid=reg_r1002_usen_c-001_title_r0004

Recovery Manager Fails to Restore Image After Changes to Hard Drive Partition

This document pertains to all HP notebook PCs with Recovery Manager.

The HP Recovery Manager loses functionality after performing one or more of the following actions on a hard disk drive (HDD) partition.
  1. Extend, shrink, or delete volume to any partition.
  2. Create or delete any partition.
  3. Add mirror to any partition.
  4. Change drive paths to any partition.
Additionally, an error message from the Recovery Manager appears after pressing F11 while the computer is loading.

Error: Recovery Manager cannot run from the hard drive. Recovery Manager must be run using recovery media to perform a Factory Reset

Create or Obtain Recovery Media

To resolve this issue, create recovery media (CD/DVD) prior to changing any hard drive partition. If recovery media is not available, obtain the appropriate System Software Requirement Disks (SSRD) by contacting HP.

  • Paylaş
12

Şaman, Üstat recovery manager direkt bir program, sonuçta anlamam ama sanırım recovery dosyalarının bootable olmasını sağlamak gibi bir işlevi var, dosyalar kendi hallerinde bootable değiller. Aslında evet o da süper çözüm olurdu, bu dosyaların yanında bir de oraya DVD'den de bootlanabilir diye bir recovery manager gömselerdi, bu işi Acronis gayet başarılı yapıyor. Sanırım bilgisayar üreticileri Nokia programcılığı kafasıyla gidiyor :)

Ahmet Avcı, Abicim hem benim bilgisayarda, hem de ufaklığınkinde LG, kurtarma bölümü ayrı gizli bir bölüm..Oradan bootable açılıyor. Yeni windows yüklenince o bootable yerin yolu değiştiğinden es geçer....Herkes tırmalar benim Recovery tuşu çalışmıyor diye..google dan bak istersen...Sen Disk Yönetiminden baktığında gizli ayrılmış bir alan göremiyor musun?

eğer öyleyse, HP lerde demek ki, direk görünen HDD lerden birinde..o zaman olabilir..ama dediğin gibi o da çok salakça bir şey..

Şaman, Bak o bilgisayarda direkt görülen bir partisyondu...

Ahmet Avcı, Bak ne diyor Sistem Kurtarma da HP için; Sistem Kurtarma kullanıcının oluşturduğu bölümleri etkilemez. Yani kullanıcı bölüm oluşturdu diye Sistem Kurtarma bozulmaz, bozulmamalı.

Senin verdiğin linkin altta error bölümüne göre, .....çalışmaz bu durumda kurtarmayı fabrika ayarlarında yapman lazım diyor..yani bölüm silsen de değiştirsen de fabrika ayarlarıyla kurulum yapabilmen lazım..

Ahmet Avcı, Direk görünürse, içine müdahale de olur, o zaman kurtarma bölümü bozulur zaten, virüs de bulaşır v.s..anladım HP lerin ki farklı demek ki..

Şaman, Ben de zaten en başında "HP için yeni araştırdım" diyerek, eğer problemli bilgisayar HP ise demiştim. Onu inceledim, Dell ve msi'ı da biliyorum, kullandığımdan, diğerlerinden anlamam ki :)

Şaman, Bence sistemi böyle olan bir makine açılır açılmaz boş bir dvd ya da daha büyükse harici hard disk, flash bellek falan istemeli.

Ahmet Avcı, Yani, Asus, Lenovo, LG, Sony bir sürü bilgisayarda gizli..ilginç..yani çok salakça..kurtarma kurtarmalıktan çıkar zaten..

Ahmet Avcı, Yani. recovery mode çok da önemli bir şey değil aslında...USB ye yükle Windows 7 i, bootable yap, BİOS tan ayarla USB den başlat, istediğin yere kur. Yedek dosyalarını da tek tek elle taşı..şahsen ben artık öyle yapıyorum..

Şaman, Belki de ben partisyonlamadan önce gizliydi. Bak onu bilmiyorum. Belki de disk yönetiminden, yaptığım diski sevdiğim D: olsun diye o partisyonu E: falan yaptım. :)

Şaman, Recover etmek istediğimde D: olduğunu hatırlıyorum ama, HP sitesinde de yazdığı gibi...

Şaman, Be sistem geri yükleme çalışmazsa takıyorum W7 DVD'sini ve tekrar kuruyorum. Makine hızlı, ne kuracağımı biliyorum 2 saatte tamam oluyor bütün çöpten arınmış olarak. Bir kere Acronis ile MBR'yi elime aldığımdan ona da güvenmiyorum artık. Recovery zaten sonradan kaldırmak zorunda kalacağınız bir sürü çöp yükler, bilen bilir, hiçbir şeyi de tamamen kaldıramazsınız. Bence browser'ı 5 parmak kalınlığında toolbar dolmuş kız bilgisayarları için uygun bir özellik. Yeniden kurmaya alternatif olabilecek tek çözüm sanırım @Simsiyah'ın yazdığı gibi "O kadar da üzerinde durmayın, hazır Bootable bir Windows 7 Setup USB si yaratın elinizin altında dursun, içine N-Lite ile orijinal driverları da gömün, alın size aynı şey..." Acaba N-Lite kullanılam standart programları da gömer mi diyecem ama sürücüleri gömüyorsa onları da gömer muhtemelen...

Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

4136 Görüntülenme6 Takipçi3 Yanıt