Bilmek istediğin her şeye ulaş

Herhangi bir oyunda (mesela PES) yapılmış karakterleri başka ortamlara aktarabilir (mesela Solid, CAD/CAM) veya kullanabilir miyiz?

Soru gerçekten çok ilginç olmuş. Uzmanı değilim ancak, hem CAD/CAM ile uğraşmış, hem de yazılım geliştirme ile uğraşan biri olarak yanıt vermek istedim.

PES (Pro Evolution Soccer) gibi oyunların geliştirici şirketleri buna benzer bir datayı para ile bile olsa dışarıya açacaklarını zannetmiyorum. Elde data olmayınca bunu aktarmak gibi bir ihtiyaç zaten ortadan kalmış oluyor. Ancak, eğer böyle bir data var ise, muhtemelen bu data evrensel bir dile çevrilebilir ve bence çevrilebilmelidir de.

Çünkü, simülasyonu oluşturacak olan "hareketler" datası yüksek olasılıkla görsel taraftan bağımsız bir biçimde ve formatta oluşturuluyor olmalı, en azından akla daha yatkın olan budur. Genellikle, bu tarz bilgiler ve veriler oluşturulurken ciddi akademik bilgiye sahip insanlar tarafından teorik olarak incelenmiş ve sonuçları çok çok başarılı olan matematiksel modellemeler ve hesaplama teknikleri kullanılır (MATLAB ile çalışanlar bunu daha iyi anlarlar).
Örneğin; bir oyuncunun topa vurması ile (bir kuvvet) topun gerçekleştireceği hareketin ne yönde ne nasıl olacağı ile ilgili bir matematiksel denklem kullanılıyordur ve muhtemelen bu denklem bilinen bazı yöntemlerle elde edilmiştir. Denklemin çıkış amacı topun simülasyonu olmasa da, bu simülasyonu gerçekleyen en başarılı modelleme olduğu için kullanılıyordur.

Dolayısıyla, bu datanın evrensel bir formatta ortaya konuyor ve bu datadan beslenen bir görselleştirme motoru tarafından simülasyona dönüştürülüyor olma ihtimali bence yüksek.

Güncelleme:
Belki bu kaynaklar bir fikir verebilir:
cplus.about.com/b/2008/05/31/nathans-zombie-simulator-in-c.htm
stackoverflow.com/questions/1427043/soccer-simulation-for-a-game
stackoverflow.com/questions/1192147/how-the-dynamics-of-a-sports-simulation-game-works
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

685 Görüntülenme7 Takipçi1 Yanıt