Bilmek istediğin her şeye ulaş

İnsanlar neden ölümden korkarlar?

Ya ahiret yoksa mı? Şu anki tanrıya tapınman ile Zeusa tapınmak arasında hiçbir fark yoktur ikisininde olma ihtimali aynı olanaktadır! Seninkinin doğru olduğuna nasıl inanıyorsan Zeus da bir o kadar doğru olabilir, bu farklılığı gidermek içinde tentanrıcılık oluşturulmuş ki şöyle bir yanı var tektanrıcılığın eğer tüm tektanrılı dinlerin tanrıları farklı olsaydı eski mitolojilerde ki gibi tanrılar savaşırdı diğer tanrılar da yok olurdu mitolojik tanrıların dönemi biterdi. Mitolojik tanrılar bu yüzden unutulmuştur ancak Eski Ahit'in yazarı olanlar bu faktörü ele alarak dini tektanrıcılığa oturtmuş ve olası sonuçlarından kaçmışlardır. Bu kadar önsözün sebebi şu; Mitolojiler zamanında doğmuş olabilirdin ve o zamanda yine bu savunuculuk rolünü üstelenir ve Romalı zihniyetinin yaptığı gibi kendi mitlerini semavi dinlere karşı savunurdun. Ancak dünya yeni dinleri oluşturmayacağı için ve yenilerini kaldıramayacağı için şu anda sen mitlerini ateistlere karşı savunuyorsun. Bu durumda sen Venüse tapan eski romalı oluyorsun ben ise hristiyanlığı yaymaya çalışan havari. Benzetmeyi gerçeğe dökersek, sen son tanrının savunucusun ben ise zamanla ateizmin dünyada kabul görüleceğine vesile olacak olan ilklerdenim.
  • Paylaş
Yaşamaya alıştıkları için.
  • Paylaş
'hayatta kalma içgüdüsü' ile alakalı bi şey olabilir mi*
  • Paylaş
yaşamlarının anlamını hala çözememiş oldukları için...
  • Paylaş
28

kasif, bizim ajan tesrif etmis

kasif, gozukmedınız bugun hıc bır yanda.hayırdır?

Sevgiseli, devleti kurtarıyoruz... :)

kasif, becerebılırsenız ne mutlu :-)))

kasif, yanlıs yerde vazıfe yapıyorsun:-)))))

kasif, burdan ıs cıkmaz.herkes cıft kısılıklı :-))

Sevgiseli, tekini tutar alırız içeri diğerleri de kaybolur :)

kasif, aldıgınız muhtemelen hayal mahsulu olan olacak.

Sevgiseli, belki de ben de öyleyim kimbilir :)

kasif, sende ıkıden cok :-)))

kasif, bılen bılır :-)

Sevgiseli, kaç kişiyim :))

kasif, bıldıgım en az 2 bılmeme olasılıkları ıle bırlıkte oldukca fazlasın dıyebılırım

Sevgiseli, kimlerim :)

kasif, ahan ımtıhand abasladı.

Sevgiseli, kasif tamam boynun kötüde sen kalk gez biraz bence dışarı çık hava al evde kala kala paranoya yapmışsın sen be abi :D

kasif, :-))))))))))))))))))

Sevgiseli, valla koptum yani burda 3 kişiymişim :D abi aldığın ilançların yan etkilerini iyi oku sen bakalım "şizoya bağlar" yada "paranoya" yazıyor mu :D

kasif, zaten az bısey sızofrenlık var ıdı. olsun bıraz daha ne edelım.

Sevgiseli, yenge kaldıramadı tabi...

kasif, bu kılo zor kalkar :-)

Sevgiseli, dert etme abi ya kilo adamı zengin gösterir :))

kasif, he bıde kacak konsol cıkmıs gıbı gosterıyor

Sevgiseli, belediyeden izin alırız biz kat için dert etme sen :)

kasif, eyvallah. o sizin işiniz.

Sevgiseli, :) yok değil

Günahlarının sevaplarından çok olmasından dolayı olabilirmi ???
  • Paylaş
kendilerini ölüme hazır hissetmedikleri için olabilir mi?
  • Paylaş
ölüm bilinmmezlik, belki bir hesap varsa diye düşündükleri için korkarlar.bu inançla alakalı,inanmayanlar zaten ölüm bir yokluk old. düşünüp korkmuyorlar, tam bir inançla Allah 'a sarılanlar O' na güvenip, O'na kavuşma sevdasıyla korkmazlar..asıl arada kalanlar bu korkuyu duyar, yarın şu vakitte öleceksin deseler, ne yapar ki insan ilk önce?çok işim var çookkkk....ölüme hazır olmak diye bir şey mi var?kim hazır ki?ha.. bitkisel hayatta ki belki..
  • Paylaş
kişisel bir cevap vereyim ben korkma sebebim ardımda bırakacakların üzülecek olmasıdır
  • Paylaş
öbür tarafta yaşayacaklarını bıldıklerı ıcın
  • Paylaş
inanmadıklarından.
  • Paylaş
Ya varsa ?
  • Paylaş
yapmak istedikleri şeyleri yapamadıkları için.
  • Paylaş
doğal dürtü içimize konmuş. beğenmediğimiz zaman hemen vazgeçmeyelim diye
  • Paylaş
bütün hayvanlar ölümden korkarlar.
  • Paylaş
Burada soruları sadece ben sorarım.
  • Paylaş
korkunç birşey diye tanıtıldığı için...
  • Paylaş
Ölümden korkmak :) Çok defa yaklaşmış biri ama üzerine üzerine gitmekten korkmayan biri olarak cevap vereyim. Ölümden korkmak değil aslında. Sevdiklerimizi üzmek, onlardan ayrılmak korkusudur bu. Ölüm benim için bilinmezlik. O yüzden ondan korkulmaz. Allaha veremeyecek bir hesabım da olduğunu sanmıyorum. Bana göre tek kaygı sevdiklerimi üzmek...
  • Paylaş
1

kasif, bi yerde garanti almış gibisin :-))))

hayatta  basına gelecek en son şey olduğu için
  • Paylaş
Hmm, ölümden kim kormaz ki? Ben korkmam diyenlerin, ölümün eşiğinden döndüklerinde fikirleri değişeceği gibi, her nefes alan korkar. İnançlar bunu bir nebze kırabilir, bu dünyadan başka yerde hayat olduğuna inananlarda korkar, inanmayanlarda. İnananmayanların korkusu inananlardan kat kat fazladır...
  • Paylaş
Ölünce ne olacaklarını bilemediklerinden. Yani bilinmezlik korkutur..
  • Paylaş
20 bin din boşuna oluşmamış zaten..tek sebep bu..
  • Paylaş
ahiret hazırlığı olan insanların korkusu yok.
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

1861 Görüntülenme11 Takipçi22 Yanıt

Konu Başlıkları