Bilmek istediğin her şeye ulaş

3D Render işlemlerinde verimlilik için Mac mi Windows mu daha iyidir?

Merhabalar, okumakta olduğum grafik tasarım bölümünün ihtiyaç duyduğu programlar ve ileride benim yapmak istediğim 3d modellerle ilgili 3 boyutlu programlar için bir sistem toplatmak istiyorum. Uzun süredir araştırma içerisindeyim ama pek bir sonuca varamıyorum çünkü herkes kendi bildiğinin daha iyi olduğunu savunuyor ben ise en başta aşmam gereken soruda kaldım. 3 boyutlu programlar ve render olayı için mac'den mi daha iyi verim alırım üst düzey donanımlardan kurduğum pc'den mi?Düzenle
Bilgisayar, insan beyninin bir modellemesidir aslında. Dolayısıyla, bilgisayar mimarisinde işlemci dediğimiz de büyük bir olasılıkla soğancık dediğimiz ve tüm sinirsel sinyallerin koordinasyonundan sorumlu, ense bölgemizdeki öğeye denk geliyor olmalı.
Dünya üzerinde işlemci standartlarını bugünün bilgisayarları için geliştiren iki farklı el var uzun yıllardır: Bir tanesi Motorola, diğeri ise Intel.

Eğer yaşınız elverirse, eskinin Commodore 64, Amiga 500 gibi bilgisayarlarını hatırlarsınız. Ve Apple!

Tüm bu bilgisayarların ortak özelliği 80'li yıllardan bugüne kadar grafik, ses ve bunların karması olan multimedya uygulamalarında çağlarının ötesinde bir performans sergilemeleri oldu, uzun yıllar. Çünkü insan yapımı işlemcileri bu konularda uzmanlaştırılmıştı. Bu karakteristik Motorola işlemcilere özgüdür. Apple'ın Mac ailesinin ününün ardında da bu işlemci vardır ve doğal olarak görsel işlemenin yoğun olduğu grafik sanatlar alanında, yayıncıların ve matbaa sektörünün uzun yıllar gözdesi olmayı başardı.

Oysa Intel ailesi, daha mühendisçe bir gelenekten geliyordu, belki de. Bu nedenle işlem hız ve hassasiyeti her şeyin üzerinde tutuldu. Hatta 80486'lara kadar işlemciye ek olarak matematik işlemciler de mimari içerisinde haricen kullanıldılar. Hesap, CAD, CAM uygulamaları gibi pek çok yazılım da yoğun aritmetik mantıksal işlem gereksiniminden ötürü, Intel tabanlı bilgisayarlarda kendilerini gösterebildiler uzun yıllar.

Kopuk iki dünyaydı Motorolagiller ve Intelgiller. Birisi sanatçı ruhu ile ayrı bir kulvar çizmiş diğeri ise Einsteinvari bir zekaya sahip olmakla övünürdü. Biri için geliştirilmiş yazılıma diğeri burun kıvırır, çalıştırmazdı. Bundan ötürü emülasyon, yani; sanki çalışabilirmiş gibi yaptıran yazılımlar kullanılırdı akla karayı seçerek. Mac'in kendine ait bir işletim sistemi, Intel tabanlı bilgisayarların ise önce DOS, sonraları Windows işletim sistemleri oldu.

Bugün gelinen noktada, pazardaki rekabet ve varoluşsal savaş bu iki familyayı ortak bir çizgide buluşmaya zorladı. Özellikle son on yılda birbirlerine iyice yaklaştılar ve bugün artık birbirinden meziyet olarak ayırt etme imkanı neredeyse yok. Intel işlemciler de son yıllarda internetin yaygınlaşması ve mobilitenin artmasına paralel olarak multimedyanın gücünü keşfetti, daha akıcı görüntü ve ses performansı için model üzerine model çıkarır hale geldi.

Dolayısı ile Mac ve PC arasındaki seçim kararınızda teknik yeterliliklerden daha çok imaj ve tarzınız belki de etkili olacak. Çünkü grafik tasarım için gerekli tüm aletler Intel tabanlı PC sistemlerinde de sizi bekliyor olacak. Eğer özel bir gerekçeniz yok ise, gerek bakım ve güncelleme maliyetleri gerekse yaygınlık açısından Intel platformu optimum tercih gibi gözüküyor. Zaten bugünün Mac'lerinde de Motorola tutuculuğundan eser kalmadı.

Her zaman söylediğim gibi, hangisi en iyi sorusunun karşılığı izafidir, şartlara göre değişir. Başkalarının şablonlarını kendilerine uydurmaya çalışan ve bilinçsizce BT yatırımı yapıp sonra cihaz çöplüğü içinde kaybolan kişi ve kurum sayısı, tahmininizin ötesinde.
  • Paylaş
Isletim sisteminin bu konuda bir etkisi yoktur. Render islemi arka planda saf matematiksel islemlerden ibaret oldugu icin, kilit nokta bilgisayarin islemci gücüdür. Kimi islemcinin bu tarz grafik islemleri icin gerekli matematiksel fonksiyonlari daha hizli cozebilecek üniteleri mevcuttur.

Ancak su var, kullanilan yazilimin, kullanilan isletim sistemi ile bir alip veremedigi varsa, yani, yazilimin kendisi o isletim sistemi icin duzgun bicimde kodlanamamissa, yine render isleminde degil ancak isi gelistirme esnansinda sikintilar yasanacaktir.

Bir de artik cogu grafik yazilimi, ekran kartlarinin nimetlerinden de faydalanabilmek icin DirectX veya OpenGL kütüphanelerinden faydalaniyorlar. Durum boyle olunca ekran kartinin da onemi artiyor. Lakin bu kutuphaneleri cogu zaman sadece kullanicinin calismasi esnasinda gercek zamanli render yapmak icin kullaniyorlar. En son urunu render ederken kullanildigindan pek emin degilim.
  • Paylaş
Linux.

Tabi linuxun grafik konusunda bir sikintisi var. Fakat bu sikinti kendisinden degil donanim (mesela nvidia ) ve yazilim (Adobe gibi) firmalarinin destek vermemesi yuzunden.

Geri kalan sizin saydiginiz seceneklerde ise artik cok buyuk bir fark oldugunu zannetmiyorum.
  • Paylaş
Video yayıncılığı yapan ve hergün video düzenleyen teknoloji yayınlarının Mac kullanmayı bırakıp Windows'a geçtiğini biliyorum. Ben olsam Windows'u tercih ederim. Sebebi fiyat-performans çizgisinde işini çok daha iyi görebilecek olması. Bugün 3000 tl'ye aldığın bir dizüstü bilgisayarı (örnek: Asus N serisi) Apple Store'den özelleştirmeye kalktığında depolama çözümünü en aşağılarda tutman şartıyla 7000 lira gibi bir fiyata çıkıyor. Kısaca fiyat önemliyse Windows tarafında kalmanı tavsiye ederim, sonuçta 3000 lira verdiğin bilgisayarı da 7000 lira verdiğin bilgisayarı da aşağı yukarı aynı süre kullanacaksın.
  • Paylaş
Kesinlikle Mac
  • Paylaş
Zinhar dinden çıkarsın , töwbeden gel. Mac den şaşma :)
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

322 Görüntülenme8 Takipçi6 Yanıt