Bilmek istediğin her şeye ulaş

Neden farklı dinlere bu kadar yoğunlaşıp ve dinleri sorgulayıp asıl amaç olan 'Tanrı' kavramını daha da irdelemiyoruz?

Soruyu çok sevdim. Benim de hep merak ettiğim konudur bu. Bütün dinlerde birbirine benzerlikler vardır . Hepsi iyiliğe yönlendirir. 4 büyük din farklı anlatılsa da birbirine çok benzer. Ve hepsi aynı tanrıya inanır . Asıl olan aşktır. Allah aşkıdır fakat dinde kimse bundan bahsetmez çünkü dini, mışlarla mişlerle öğreniriz ve yaşamaya devam ederiz , hissetmeyiz. Din de hissetmek gerekir. Bizim din dediğimiz gelenek göreneklerimizdir aslında. Dinde hep günahlardan ve sevaplardan bahsedilier. Kimse de demezki Allaha ulaşmayı deneyin! . Allaha ulaşamadıktan sonra , o çok arzuladıkları cennete nasıl gidilecektir? Hadi diyelim ki gitti, Allaha ulaşamadıktan kavuşamadıktan sonra bir anlamı olacak mıdır? Sevdiğin yanında olmadıktan sonra en eşsiz keyifler yiyecekler görüntüler vb. Verilsin bir anlamı olacak mıdır ? Dinde hep bir dayatmaya gidilir, çocukluktan başlanarak ; şişştt yapma Allah yakar, kabir azabı çekersin zebaniler şöyle yapar vb. Allah öcü müdür ? Yoksa sevgilerin en güzeline layık en büyük mutluluk mudur ? Bence ikincisi anlatılmalı ki, ikincisine ulaşabilmek için kişi kendisini 1. Den koruyabilsin. Cennet için söylenenlerde; yiyecekler, köşkler, huriler... Sanki ... ... ... Dünyası orası. Sen cennete gitmişin Allaha yakınsın ama orda hurilerle ohhh ... Çok can sıkıcı şeyler bunlar bence. Kuranın 7 dili vardır ama bizim ilk okuduğumuzda andığımız dil 1. Dilidir ve genelde sadece bu anlamıyla kuranı anlar ve yaşamaya çalışırız. İşte 1. Dile bakınca huriler , aşne fişne , yemeler içmeler , keyif yeri olarak anlatılır ki bu anlamıda çoğu zaman kendimiz anlamayız mışlarla mişlerle kendine göre yorumlayan büyüklerden öğrenirz. Kulaktan kulağa oyunu gibi eklendikçe azaldıkça , inaç yargılarımız o yönde değişir. Örneğin budisler için ; Budanın söylediği bir çok şey tasavvuf kiitaplarında anlatılanlarla aynıdır, bir çok filozofun davranış ve söylediklerine bakılıca da aynı değerleri görebilirsiniz. Buda belki ermiş biriydi, o bölgenin insanı onu ilahlaştırdılar. Sokrates belki Arabistanda dünyaya gelseydi ermiş kabul edilecekti. Bİlmediğimiz elbette çok şey var. Ama şu da bir gerçekki herkes dolaylı yoldan da olsa aynı Tanrıya inanır. Budaya inananda, Budayı Allah yarattığı için bir yerde yine Allaha tapmış olur. Nasılki aşk bu dünyada farklılık ve mutluluksa dinde de asıl olan aşktır ve Allaha kavuşmayı ulaşmayı dilemektir. Asıl mutlukuk sevdiğinle olandır .
  • Paylaş

Yıllarca yanında büyüdüğün ve "anne - baba" dediğin insanların yıllar sonra senin gerçek annen ve baban olmadığını öğrenmek insanda nasıl bir travmaya neden olursa çocukluğundan beri "hak" olarak tanıtılan dinin "batıl" çıkması da insanda o derece bir travmaya neden olur. İşte bu yüzden insanlar çocukluklarından beri sahip oldukları inançları sorgulamaktan çekinirler.

  • Paylaş
Hani nerde göremiyorum :p
Varsa tek yönlü bi görüş vardır...
  • Paylaş

 "De ki, Allah birdir. O Samed’dir. Doğurmamıştır ve doğurulmamıştır. O’nun hiçbir dengi yoktur."(İhlas Suresi, 112/1-4)

  • Paylaş
@ccCEMmm abi. Bu konuda size katılıyorum. Dinlerin tanrılaştırıldığını söylediğimde bana kızıyorlar ama artık insanlar asıl olan özü unutup sisteme tapmaya başlıyorlar.
  • Paylaş
Evet etrafta sadece dinen şöyle yapılmasını gerektiğini söyleyen falan filan insanlar var.Ve gözümüz kulağımız o birkaç kişinin iki dudağı arasında.
  • Paylaş
Dinlememekte özgürsün.
  • Paylaş
Çok şükür ki özgür olabilmeyi öğrenmişim..Yoksa,200 yıl öncesine kadar cennetten parsel satan tiplere bile inanabilirdik.Benim gibi düşünenlerin tepkisinden ötürü biraz ilerleme sağlandı..
  • Paylaş
Biz müslümanız ve müslümanlıkda bu tarz düşüncelere yer yoktur. Allah birdir, peygamberi Muhammed'tir kitabı Kuran'dır. 
  • Paylaş
Yanılmışım tanrı varmış -ANTONY FLEW-Güzel kitap tavsiye ederim. kendisi hayatını ateist olarak yaşamış ve 80 yaşına kadarda bu fikrin en öndeki savunucularından biridir.

Önce tanrının varlığı inancı üzerinden olmalı ateistin düşünceleri, dinlerin içerikleri yada dinlere mensup olanların hataları, iyilikleri gibi konular daha sonra gelmeli.
müslüman olan bir insanınsa tanrı inancını tekrar irdelemek gibi bir derdinin olması mantıksız olur çünkü müslümansa Allah'a inanıyor demektir. bu tabi ki her hangi bir dini inanç için geçerlidir. dine mensup olmadan o dinin tanrı inancına bakmak, mensup olduktan sonrada içeriğini tartışmak daha mantıklı gibi.
  • Paylaş
2

Nursel Akçay, sanki sonlarda çelişkiler yumagı var gibi. Sence de bir dine mensup olunduktan sonra, o dine ne derece objektif bakılabilir ? Aklımda soru işaretleri kaldı benim. Tabi bu benim görüşüm..

Mehmet Hilmi Tutumlu, söylemek istediğim, tanrı olgusu size uygun olan dini araştırırken diğer özelliklerine bakmanın gereksiz olduğu. bence insanın asıl meselesi tanrının varlığını yada yokluğunu kabul etmesidir. önce tanrının konumlandırılmasında problem olup, olmadığına bakmalı daha sonra dinin içeriğini tartışmaya açmalı ve eğer sonrasında o dine tabii olunursa artık dinin içeriğini tartışmanın mantıksız olduğunu söylemek istiyorum. tanrıdan gönderildiği iddia edilen söz, fikir, ahlak anlayışı vesaire (ne derseniz) nasıl tartışmaya açılabilir inanan için?

Din hakkında kabul edebileceğim tek gerçek nefs mücadelesinde kısmen bir yardımcı kaynak olmasıdır. Kişinin, Nefsini yenmenin ötesinde bir amacı olmamalıdır arayışlarında, eğer söz konusu olan iyi bir insan olmaksa. Ayrıca bir İnsan nefslerini yenebildiği taktirde ancak Tanrı mertebesine çıkabilir... Günümüzde nefs duygularıyla bir savaşa girişmenin neredeyse ilk koşulu egomuzla başlatmamız gereken mücadele olmalıdır.
  • Paylaş
Çünkü akıl gücünü aşan bir kavramdır tanrı kavramı.
  • Paylaş