Bilmek istediğin her şeye ulaş

Nüfus cüzdanında din hanesi olması gibi bir uygulama neden hala devam ediyor? AKP neden bu uygulamaya son vermiyor?

Dostum görünen o ki genel olarak milletimiz bunun varlığından rahatsız değil. Olmaması bi sıkıntı doğurur mu bence doğurmaz. Türk kimliği taşıyıp Türk'lük ten nefret edilebildiği gibi islam yazılıp dinsiz de olunabilir. Sonuçta orada yazanlar birşey ispatlamıyor. Kısaca kaldırılsa da kaldırılmasa da bana dokunmaz ha kaldırılsınmı dersen bence gerek yok benim hoşuma gidiyor. Daha önemli mevzularımız varken o hane için yasa değiştirmeye gerek yok bence... Ama illede bir cevap istiyorsan yaz tayyipe bi dilekçe sor neden kaldırmıyorsunuz diye kesinlikle cevap verirler...
  • Paylaş
1

No Name, halkın genelinin bu konuda ne düşündüğü aslına bakarsan bir önemi yok. anayasa ve evrensel insan hakları kurallarıyla çelişen bir uygulama olduğu için halk istese de istemese de bu kalkacak. bugün kalkmaz yarın kalkar. ama kalkar. mesela senin kimlikte hristiyan ve musevi yazsa hoşuna gider mi? sanmıyorum. yoksa tabiki hiçbir önemi yok ne yazdığının. orda islam yazınca müslüman olmuyoruz. ama neden yazsın. sildirmesine sildiririz ama o da tahmin edebileceğiniz gibi olumsuz sonuçlara yol açabilir. dini görüşün açıklanmaya zorlanamaması prensibi gereği kimlikte bunun belirtilmemesi en doğru yöntemdir...

din ile dil ile örf ve adetler ile tartışma zemini yaratark gündemi meşgul eden kendince akıllı kişiler.çekin ellerinizi bu ülke insanının üzerinden size artık itibar eden yok,bu filmi çok kere izledik başka taktikler arayın bu halk artık yemez.
  • Paylaş
1

No Name, hıııı demek şimdi de temel bir insan hakkı ihlalinin giderilmesini istemek gündem meşgul etmek oldu. ne olacaktı gündem? sen belirle istersen gündemi...

"@tosmak : Nüfus cüzdanında din hanesini sildirmek için, Nufüs idaresine giderek Dilekçe veriyorsunuz ve 15 dakika içerisinde haneyi siliyorlar. AB normleri doğrultusunda bu uygulama şuanda yapılıyor. ben nüfus cüzdanımdaki Din hanesini sildirdim. yerine ''PAGAN'' yazdırmayı düşünüyorum." ilgilenenlere duyrulur,tabi ne kadar gerçek bilmiyorum ama eğer böyle bişey varsa ve bu kadar bas bas bağıran arkadaşlar bunu bilmiyorsa,sırf laf olsun diye soruyorlarmış diye anlarım ben...
  • Paylaş
8

Mahaprabu Das Bto-s-ma-k, Anayasanın 24. maddesinde bu hak tüm vatandaşlara zaten veriliyor. AB din ve vizdan özgürklüklerinin verilmesi gibi normlar var. Nüfus idaresinde artık din hanesi silinebiliyor.

No Name, bu konuda sorun zaten yok. tabiki silinebiliyor. bunu herkes biliyor. konu o da değil. benim söylediğim şey kimlikte din hanesi olmaması gerektiği. çünkü bu durumda dini görüşünü açıklamak zorunda bırakılıyorsun ve bu anayasanın 15. maddesine aykırı ve aynı zamanda bir insan hakları ihlalidir.

Cemil İpekli, Ya hala zorunda bırakılıyorsun diyor :D Yazdırma arkadaş :D Zorunda olmak demek orada mutlaka birşey yazman gerekiyor demek. Buyur boş ta bırakılabiliyormuş.

No Name, kafa basmıyo heralde. din hanesini boş bırakmak demek ben dinsizim demektir. bu durumda görüşünü açıklamış olmuyo musun? bunu idrak etmek bu kadar zor mu?

Darwin, Körü körüne inanan ve pis arapların uydurması olan kitabın, anlamadıkları halde etkisi altına giren fanatiklere ne anlatmaya çalısıyorsun dostum ?

Cemil İpekli, Davinci benim kafam her türlü basar şüphen olmasın. Bu işi ancak düşünecek birşeyi kalmayan kafalar düşünür. Senin kafa demekki başka bişeye basmıyor buna takılıyor. Diğer terbiyesizlikle muhattap dahi olmuyorum Allah bildiği gibi yapsın...

No Name, belli belli. çok iyi basıyor :))

Darwin, ''düşüneecek bir şeyi kalmayan kafalar düşünür '' haha ne kadar orjinal bir cümle kurmuş :))

bu konu yıllardır sure gelen bır sıstem cumuhurıyetın kuruluusndan sonra bıle de devam etmıstır demek ıhtıyac olmamıs degıstırme geregıne ..yada turkıye cumhurıyetı vadanlasları kımseyı dın dıl ırk ayrımı gozetmeden muhabbet edıyor ve kucakkladıkları ıcın bu olay dıkkat cekmemıs olabilirir...
  • Paylaş
adam ölünce hangi dini ritüelin uygulanacağı bilinir en azından
  • Paylaş
nüfus cüzdanında hangi ekonomi konusunda hangi görüşü desteklediği, hangi takım taraftarı olduğu, hangi felsefi görüşü kabul ettiği gibi şeyler yokken neden din hanesi oluyor? var mı mantıklı bir açıklaması?
  • Paylaş
dini ritüel argümanı sadece kimsesizler için geçerli olabilir ki bu da çok anlamlı değil çünkü bildiğim kadarıyla kimsesizler mezarlıklarda gömülmüyor, üniversite vs. gibi yerlere bağışlanıyor...
  • Paylaş
Benim şahsi kanaatim olaki bir ölüm durumunda cenazenin herhangi bir sahibi çıkmazsa din hanesinden dinine uygun olarak defnedilmesi olabilir.Bu arada uygulamayı Akp mi getirdi?Şimdiye kadarkilerden böyle bir talepte bulunulmadı,onlardan neden istiyorsunuz mesela?
  • Paylaş
Asıl neden Türk ve Müslüman kelimelerini bir arada görmek insanları rahatsız ediyor diye sormak lazım...
  • Paylaş
Zaten seçmeli değilmi şu anda? Ailesi islam yazdırmış birisi din değiştirdiğinde kimliğini değiştiremezmi?
  • Paylaş
@KaraMurat Önceki yorumda belirttim ama tekrarlayayım. Kimsesizler üniversite vs. gibi yerlere bağışlanıyor diye biliyorum. Yani kimsesi çıkmayan cesetler için cenaze işlemleri yapılmıyor diye biliyorum. Tabii ki AKP getirmedi bunu. Daha öncekilerden talep edilmediğini nerden çıkardınız? AKP'den isteniyor çünkü AKP hükümette ve kendilerini özgürlükçü, demokrat ve insan haklarını savunuyor olarak lanse ediyorlar. O zaman üzerine düşeni yap ve bu çağdışı uygulamaya son ver diyoruz. Bu kadar basit...
  • Paylaş
Şu anda isteyen zaten değiştirebiliyor. Sorun değiştirebilmek değil. Orada öyle bir hane olmaması gerekir...
  • Paylaş
Neden rahatsız oluyorsunuz bundan merak ettim?
  • Paylaş
@KIYAMET Bunun rahatsızlıkla ilgisi yok. İlk yorumumdakileri aynen tekrarlayayım bari: "nüfus cüzdanında hangi ekonomik görüşü desteklediği, hangi takım taraftarı olduğu, hangi felsefi görüşü kabul ettiği gibi şeyler yokken neden din hanesi oluyor? var mı mantıklı bir açıklaması?"
  • Paylaş
Dilin alışsın diye. Mezarda gerek olacak.
  • Paylaş
1

No Name, aferim sana...

olsa nolur olmasa nolur. olması cokmu rahatsız ediyor
  • Paylaş
kırıcı konuşmayalım herkesin görüşüne saygı duyalım
  • Paylaş
belki de insanlar hangi dine mensup olduklarını unutunca hatırlatması içindir sadece...
  • Paylaş
2

No Name, türkler salaktır mı demeye getiriyosun...

senin müslüman olduğunu açıklayan bölüm olduğu için hee müslüman değilsen git amerikada yaşa
  • Paylaş
16

No Name, aynı mantıkla ben de sana git suudi arabistan'da veya resmi dinin islam olduğu bir ülkede yaşa diyebilirim...

Umut Kadir Yapıcı, türkiyenin resmi dini müslümanlık ama :))

Egemen Tahmilci, Laik ülkede yaşadığını unuttun galiba sen resmi din diye bir şey yok türkiyede

No Name, dreamcaffe espri yaptı diye düşündüm ama...

Umut Kadir Yapıcı, resmi olmasada türkiye müslüman bir ülke diye bilinir ve mezhepleri saymassan %90ı müslüman olan bir ülkedeyiz oyuzden arabistana gitmeye gerek yok davinci :))

Egemen Tahmilci, yapmamış ciddiymiş

No Name, maalesef ciddiymiş...

Umut Kadir Yapıcı, Toplam nüfusun çok küçük bir oranını Türkiye'nin toplam nüfusunun %0.2'den az olan azınlık statüsünde bulunan ve tarih boyunca gayrimüslim olarak tanımlanan Hıristiyanlar ve Museviler oluşturur. Bunlar 50.000 Ermeni Gregoryen[31], 25.114 Musevi, 17.194 Süryani (Azınlık statüsünde bulunmamaktadır), 2.270 Rum Ortodoks ve yaklaşık 5.628 diğer çeşitli din ve mezheplerden insanlardır (Katolik, Arap Ortodoks, Keldani, vs).[32] Ateist ve dinsizlerin nüfusa oranları ise %2,5 civarındadır.

Umut Kadir Yapıcı, %90 dıye az demişim özür dilerim :))

No Name, @dreamcaffe bildiğin gibi türkiye'de dini kurallar geçerli değil. senin dininin ne dediği kanunların umrunda değil. bu nasıl müslüman ülke :))

Umut Kadir Yapıcı, kanunlarla insanların inancı korunuyor herkes istediği dine inanabilir ve müslüman olmayan biride isterse bu haneyi boş bırakabilir bunu biliyosunuz. benım fıkrım yazmıs yazmamıs cok önemli değil ben kendim bileyim yeterli

No Name, ben de onu diyorum zaten :))

Umut Kadir Yapıcı, peki kaldıralım senimi kırcaz :))

Hani tuttuğu takımı ekonomik görüşü vs dinle (hangi din olursa olsun) kıyaslanacak kadar önemli şeyler değildir diye düşünüyorum.O zaman sizin dediğiniz diğer kavramları da eklesinler de nufus kağıdı değil,nufus defteri taşıyalım yanımızda...!!! Ha kaldırılmasına karşı mıyım,değilim bana ne istedikleri gibi yapsınlar,sonuçta öbür tarafta geçerli değil bu kimlik (inananlar için),o zaman benim için çok da sorun değil olup olmaması...
  • Paylaş
1

No Name, neden din kadar önemli değil? sonuçta hepsi kişisel seçim değil mi? hiçbir senin temel varlığınla alakalı şeyler değil. senin seçtiğin şeyler ki ülkemizde din hanesi bize sorulmadan dolduruluyor garip bir şekilde...

sanki nüfus cüzdanında din hanesinde yazan dinin her emrini veya yasağını yerine getiriyor muyuz ki yazmasın, olmasın diyoruz? eğer oraya yazmakla bir din sahibi olunacak olsaydı... o hoooo o...
  • Paylaş
6

No Name, konu o değil ki. bir üstteki yorumda billycheer'a verdiğim cevaplara bak istersen. bu durum anayasaya aykırı...

Banu Eker, baktım o cevaplara. aynı fikirdeyim sizinle ama bunun anayasadan çok, insan hak ve özgürlüklerine aykırı olduğunu düşünüyorum :)

No Name, aynı şey zaten. anayasada da kişi hak ve hürriyetleri başlığı altında zaten 15. madde.

Banu Eker, aynı şey tabii ki. baştan diyeceğimi sonda diyeyim: anayasa kökten değişmeli nokta

No Name, o başka. biraz şurdan biraz burdan düzeltmekle hiç birşey olmaz...

Banu Eker, kökten demiştim :) komple değişmeli. yenisi yapılmalı, yazılmalı. dünyanın geldiği nokta iyi hesaplanarak her şey yeniden düzenlenmeli.

yabancı ülke pasaportlarında din hanesi varmı? bilen varsa lütfen cevaplasın.
  • Paylaş
2

No Name, bildiğim kadarıyla yok...

Egemen Tahmilci, Kazakistan ; Rusya ; Özbekistan da yok

Burası TÜRKİYE Müslüman Bi Ülke Bizim bundan Bi rahatsızlığımız yok Herhangi Bi Rahatsızlığı olan Defolup Gİder Bu Da Bu kadar Açık Ve Nettir....
  • Paylaş
13

No Name, müslüman falan değil. o senin hüsnü kuruntun veya cehaletin diyelim kısaca. eğer müslüman bir ülkede o kadar çok yaşamak istiyorsan iran'a, suudi arabistan'a vs. çekip gidersin. o kadar...

Ağahan Köse, Kardeşim Sen Ve Seni,n Gibi Düşünenler Bu ülkede %10 Sa Benim Gibi Düşünenler %90 Oranında o Yüzden Öyle Yazıyor Nufus Cüzdanında .. Bende Diyorumki Çoğunluk Neyse Ona Uyarsın Yoksa Çekip gidersin ...

Egemen Tahmilci, Yarın bir gün kaldırırlarsa sen gidermiisn ?=

No Name, çoğunluğun istemesiyle olmaz bu işler. öyle sanıyorsan baya safmışsın :))

Ağahan Köse, Ya Kaldırılırsa diyrorsun Ya O Hayal.. Neden Mi Bi Düşün Biz Asırlardır Bu topraklarda yaşıyoruz Bu Gücü Nerden Alıyoruz Sence O Güç olmassa Bende Olmam Sende Olmassın ...

Egemen Tahmilci, Türk milleti gücünü islamdan almaz bunu kabul etmem önce türktük hala da önce türküz sonra müslüman.

Ağahan Köse, E Müslümansan neden Nufus Cüzdanındaki İslam İbaresi Seni Bu kadar Rahatsız ediyor..

No Name, ahahahah inception sen baya komikmişsin ya :))

Ağahan Köse, Ben Komil Değilim de Sen Gerçekleri Görme konusunda Baya gerisin ...

Egemen Tahmilci, Biraz geniş düşünün geniş 0 yaşındaki çoçuğun dini mi olur.

Ağahan Köse, Ya Kardeşim Neden Bu kadar çarpıtıyorsunuz. Bakın Taa Peygamberimiz Zamanından bügüne Devam Eden bişe Var Cocuk Doğduğunda kulağını ezan okunur Ve Cocuk Müslüman olur. Sonra O cocuk büyüdüğünde Yanlış Ta olsa Karar Değiştirip baska Bi Dine mensup olursa Farklı Mesele ....

No Name, bu salakça uygulamayı savunan birini göreceğimi düşünmezdim. demek ki böyleleri de varmış :))

Ağahan Köse, Bazen En Güzel Cevap susmaktır Ya Bende öyle yapıyorum Sen bildiğin Gibi Yap ..

davinci neden taktın bu kadar kuran ve dine insanların bir dine bir kitaba inanıyor olması ve bundan şikayetçi olmamaları neden seni kasıyor
  • Paylaş
11

No Name, beni niye kassın ki? ben bu durumu şaşırtıcı bulduğumu ifade ettim. bu niye sizi rahatsız ediyor peki? insanların kuran'ı okuyup "anlayıp" inanıyor olması çok garibime gidiyor. ama sorun "anlama" kısmında. okuduğunu anlamak önemli iştir...

Umut Kadir Yapıcı, ben okudugumu anlıyorum ama kuranda benı rahatsız edecek birşey görmedim. mesela neyden rahatsız olmalı insanlar bir örnek versene

Egemen Tahmilci, Ben vereyim kadın erkek eşitsizliği...

Umut Kadir Yapıcı, pekı gunumuzde gercekten kadınla erkek eşitmi ??

Umut Kadir Yapıcı, yazılanları değil gördüklerini söyle bana

No Name, hayatında hiç din veya islam eleştirisi okudun mu dreamcaffe? bu konuda yazılmış birçok kitap var, internette de birçok yazı var. bunlara biraz bak istersen. şimdi buna ayıracak vaktim yok...

Egemen Tahmilci, Gördüklerim müslüman ülkelerde olmadığı. Yani mesela türkiye iran vesaire ama avrupa da var.hatta ruslarda var

Umut Kadir Yapıcı, o zaman kadın erkek eşitliği bi çok yerde yalan :))

Umut Kadir Yapıcı, tek bir örnek davinci

Egemen Tahmilci, Bence değil bence eşittir. Bizim ülkemizde yalan ama evet.

No Name, en basitinden williamroy'un belirttiği kadınların erkeklere göre daha değersiz sayılması durumu bile gayet rahatsız edici bir durum değil mi sana göre?

Nüfus cüzdanında din hanesini sildirmek için, Nufüs idaresine giderek Dilekçe veriyorsunuz ve 15 dakika içerisinde haneyi siliyorlar. AB normleri doğrultusunda bu uygulama şuanda yapılıyor. ben nüfus cüzdanımdaki Din hanesini sildirdim. yerine ''PAGAN'' yazdırmayı düşünüyorum.
  • Paylaş
x nüfus müdürlüğüne, nüfus cüzdanımdaki "dini: islam" ibaresinin T.C. Anayasası Madde 24 gereği silinmesini, din hanesi boş bırakılmak suretiyle nüfus cüzdanımın yenilenmesini saygılarımla talep ederim. tarih adım soyadım Tc kimlik numaram adresim, telefonum imza
  • Paylaş
bunun akp hükümetinden beklenmesinin pek bi mantığı olduğunu sanmıyorum keza böyle bi sözleri veya beyanları yok bildiğim kadarıyla hal böyleyken birilerinden vermediği sözleri yerine getirmelerini bekleyemessiniz . kaldı ki kişisel görüşüm olarak oraya gelene kadar daha birçok gerçekci sorunumuz olduğunu düşünmekteyim..
  • Paylaş
1

No Name, insan hakları ihlallerini ortadan kaldıracaklarını söylemediler mi? bu konuda birçok yasa çıkarmadılar mı? bu da onlardan farklı değil ki. başka sorunları öne sürmek bana komik geliyor. çözümü çok basit bir insan hakkı ihlali varken "ama başka çok önemli sorunlar var bunun gibi ufak şeylerle mi uğraşsınlar" demek absürd bir yaklaşımdır bana göre. iki günde çözülecek bir sorundur bu. bekletmenin anlamı yok...

Din hanesi yeni düzenleme ile boş bırakılması, AKP hükümetinin ya islamı seçeceksin, ya da dinsiz olarak anılacaksın şeklinde vatandaşa dayatmasıdır.
  • Paylaş
Olmalıdır. Ben dinimi kimliğimde taşımakta gurur ve onur duyuyorum. Bu kimi neden rahatsız eder...
  • Paylaş
1

No Name, senin gurur duymandan banane. çok gururluysan alnına yazdır müslüman diye.

Bencede bi sorun yok . Chp iktidardaykende bu yazıyodu mhp iktidardaykende . Arkadaşlar ben Chp 'liyim ama sırf eleştirmek içinde eleştiri yapmayalım . Sen istersen gidip o din hanendeki yere ateist yazdır. o seni ilgilendirir bizi değil . benimkindede müslüman yazıyor o da beni ilgilendirir seni değil . Bence bu bir sorun değil
  • Paylaş
2

No Name, önceki yorumlara verdiğim cevaplara baksaydın itirazımın sebebini anlardın.

No Name, bu durum anayasanın 15. maddesindeki kişilerin dini görüşlerini açıklamaya zorlanamayacağıyla ilgili hükme aykırıdır. ayrıca bu bir insan hakkı ihlalidir. bu nedenle orada öyle bir hane olmaması gerekir...

Bence din ve devlet işleri ayrılıyorsa birbirinden ki öyle söylüyorlar , Nüfus cüzdanında "din" bölümünün olması tamamen saçma.
  • Paylaş
devlet işiyle nüfus cüzdanının ne alkası var. Siz yakında devlet le din işler ayrılıyor diye camilere ve dini eğitimlere de gerek yo kdersiniz...
  • Paylaş
T.C. Anayasası Madde 24'de şöyle der: "Kimse, ibadete, dinî âyin ve törenlere katılmaya, dinî inanç ve kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz; dinî inanç ve kanaatlerinden dolayı kınanamaz ve suçlanamaz." Nüfus cüzdanında din hanesinin bulunması dini inanç ve kanaati açıklamaya zorlamaktır. Din hanesini boş bırakmak "benim dini inancım yok" demektir ki bu da dini kanaati açıklamak anlamına gelir. Bu nedenle din hanesinin varlığı anayasanın "din ve vicdan hürriyeti" başlıklı 24. maddesine aykırıdır...
  • Paylaş
alma ozaman nüfus cüzdanı kullanmıyorum ben özgürüm de
  • Paylaş
1

No Name, yok paşam öyle değil. nüfus cüzdanındaki din hanesi kalkacak. sen istesen de istemesen de...

isteyen o haneye istediğini yazdırabiliyor ama kaldırılması tabi ki çok daha mantıklı olurdu.
  • Paylaş
istediğin seyi yazdırabildiğin bi hane neden silinsin
  • Paylaş
5

No Name, anlaması bu kadar zor olmamalı. o haneye ne yazarsan yaz veya boş bırakırsan da sen dini görüşünü açıklamış oluyorsun ve anayasa kimsenin dini görüşünü açıklamaya zorlanamayacağını söylüyor. bu kadar basit...

Oguzhan Kaplay, iyide kardesim beni kimse zorlamıyor nasıl olcak şimdi

No Name, orada din hanesi olunca sen zorunlu olarak dini görüşünü açıklamış oluyor musun olmuyo musun? boş bıraksan bile ben hiçbir dine inanmıyorum demiş oluyosun öyle değil mi? kısaca ne yaparsan yap dini görüşünü açıklamış oluyosun zorunlu olarak. anayasa ise kişi hak ve hürriyetleri başlığı altında kimse dini görüşünü açıklamaya zorlanamaz diyo. sen açıklamak istersen zaten açıklarsın ama nüfus cüzdanında olunca herkes dini görüşünü açıklamaya zorlanmış oluyo. burda anlaşılmayan birşey var mı?

Oguzhan Kaplay, var kardesim var orada benim dinimin yazmaması benim müslüman olmadıgım anlamına gelmiyor burda hem fikirim senlede ama sende beni anla ben bundan bi rahatsızlık duymuyorum anladınmı cnm arkadasım bunu sölemek istedim ve ben bireysel konusuyorum

No Name, iyi de önemli olan o değil ki. birileri mutlaka rahatsız olacak ki konu yine rahatsız olmak veya olmamak değil. konu anayasadaki bir ilkenin bu durumda ihlal ediliyor olması. ben herkes rahatsız gibi birşey demedim. rahatsız olup olmamak önemli değil. sorun rahatsızlık değil yani. sorun anayasada verilmiş bir kişi hak ve hürriyetinin ihlal ediliyor olması. umarım derdimi anlatabilmişimdir...

Çünkü sen AKP'de değilsin .
  • Paylaş
Çünkü sen AKP'de değilsin .
  • Paylaş
bunu sol yanlı partilerde baştayken sölüyormuydun? eğer bunu sol bazlı partiler bile kaldırmamışsa akp den bunu niye istiyosun ki
  • Paylaş
1

No Name, önümüzdeki seçimde CHP iktidar olsun yine söylerim. iktidarda kimin olduğuyla ilgisi yok bunun. kaldı ki AKP kendilerinin en özgürlükçü parti olduğunu, insan haklarına, düşünce ve ifade özgürlüğüne en çok önem veren parti olduğunu iddia ediyor. bu açıdan bakıldığında böyle bariz bir insan hakkı ihlâlini AKP'nin kaldırmasını talep etme hakkım olduğunu düşünüyorum.

neden seni rahatsız ediyor inanmıyorsan onu yazdır
  • Paylaş
Türkiye ne bir arap ülkesi nede bir avrupa ülkesi, ikisinin karışımı yada arasında sıkışmış bişey, bu dediğin şeyi teklif eden bi siyasetçinin siyasetteki son günü olur
  • Paylaş
Hiç tanınmadığın bir yerdesin ve bir şekilde ölüverdin. Hangi inancın kaidelerine göre Toprağa verileceksin?!! yoksa yakılman veya bir çukura öylece atılmanmı gerekiyor.. Bu soruya inancı olan insanlar adına cevap ver...
Madem dinsizliği seçmişsin bunun bilinmesinde ne sakınca var. Veya seçtiğin dinden utanıyormusun, utanılacak birşeyse neden seçtin...
İnancının bilinmesini istemeyen insanlarda kişilik bozukluğu olduğunu düşünüyorum...
  • Paylaş
2

No Name, bir yerde öldün ve üstünde kimlik yok. o zaman ne yapılacak? bir şekilde kimlik tespiti yapılmaya çalışılır değil mi? kimlik tespit edildikten sonra yakınlarla temasa geçilir. hiç tanınmadığın yer ne demek? üstündeki kimlik varsa bir şekilde yakınlarla temas kurulur. kaldı ki hiçbir yakını yoksa bile kimliğinde hristiyan ve musevi yazıyorsa ne yapılacak? devlet bu dinlerin gereklerine göre mi gömecek o kimsesiz kişiyi? veya kimlikte uçan spagetti dini yazıyor ne olacak? devlet bu dinin gereklerini araştırıp ona göre mi gömecek o kişiyi? bu saçma uygulamayı böyle basit argümanlarla savunmayın lütfen.

No Name, gelelim diğer konuya. "Madem dinsizliği seçmişsin bunun bilinmesinde ne sakınca var." demişsin. daha önce de belirttiğim gibi anayasanın 24. maddesi hiç kimsenin dini görüşlerini açıklamaya zorlanamayacağını söyler. yani ben istersem dini görüşümü açıklarım ama kimse beni açıklamaya zorlayamaz. yoksa kimse dini görüşünden utanmaz. neden utanılsın ki? olay o değil. burdaki sorun kimlikte din hanesi olması kişinin dini görüşünü açıklamaya zorlanmasıdır. bu da açıkça anayasanın 24. maddesinin ihlâlidir. konu çok basit aslında. ama nedense birileri bunu anlamamak için direniyor.

neden son versin??
  • Paylaş
sen neden profil resminle mesaj vermeye çalışıyosan o yüzden değişmiyor.
  • Paylaş
Neden olmasın ki.
  • Paylaş
 her konuda özgürlük istiyorlar ama nedense bu konuda ses gelmiyor
  • Paylaş

tanınmadığım bir yerde ölürsem ve cenazem memeleketime gönderilemezse herhangi bir sebepten, hangi dini rituele göre gömüleceğim?

 

işte bunu belirlemek için var din hanesi nufus cüzdanlarında, uluslararası anlaşmalar başka memeleketlerde ölenlerin kendi memeleketlerine gönderilememesi halinde kendi dini ritüllerine uygun olarak defin işleminin yapılması gerektiğine işaret ediyor.

 

bu konun AKP ile ne ilgisi var. din hanesi istekle kaldırılabilir isteyen kaldırtır. bütün maliyeti  cüzdan bedeli ve 15 dakka sıra bekleme o kadar.

  • Paylaş
1

Rukiye, Hiç böyle düşünmemiştim çok mantıklı.

AKP'yi yanlış tanımışsın.
  • Paylaş
tahminim onuda yaparlar asıl sorun o hanenin seçmeli olduktan sonraki reaksiyonlarında. bir sorumu da siz cevaplayın o hane eğer seçmeli olursa siz din olarak neyi seçersiniz.
  • Paylaş
seçmeli tabii bazılarından duyar olduk son zamanlarda; sanıyorlar ki orada islam yazdığı için müslüman. ondan öle dedim.
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

3962 Görüntülenme37 Takipçi51 Yanıt

Konu Başlıkları