Bilmek istediğin her şeye ulaş

Pivot nedir? Ne zaman gerçekleştirilmelidir?

Bir girişim fikrinin pivot edilmesi ne derece önemlidir? Ne zaman anlaşılır bu durum?Düzenle
Girişimler belirli bir fikir üzerine yola çıkarlar ve bu fikrin bir problemi çözdüğünü düşünerek yollarına devam ederler. Ancak bazı nedenlerden dolayı, yolda, fikrin çözdüğü problem ile ilgili olarak değişikliğe uğratılması gerekebilir. Bunlar köklü değişiklikler olabileceği gibi küçük oynamalar da olabilir. Bazılarında ürün doğrudur ama yönelinen kitle yanlıştır, bazılarında ise kitle tamamdır ama ürün kısmi olarak ya da tamamı ile değiştirilmelidir. Bir kısmında ise doğru olan tek şey girişimi oluşturan takımdır. Pivot, bir girişimin geleceği ile ilgili aldığı en önemli kararlardan birisidir:
  • Pivot, pes etmemektir
  • Pivot, fikrinizi elinizdeki gerçek verilerle sorgulamanızdır
  • Pivot, iş fikrinize daha farklı ve yeni bir bakış açısıdır

Bu konuda mevcut bazı başarılı pivot örneklerini de şu şekilde sıralayabilirim:

  • YouTube :) : Evet. Youtube da "Tune in hook up" adındaki bir çöpçatanlık sitesi olarak yola çıkmıştır. Ancak bu sitenin/fikrin gidişatından dolayı ekip daha spesifik ve basit bir işe "video paylaşımı" na odaklanmışlardır. Daha ayrıntılı bilgiye de buradan ulaşabilirsiniz.

  • Paypal : Finans ve kriptografi üzerine konumlanmış 2 şirketin birleşmesi ile büyüyen, Palm Pilot cihazları arasında para transferi gerçekleştirmek için yola çıkmış bir şirkettir (İlgili bir makale için tıklayın). Bu süreçte; Peter Thiel sayesinde daha büyük bir problemin farkına varıp bunu çözmeye yönelmişlerdir - online para transferine kolay bir çözüm bulmak.

    NOT: Peter Thiel, Facebook'a işin başlarında yaptığı yatırım ve geçtiğimiz aylarda tüm hisselerini yarım milyar dolara yakın bir meblağdan satması ile gündeme gelmişti

  • Flickr : Ürüne ait bir özelliğin ürünün kendisi haline gelmesine ilişkin bir örnek de burada. Ludicorp adındaki bir online oyun girişiminin online role-playing oyunu geliştirirken temelleri atılmıştır Flickr'ın. Bu esnada daha büyük bir problemi çözdüklerinin farkına varmışlardır. Oyunu geliştirmeyi bırakıp web üzerinde fotoğraf paylaşımını kolaylaştırmaya odaklandılar (Karı koca olan Caterina Fake ve Stewart Butterfield). İlginçtir ki Ludicorp firması asla bir oyun çıkaramamış ama Flickr Yahoo tarafından 2005 yılında satın alınmıştır.

    NOT: Caterina Fake ve Stewart Butterfield'in yatırım portföylerine dikkatinizi çekerim. Özellikle Caterina çok başarılı şirketlere yatırım yapmakta.

  • Instagram : Kurucu Kevin Systrom mobil ve HTML5 uygulama yapmak ister ve marketing üzerine çalıştığı işten kalan zamanda öğrendiği programlama bilgisi ile Foursquare ile Mafia Wars oyununun bazı noktalarını birleştirecek bir uygulama yaratmak için Burbn'yi kurar. Sağlam VC'lerden yatırımı alınca diğer bir kurucuyu projeye dahil eder (Mike Krieger). Çok fazla özellik barındıran bu uygulamalarını hayata geçirdikten ve küçük kullanıcı gruplarına kullandırtmaya başladıktan sonra, uygulamadaki birçok özelliği kaldırıp -kitlenin davranışından da yola çıkarak- yeni kullanım şekline uygun ve tek bir işe odaklı yeni uygulamalarını hayata geçirmeye karar verirler, ki bu da instagram olacaktır :)

Yanıtımı konuya uygun düşeceğine inandığım Steve Blank'in girişim/şirket tanımı ile sonlandırayım:

"Bir girişim; büyütülebilir ve yinelenebilir iş modeli aramak için tasarlanmış geçici bir organizasyondur. Bu arayış Ürün-Pazar uyumu içindir. Bu konuyu tam anlamı ile çözemedikçe bir şirket sahibi olmuş sayılmazsınız"


Yanıtımı sürecin ayrıntılarına inerek güncelleyeceğim...


Bu konudaki diğer bazı yazılar şunlar:

  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

1428 Görüntülenme12 Takipçi1 Yanıt