Bilmek istediğin her şeye ulaş
sen
  • Paylaş
1

Xxx Yyy,  ne kadarıyla ben?:D

1

Xxx Yyy, so what? detirtirler adama:D

Ruh, candır; ruh, bedene hayat veren güçtür; ruh, Hak'tan bize verilen bir hediye. ( Benim naçizane düşüncelerim )
  • Paylaş
@anarsha biliyorsan, konuş. bilmiyorsan da abuk subuk laflar etme.kıps smiley
  • Paylaş
:D ne kızması bunu kirletsen başka bi tane açarım:D uyduruk soru da değil ayreten, kafamda belli bi ruh tanımı olsaydı onu düşünüp o tanımı farklı şekillere sokup sormak istediğimi sorardım:d ama bu şekilde ancak böyle oluyor:D
  • Paylaş
@Blent abicim iyi demişsin..ama biraz daha genişletirsek:....
  • Paylaş
öncelikli araştırman için teşekkürler anarsha:D tamam varlığın saklı yüzü.ok.ama yeteneklerin de sahibi oysa akıl ne halta yarar?
  • Paylaş
@anarsha arkadaşım; bence bu site daha çok, bilgiyi google da aratıp sonra buraya yapıştırmak için değilde kendi düşünce ve deneyimlerimizi, bilgilerimizi paylaşarak hoş bir sphbet ve bilgi paylaşımı için düşünülmüş, ama yok o yazdıklarımı kendi aklımdan yazdım diyorsan o başka tabi :)
  • Paylaş
şu güne kadar hep herşeyin beyin tarafından idare edildiğine inandım.ama öyle bişey varsa da çok ilginç bi konu. @Blent dediğin mantıklı ama bu tanrısal gücü öldürünce yani ölümden önce ölünce tanrıyı da bitiriyoruz gözümüzde.dediğinden bu çıkıyor.ama aslen böyle olmaması lazm yani en büyük gücün buna engel olması lazım yani tanrının
  • Paylaş
Bedenin sultanı olan ruh, nurani, şuurlu, diri ve harici vücut sahibi bir varlıktır. Sonradan yaratılmıştır, ama ebedidir. Birdir, bölünmez, parçalara ayrılmaz. Tesirleriyle bedenin her yerinde bulunur, fakat mekanı yoktur. Bedenin içinde olmadığı gibi, dışında da değildir. Ona ne uzaktır, ne de yakın. Bütün işleri aynı anda idare eder, bir iş diğerine mani olmaz. O, tabiattaki kanunlara benzer. Eğer kanun şuurlu olsaydı ve harici vücut giyseydi ruh özelliği kazanırdı. Ruh, kendisinin ve diğer varlıkların farkındadır. Ruh, sahip olduğu maddi ve manevi cihazlarıyla işler yapar. Şuuruyla fark eder, aklıyla anlar, vicdanıyla tartar, karar verir, hayaliyle planlar yapar, hafızasıyla bilgi depolar, kalbiyle sever. Onun sayılamayacak kadar çok kabiliyeti vardır. Bunların bir kısmı da maddi uzuvlarla ortaya çıkar. Ruh, eliyle tutar, gözüyle görür, kulağıyla işitir, ayağıyla yürür... Bedende bulunduğu sürece bedene muhtaçtır. Faaliyetleri bedenle sınırlıdır. Ölüm, onun beden zindanından kurtulup, hürriyetine kavuşmasıdır. O zaman bedene ihtiyacı kalmaz. Gözsüz görür, kulaksız işitir, beyinsiz düşünür
  • Paylaş
secocuğum al sildim bütün yorumları hoşuna gittimi cicişim kendiniz çalın kendiniz oynayın bundan sonra bu başlığa yorum yapmıcam :(
  • Paylaş
söylemek istediğin ruhun değişme özelliği yok mu
  • Paylaş
@anarsha benim için problem değil sonuçta araştırma yapmışsın en azından zahmete girmişsin:D
  • Paylaş
NE GİBİ DEĞİŞİMDEN BAHSEDİYORSUN?
  • Paylaş
@ilhankaplan kastettiğim beyni yöneten ruhsa ve beynin zaman içinde deformasyona uğraması veya akıl hastası insanların çıkması söz konusuysa ruha ne oluyor o süreçte
  • Paylaş
Mahiyeti bilinmezler hakkında en ileri ilim, “bilmiyorum,” kelimesinde ifadesini bulur. Böyle demeyip de, onun hakkında bir takım tahminlerde bulunsam, “uzundur veya kısadır”, desem, “bedenin şurasında veya burasındadır”, “şu veya bu renktedir”, gibi lâflar etsem aldanmış ve aldatmış olurum. Çünkü ruh, beden cinsinden değil. Biri hane ise diğeri misafir, biri tezgâh ise beriki usta. Ne bir evin bölmeleri, insanın organlarına benzer, ne de tezgâhın aksamı ustanın azalarına
  • Paylaş
hımm, o zaman ya vardır ya da yoktur. yani en baştaki noktaya döndük mecazi ölümlerde ruh bedeni terkeder veyahut az mı vardır, yetmez ama evet cinsindenD:
  • Paylaş
@ilyailyic , kullanmış olduğun ölmeden ölme konusunu ne kadar bildiğini bilmiyorum; ama bu herkesin yapabileceği bir şey, herkesin ulaşabileceği bir yer değildir; ruh ile dediğinin ilgisi yok zaten; nefsin öldürülmesi ölmeden ölmektir; ruh sonlu değildir.
  • Paylaş
kastettiğim tam olarak bu seco:d
  • Paylaş
EVET RUH ÖLÜMSÜZDÜR....
  • Paylaş
RUH YEMEZ İÇMEZ.AMA MANEVİ GIDAYA İHTİYACI VARDIR. YARADILIŞ ÖZELLİĞİ BAKIMINDAN.
  • Paylaş
Ruh nasıl bir bedene yaşam enerjisini sağlıyorsa, işte o enerji diğer tüm enerjileride kapsar, buna akıl ve beden enerjiside dahil. Dünyadaki enerjilerin birbirine dönüşümü gibidir insandakiler de. Düşünürün dediği gibi; " Adem bir dünyadır.".
  • Paylaş
ruh varsa ve dediğiniz gibiyse o zaman ruhlararası iletişim de vardır, dalgalardan oluştuğu için
  • Paylaş
hım, ruh yani pasif kalıyor
  • Paylaş
Konuşmaların, sen birşeyler biliyorsunda bizimde senin bildiklerin doğrultusunda birşey bilip bilmediğimizi yokluyormuşsun gibi geldi birazda bana. Evet dediğin paralelliğinde bir laf vardır "Gönülden gönüle yol var gizli gizli" diye.
  • Paylaş
öyle olmuş da olabilir @SeCo, şu an tüm kafamla bu konuya odaklandığım için normal konuşmamış da olabilrim bişey diyemem
  • Paylaş
İnasının pilidir.Her gün şarjetmek zorundasiniz bu da Müzik ile olur. ;)
  • Paylaş
ruh un ne olduğunu soran kişi neyi öğrenmek istiyor bilmiyorum ancak her durumda verilecek bir geçerli cevap var elbette.Ben soru'nun görünen tarafına cevap vermek isterim.Ruh,hareket eden canlının özüdür.Öz varlığıdır onun davranışlarını yöneten bir kuvvettir. o sağlam bir binada oturan ev sahibi gibi,hareketli canlının bedeninde ve o beden harap oluncaya kadar yani yaşadığı sürece orada kalan asıl dır.
  • Paylaş
duygu ve aklın metafizik boyutu :) 
  • Paylaş
ruh özdür.
  • Paylaş
Ruh insanın özüdür. Yani öz vucuttan ayrıldımı varolanın bir anlamı kalmaz. tıbkı ölmüş insanlara cesed dendiği gibi. Bu arada ölü insan olmaz çünkü olmaaynın içinde bir şey var olmaz yani ruhun olmadığı yerden ruhtan bahsedemeyiz.
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

1959 Görüntülenme13 Takipçi31 Yanıt

Konu Başlıkları