Bilmek istediğin her şeye ulaş

Rüyaları gerçekten ayırt etmek çok zordur. Etrafınızda gördüklerinizin ve kendinizin gerçekten var olduğunu nasıl kanıtlarsınız? Hadi bir rüyaysa?

Sürdüğümüz yaşam kurallar dahilinde hareket eder. Yer çekimi, zaman kavramı, suyun kaldırma kuvveti, kaynama derecesi... kurallar. Rüya da bu mantık yoktur ve olay örgüleri karmaşıktır. Rüya da olduğunu çoğu kişi fark edip bunu eğlenceye, dönüştürebiliyor. Parapsikoloji'de buna 'Lucid Dream' adını veriyorlar.

Sonuç olarak; Bizim gerçeklik diye kabul ettiğimiz boyut burası. Burası rüya bile olsa bizim gerçeğimiz, ve diğer bu kuralların dışında gördüğümüz her şeyi rüya, düş ya da varsanı olarak kabul ederiz.
  • Paylaş
Bunu bazen bende düşünüyorum.Bir yerde okumustum;ya rüyalardaki gerçek hayatınsa diye,konuyu sorguladıkça kayboluruz sanırım.
  • Paylaş
Matrix  , inception bu konuda oldukça zihin açmıştır ancak sanırım her istediğimizi yapamadığımız an rüyada olmadığımızı anlıyoruz diye düşünüyorum.Tabi şu da var o an ki rüyanın formatın da her istediğimizi yapamıyor olabiliriz.Yani şu an öyle bir rüyada olabilirim de olmayabiirim de ! Haaaaaa bidakka bi dakka ! bir rüyada asla öldüğünü göremezsin diye bir hipotez vaar .Aksini düşünen ?
  • Paylaş
Kanıtlarsak sorun çözülmüş olur. kanıtlamazsak, zaten derine inmeye gerek yok..
  • Paylaş
Gerçekten varolduğunu anlamak hiçte zor değildir. Varlık gerçek acı verir; bir elini kapıya sıkıştırınca verdiği acı yeterlidir. Aynı durumda rüyada olsan elinin acıdığını ve bu acıyı bir süre yaşayacağını hiç sanmam...

Eğer ki, konuyu ahiret boyutuna taşıyacak isek, yine rüyada değiliz derim. Çünkü rüyalarda istediklerimizi yapmıyoruz, burada yapıyoruz. Yeniden çelişki çemberine girer bu durum..

Gerçek dediğimiz şu an ile rüyalar arasındaki farkları tartışmayı ise artık gereksiz görmeye başladım, bu konuları açan arkadaşların ise kısa zamanda uyanmaları dilerim....
  • Paylaş
İspatlayamazsınız, ispatlanamaz. Her şey bir inançtır, şu an kendi varlığımız bile tam olarak ispatlanamaz. Rüyada nasıl kural yoksa burada da kural var, ya rüyalar gerçekse, kuralsızlık olması gerekliyse? İşte bunu seviyorum
  • Paylaş
Aralık 2016

Gizli Kullanıcı

Bazen çok zor oluyor rüya içinde 5 6 kere falan uyanıyorum, uyandığım yer kendi odam ise rüyada iken korkmaya başlıyorum, uyanamıyacağım ben herhalde gerçek hayatta komaya falan girdim diye... Genelde rüyada olduğumun bilincindeyimdir. Uyanmak istediğim zaman direk uyanırım hatta rüyadakilere ben gidiyorum sonra görüşürüz diyerek uyandığım çok olmuştur; ama bazen insanı zorluyorlar. Rüyada olduğumu kanıtlamak için rüyadakilere sorular sorarım, gerçek hayatla bağdaşmayan cevaplar verirlerse rüyada olduğumu anlarım; fakat herşeyin çok gerçekçi ve mantıklı olduğu zamanlar da mevcut, gene böyle bi rüyadaydım rüyamdaki kişiye sorular soruyorum hepsine mantıklı cevaplar verdi, en sonunda dün hangi filmi izledim ben dedim, oda boleyn kızı dedi bilmişti önce şok oldum ama senin bunu bilmen mümkün değil çünkü yalnız izlemiştim deyip uyandım.
ayrıca rüya biçok şeyi aynı anda seçememeyeceğin kadar hızlı ilerliyor ben mesela rüyada olduğumun farkında olduğumda insanları seçebiliyorum mekanları falan herşeyi ama bütün seçimlerimin hayat bulduğu bi an yaratamıyorum herşey tıkırında giderken ipini koparan bi canavarın çıkagelmeside cabası ama rüyadamıyız kısmına şu cevabı veriyorum herhalükarda rüyadayız biri uyduğumuzda gördüğümüz rüya biride uyandığımızda gördüğümüz rüya her boyutun kendine has kuralları ve sınırlılıkları var ama bu bi boyuttaki seni var diğer boyuttaki seni yok yapmaz
  • Paylaş
Harfler ile.. Rüyalarda okunabilen satırlar yoktur.
  • Paylaş
2

Insan, Peki ya aslında rüyada okunabiliyor ve normalde okunamıyorsa? Bunu nerden bilecez?

İlker Aksoy, "Lucid Dream" konusunda ilgili ve deneyim sahibi birisi olarak şunu söyleyebilirim ki: Rüyada gerçek bir satır yoktur, ancak kişi okuduğunu zannediyor, yani bir şeyler okumaya çalışarak rüyada olup olmadığımızı anlamak mümkün değil.

Ben, bunla ilgili sürekli bir telkinle, kendi bilinçaltıma "uçma" olgusunu oturttum. Rüya sırasında, rüya olduğundan şüphe duyduğumda zıplayarak uçmaya çalışıyorum. Yer çekiminin azaldığını ve çok yükseğe zıplayabildiğimi fark ettiğimde rüyada olduğumu anlamış oluyorum. Hatta birkaç kez gerçek hayatta da, uçmaya çalışmayı deneyimleyerek rüyada olmadığımdan emin olmuşluğum vardır.
  • Paylaş
Dogrulugu bilinmez ama bi yerde okumustum.İnsan rüyasında bişey okuyamazmıs ( gazete,dergi,kitap vs.)
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

1611 Görüntülenme9 Takipçi10 Yanıt