Bilmek istediğin her şeye ulaş

Site yaptırmak istiyorum ancak böyle hazır web siteleri kurarak değil. Nereden yaptırmamı tavsiye edersiniz? Ücret mühim değil.

Biz toptancılıkla uğraşıyoruz, istediğim site facebook arayüzüne benzeyecek, gittigidiyor hepsiburadanında özelliklerin temelleri olacak. Yani kişi profil oluşturacak üyelik ücretsiz,o profilinde ürün satabilecek ancak satıcı ise üyelik ücretli olacak. Ürünleri beğenebilecek, yorum yapabilecek, tagliyebilecek. Mesajlaşma chat falan zaten olacak. Bu gibi siteler çok zaten bizde para verip yaptırmak istiyoruz. Kim ne kadar bir ücretle yapabilir tavsiye edermisiniz ?Düzenle
Bence böyle bir sistemi baştan sona bir firmaya yazdırmak ciddi zaman ve para gerektirir. Ayrıca, mevcut hazır sistemleri profesyonel olarak sağlayan kurumsal firmalar da mevcut olduğunu biliyorum (IBM gibi) . Bu sistemler isteklerinizi fazlasıyla karşılayabilecek yapıdadır fakat bu kurumsal sistemler çok çok pahalıdır.

Eğer riske girmek ama kendi istediğiniz işi oluşturabilmek istiyorsanız (benim bildiğim birileri şu an yok ama) benim tavsiyem bir firma veya bir ekibi belli bir süre için anlaşıp kiralamanızdır. Yani, bu işi düzgün biçimde yapabilecek bir ekibe sahip bir firma ile işi yürütmek veya öyle bir ekibi kiralamak şeklinde. Böylece firmanın veya ekibin tüm dikkatini projeye vermesini sağlamış olursunuz.

Bunları söylerken az da olsa bu tarz bir sistemin geliştirme süreçlerinden haberdar olduğunuzu var sayıyorum. Aksi durumda çok dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Çünkü, kompleks ve çok boyutlu bir projede işler tüm süreç boyunca çok defa sekteye uğrar, dönüşür ve yeniden eforla düzeltilir. Tüm bunlar süreklilik ve sabır ister. Başarılar dilerim.
  • Paylaş
5

Cemal Tekin, Cevabınız için teşekkür ederim. Peki bu gibi bir site ne kadara mal olur ve ne sürede hazır olur tahmini bir şey söyler misiniz ?

Hakan Köse, Yani net bir rakam söylemek çok zor. Tüm sistem sıfırdan kodlanacak şekilde düşünürsek böyle bir sistemin maliyeti (küçük veya orta boyutta bir firma ile çalışıyorsanız) minimum 100.000TL diye düşünüyorum. Zaten maksimumu söylemeye gerek yok, firmaya göre her fiyatı görebilirsiniz üst sınır olmadan..

Zaman konusu ise tamamen ekibin yeteneğine, sayısına ve projeye ne kadar motive olduklarına göre değişir. Ancak, ortalama olarak en az 4 kişilik bir karma ekip ile en az 8 ayda projenin açılabilir duruma geleceğini tahmin ediyorum.

Tabi bunlar benim tahmini söylemlerim.. Piyasayı son dönemde pek takip etmiyorum ve yazdıklarınız net bir fiyat çıkarmak için çok az detay içeriyor.

Hakan Köse, Bu arada ekibin 4 kişi olması konusunda bir açıklama ekleyeyim: en az 2 tane yazılımcı, 1 proje yöneticisi ve yazılımcı. Diğer konular ise veritabanı tasarımı ve grafik tasarım gibi işler outsource edilebilir ya da ekip içinde halledilebilir gibi düşünebiliriz. Ancak ekip içinde sürekli olsun derseniz hem ekip hem de maliyet büyür. Ama daha kısa zamanda daha hızlı ilerleme şansınız olur. Yani burada para ve yetenek devreye girer.

Cemal Tekin, Peki bu tarz daha önce yazılmış bir sitenin hazır kodlarını satın alıp değiştirme gibi bir imkanım olabilir mi ? Elbet bir çok şirket bu tarz uygulamalar yapmıştır. Bu kodları satın alıp bir yazılımcıyla sözleşme yaparak kendi isteklerim doğrultusunda tasarlama imkanımız olabilir mi ?

Hakan Köse, Zannetmiyorum.. Zaten kapsamlı bir yazılım olduğu için satın alsanız da kodu anlamanız ve düzenleyebilmeniz çok zaman alır ve verimli olmaz.

Hazır sistemlerde zaten lisans alıyorsunuz bildiğim kadarı ile ve çeşitli modifikasyonlar yapılabiliyor (ekstra bedellendirilerek). Bence bu sorularınıza e-ticaret yazılımı ile daha önce uğraşmış ve hatta bunun satışını yapmış kişiler daha net yanıt verebilir diye düşünüyorum..

Böyle bir sistemi neden hazır sistemleri kullanmadan yaptırmak istiyorsunuz ki? Yani sizin isteklerinizi karşıladıktan sonra kodun hazır olup olmaması neden bu kadar önemli? Üstelik bunun için kat kat daha fazla para ödemeye rağzısınız?
  • Paylaş
Babamın işyerine wix.com ve bilgikurumsal.com üzerinden hazırlamıştım az çok öğrendim ama sıfırdan siteye çok para istiyorlar.
  • Paylaş
Toptancı bilgisi ilk başta insanı yanıltıyor siz resmen e-ticaret sitesi yaparak sektörde olmak istiyorsunuz özünde. @hakank'nın dediği gibi e-ticaret üzerinden para kazanmak için özellikleri olan bir tasarım istiyorsanız kendi ekibiniz olmalı öncelikle gerek hizmet alımı gerekse kadrolu eleman temini ile yazılımcılardan oluşan sadece size çalışan bir ekip kurmalısınız bir firmaya ihale etmek çok mantıklı değil. Ayrıca site özelliklerinin telif hakları da size ait olmalı başka bir firmaya yaptırırsanız telif hakkında sorun çıkabilir. Açıklama yazınızdan anladığım kadarı ile yeni bir şirket bünyesinde kaynak kodları size ait bir işletme kurmanızı tavsiye ederim.
  • Paylaş
Bu işin bedeli ezbere anlaşılmaz, tüm isteklerinizi kalem kalem yazıp görüşmeniz gerekiyor. Her bir kalem fiyatı değiştirecektir
  • Paylaş
bilguzar.com.tr/ Umut Şenoğlu kurucusudur. Kendisi de girişimcidir, bahsettiğiniz sitenin aynısı en.showroom34.com/ Dr. sinde yaptılar. O yüzden en uygun çözüm budur. Selamımı iletin, yardımcı olacaktır.
  • Paylaş
türkiyemalışveriş.com bu site satılık ve domain yani alan adını satın alabilirsin ve kendine göre yeni tasarım yapabilirsin bence uygun bir alışveriş sitesi.
  • Paylaş
Kasım 15 - 19:32

Tolunay

Avcı10 puan

Artık eskiden olduğu bir ton para dökmenize gerek yok. Biz yeni yaptırdık.bulutwebsite.com tavsiye ederim .
  • Paylaş
Kardeşim 2007 yılından beri bu sektördeyim bilgisayar programcısı web tasarımcı olarak aynı zamanda yazılım mühendisliği son sınıf hakan hkösenin belirttiği fiyatlarda şuan yazılım firmasında çalışıyorum bu tarz işler yapıyoruz düşünürsen yardımcı oluruz
duzceli_pilot@hotmail.com
05062679529
şirket:
pikare.net
ücreti özelde görüşürüz siteleri beğenmen önemli
shoppingtv.com bize ait
teknokurdu.com
  • Paylaş
Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

757 Görüntülenme10 Takipçi9 Yanıt