Bilmek istediğin her şeye ulaş

Yetkiyi size versek Kürt sorunu nasıl çözerdiniz?

Devlet yaptıklarından dolayı Kürtler'den özür dilerdi çünkü büyük devletler özür dileyebilmeli ve Arap ülkeleriyle Şengen Vizesi tarzı bir uygulama yapıp doğunun bu serbest ticaret ortamından ekonomik açıdan gelişmesini sağlardım..
  • Paylaş
1

Adil Doğan, evet olabilir güzel yorum

  1. Güneydoğu'da referandum
  2. Kürtçeyi ikinci resmi dil yapmak
  3. Kürtçe-Türkçe eğitim veren güneydoğu üniversiteleri
  4. Güneydoğu'daki endüstri yatırımlarına teşvik
  • Paylaş
1

Muhammed Özer, 2 ve 3 katılıyorum ama diğerleri çok boş.

Arkadaşlar kabullenelim ki bugün PKK olduğu için Kürt sorunu konuşuluyor. Lazca eğitimden kimse bahsetmiyor ama benim düşündüğüm tüm etnisitelerin dilleri özgür geliştirilebilir olmalı, seçmeli olarak eğitimini de alabilmeli. Faili meçhuller ortaya çıkarılmalı. Dağdakiler için ise hiçbir af yapmaya gerek yok. Kürt toplumunun sorunlarını çözerseniz millet dağa çıkmaz dağdakiler iner kendiliğinden ve dağda savaşmak için sebep kalmaz. Bunun yanında resmi ideoloji dayatılmamalı artık bölgede cop ve postal sesleri le valinin sesi azaltılmalı. Bölge insanı daha çok konuşmalı. Sinerjilerini siyasete vermeliler.

Anlayamadığımız bir nokta varsa Kürtler ile ilgili sorun yok ama Kürtçe ile ilgili bir sorun var. Turgut Özal Kürt'ü diyoruz ama bir milletvekili grubunda Kürtçe konuştu diye dünyayı ayağı kaldırıyoruz. Çifte standart var burada. Bulgaristan'da da doğu Türkistan'da da mı sorun yok. Oradaki Türkler'e yapılan neyse Türkiye'deki Kürtler'e de yapılan aynısıdır, dilin yasaklanması isimlerin yasaklanması Kürt olmanın yasaklanması...

Mecliste Kürtler'e hitap etmek ya da adliyede Kürtçe konuşma ya da ceza evinde Kürtçe mektup yazmak ya da Kürtçe yer simleri ya da "Kürtçe 'kart kurt'tan türemiştir" ya da Kürtçe diye bir dil yoktur ya da Kürtçe Türkçe'nin bir lehçesidir....

KaraCahill, arkadaş ben kürdüm Türkiye ismi ile bir sorunum yok. Şekilde hiçbir sorunu yok Kürtler'in bayrakla da marşla da bir sorunu yok. Sorunun olduğu yer kültürlerinin asimile olması, dillerinin yasaklı olduğu için ölüyor olması. Türk kardeşlerim bunun ile ilgili Bulgaristan'da gösterdikleri tepkiyi neden Türkiye'de Kürtlere karşı istemiyorlar karşı çıkıyorlar. Temel mesele bu empati kuramama, yakılan köyler, okutulmayan insanları doğuda PKK öncesi açılmayan fabrikalar. Dillerin de eğitim alamamaları kimlikleri (Kürt) bakı aracı olarak kullanılması...
  • Paylaş
Öncelikle Kürt halkını, BDP'yi ve terörizmi birbirine karıştırmamaya başlayarak..

xirtuj kardeş son yazdığın her şey maalesef doğru ve tarihimize kara leke olarak geçecektir. Bu işin şusu busu olmamalı.. Ama devletimizin maalesef kötü bir yöntemi var. Birincisi ordu ön planda diye naralar atan tüm iktidarlar (son iktidar dahil) sorunun çözümünü yine orduya devretmiştir.. Eee herkes kendi yöntemini kullanacağı için ordu da maalesef kırmızı çiçeklerle gitmeyecektir. İkincisi de devlet olarak yöntemlerimiz de pek iyi değil. Mesela bir terörist bir köye kaçmıştır, biz o teröristi bulmak yerine tüm köyü yakıp yıkıyoruz.. Sözde sorunu kökten halletmiş oluyoruz!! Masa kirlendiyse sadece kirlenen kısım temizlenmeli, masayı tümden söküp atmaya ne gerek var? Sorun biraz da bundan kaynaklanıyor. Yüzlerce köy yakıldı yıkıldı maalesef hepsi doğrudur. Diyarbakır cezaevi içler acısı bir durumdur. Evet suçlulara ceza veriliyor ama o işkencelerden sonra oradakiler ceza evinden çıktığı gibi direk dağa çıkıyor.... Ama en üzücüsü Amerika'nın da, BDP'nin de AKP'nin de Kürtler ve Kürtçe üzerinden siyaset yapması.. Maalesef AKP öyle sinsi ki hem dindar insanların dinini siyasete alet ediyor hem de Kürtleri kullanıyor. Keşke Erbakan başbakan olsaydı en azından ne idüğü belirli bir adamdı. Bunlar her telden çalıyorlar. Umarım varsa haklarınız elde edersiniz ama yeter ki birilerinin oyununa gelmeyin. Unutmayın ki bazen haklı olunsa bile ülkenin bekası için bazı şeylerden mahrum olmak da gerekebilir..
  • Paylaş
Burası Türkiye, ya seversin ya gidersin, binlerce evladı şehit verdik, binlercesi aslanlar gibi bekliyor, hayal ettiğiniz Kürdistan hep haritada kalacak. Ya sev ya terk et derdim.
  • Paylaş
1

Ali Ölür, o topraklar onların babasının malı sein değil. eğer li birlikta yaşanılacaksa. sein de onları kabullunmen gerekir.

Bu ülkenin adı Anadolu Cumhuriyeti olsa sorun büyük oranda çözülmüş olur. Türkler çoook azınlıkta olduğu halde ülkenin adı Türkiye, çok saçma bence.. Hemen zıplamayın, ben Kürt falan değilim, Karadenizliyim, Rize/Pazar...
  • Paylaş
Önce bir sorun olarak ele almaktan vazgeçerdim...
  • Paylaş
1

Adil Doğan, ne yapardın çözüm olarak mı elelalacaktın

İsmini büyük harfle yazmazdım... Buradan başlamak lazım.
  • Paylaş
1

Adil Doğan, peki ya nasıl yazardın

Klavyeden "Ü" harfini çıkararak başlayabilirdim.
  • Paylaş
1

Adil Doğan, eminimki onlarda daha ağır bir teki verirlerdi

Ülkemizde Kürt sorunu yok arkadaşlar. Ülkemizde bölücü terör örgütü sorunu var. Kandil'i dümdüz ederdim dağ mağ kalmazdı ortada ova olurdu orası :)

Aslında devlet ta 80'lerden buraya bu sorunu yoksaymasaymış şimdi böyle bir sorun olmayacaktı. Daha o insanlar Türkiye'ye geldiklerinde gerekli iş imkanlarının, eğitim, sağlık hizmetlerinin onlara sağlanması gerekekirdi. Yani birkaç fabrika yapıp burda çalışacaksınız, yanına bir hastane burda tedavi olacaksınız, yanına bir okul burda da çocuklarınız, okumayazma bilmeyenleriniz Türkçe eğitim alacaklar deselerdi. Şimdi hiç birinin kalkıp ben özerklik istiyorum ben Kürtçe eğitim istiyorum diyeceğini sanmıyorum. Hepsi işinde gücünde insanlar olacaktı öyle kışkırtmalara da gelmeyeceklerdi. İstanbul'da Ankara'da oturduğu yerden Güneydoğu siyaseti yapmak çok kolay. Yıllarca politikacılar bunu böyle yapmışlar. İnsan o topraklara ayak basınca anlıyor herşeyi!
  • Paylaş
7

Adil Doğan, bir miilete yapılacacak en büyük darbe onu ve dilini yok saymaktır ve dahada kötüsü onu asimile etmektir heleki bu millet tarih boyunca yanında savaşan kardeşiysese böyle işle eğitimle sağlıkla olacak iş değildir...

Sevgiseli, Almanyada onlarca insanımız çalışmaya gitti hiç biri de ben bu iş yerinde Türkçe konuşacam ben mecliste Türkçe konuşma yapıcam diyemez naparlar adamı biliyon mu :)

Adil Doğan, oradaki almanya için türkler can vermedi ama buradaki türkiye için kürtlerde can verdi yani olan haklarını istiyorlar

Cem Deyupoğulları, evet neçire şu konuda katılyıorum..almanyadaki türklerle buradaki durum asla kıyaslanmaz bile...ilginç olan şu ki burada "ben ingilizce" konuşacam diyorlar! üzerine ödül alıyorlar!ama ülkenin bir parçası olan kürtçe dedin mi akan sular duruluyor nedense!!bir çok fakultede sadece ingilizce okutluyor!tabelalar bile ingilizce!ben bunları eşşek gibi öğrenmek mi zorundayım??belki de ben ispanyolca öğenmek istiyorum!evet krtleri siyasi erkler kullanıyor maalesef bu bi gerçek.ama ne olursa olsun bu,kürt halkını mağdur etmeyi gerekli kılmaz!bu ülkede nasıl arabalarda "you cast!,e foolish kazanovaé çalıyorsa bal gibi de kürtçe de çalar, arapça da çalar,lazca da çalar zazaca da çalar vs vs vs vs çalar!! yok hepsi çalışyor da kürtçe oldu mu nedense akan sular duruluyor....saçma..

Adil Doğan, cem bey çok teşekürler inş. olur her şey ümit varım ülkemiz için dua edelim yeter :))

Anıl Berkin, Neçir dediklerine zerre kadar katılmıyorum. Bu ülke için kürtler kanını döktü falan demişsin Kurtuluş Savaşı sırasında ölen şehitlerimizin bölgelere göre yüzdelik dağılımına bir bak marmara, ege, akdeniz, karadeniz, iç anadolu buralara bak birde doğu anadolu, güneydoğu anadolu'ya bak. Çıkan ayaklanmaların en çok hangi bölgelerde olduklarına bak Kuvayi Milliyeye hangi bölgelerden ne kadar insan katıldığına bak yani o kanını döktü dediklerin ülkenin o zor döneminde ayaklanma çıkaranların yanında hiç kalıyor. Bunları bir araştır ülke için kanını veren kürt vatandaşlara hiçbir lafım olamaz ruhları şad olsun ama bahsettiğiniz gibi ülke için seferber olmuş falan değiller.

Adil Doğan, arkadaşımben sana sadece antep ve urfayı örnek vereyim buraya düzenli ordu gelmeden halk kendisi savaşmış bitliside örnek veryimmi pekiya vanı oradaki halk ruslara karşı savaşmadılarmı ah ah dahada ne diyeyim

Sorunun özü kürt milliyetçiliğinin siyasal alanda bir potansiyelinin olması bu sorun kolay kolay çözülecek bi sorun değil...en azından demokratik yollarla çözülmez...Ermeni sorunu 1914te nasıl çözüldüyse yada gayrimüslim azınlık sorunu nasıl çözüldüyse öyle çözülür onun dışındakiler geçici çözüm olur
  • Paylaş
Çok basit haritada Kuzey Irağı gösterip; işte orası bayrağınızı dilinizi ülkenizi orada kurabilirsiniz işinize geliyorsa sınır kapısı açık. Yok işinize gelmiyorsa ya bu memleketin birer ferdi olun ya da Irak orada derim. Ülkemde Kürt sorunu diye bir şey yok, bir kaç cahil kendi ülkelerini kurmak istediklerini delikanlı bir şekilde söylemeye çekindikleri için kıvırıp kıvırıp Kürt sorunu diyorlar. Neymiş Kürtler'in sorunu bir de onlara sormak lazım neyiniz eksik...
  • Paylaş
4

Adil Doğan, sen ne zaman doğuya gittin de gördün devletin doğu insanlarına karşı tavrını sen hayatında şırnak yada mardine gittin mi gördün mü o insanların yaşayış şekillerini yada devletin onlara nasıl zülmettiğni benim için bir kürt olarak yaşadığım yere saygı duyarım ve memnunum yaşadığım yereden türkiyeyi sevyorum devletin politakalrını sevmiyorum devlet hiç bu insanları nasıl kazanacam demiş mi

Adil Doğan, bu kürt bu türktür demek saçma bişey deiğil mi bence insan olsun benim iin şeklen değil insan olması yeterli saygı duyarım bana ulaşabilirsin bu konu hakında konuşa biliriz. birbirimizi anlamak gerekiyor...

Alim Gecü, Ben doğuda askerlik yaptım. 30 senedirde istanbulda yaşıyorum en çok kürt te istanbulda var. Bir dünya kürt arkadaşım var ve en az 20-30 kelimede kürtçe biliyorum. Tanıdığım kürtlerin hiçbirisi kürt olduğundan dolayı sıkıntı içerisinde değil.

Alim Gecü, Ve inanmazsın ama elektirği keban dan yani bedava kullanıyoruz diyende çok gördüm. Ben kürdüm kimse benden para alamaz diyende çok gördüm. Kürtlerin ilk önce bu anlayışdan vazgeçmesi lazım. Kürtleri sevmeyen de bir dünya insan var onlara sormak lazım acaba neden kürtleri sevmiyorsunuz diye. Birde bunu düşünmek lazım. Benim kürtlerle alıp veremediğim birşey yok. Fakat benim öz haklarımdan fazlasını haketmiyorlar. Ben ne hakediyorsam aynılarını onlarda hak etsinler. Kürt olabilirsin fakat sonuçta Türkiye vatandaşısın bunu idrak etmeleri gerekir diye düşünüyorum. saygılar.

Maraştan doğusunu Kürdistan ilan ederdim. Akla hayale sığmayacak yatırımlar yapar orayı Paris'e çevirirdim. Araya da Çin Seddi veya Berlin Duvarı gibi bir şey yapar kıyamete kadar Türkiye'ye girişe vize vermezdim.
  • Paylaş
Vallaha eğitim konusunda bu ülkeye hizmet vermek isteyen binlerce genç var. Ama ya atamaları yapılmıyor ya da gitmeleri engelleniyor. Ordaki gençlerde ya PKK'ya katılıyor ya da cemaatlere (özelllikle nur cemaati) Gerçekten doğuda da çok zeki çocuklar var...Öncelikle ağalık düzenine son verirdim... daha sonra köylülere üretsinler diye toprak veriridim. Ama bu toprakları kesinlşkle bir başkasına satmamak ve devretmemek koşuluyla. Zaten yeraltı zenginlikleri bakımaından doğu çok zengin bir bölge fabrikalar açar, işçiye de iş veriridim. Aslında Türk'ün de Kürdün de sıkıntısı aynı; geçim öncelikle bun anlayıp birlik olmak lazım... Bir kürt emekçisi ya da köylüsünün yaşadığı sıkıntıyı Türk köylüsü ve emekçisi de yaşıyor. Bir de kürt sorununda PKK kale dahi alınmamalı... Zaten kürt sorunu aslında sorun bile değil, ülkeyi ikiye bölmek için hazırlanmış bir komplo. Türkler ve Kürtlerin birlik olmalarını istemiyorlar. Çünkü biz o zaman süper güç konumuna bile ulaşabiliriz... siyasetçiler de bu sorundan (?) ve teröröden beslendiği için zaten var olmayan sorun körükleniyor... ikinci bir nedende Diyarbakır cezaevinde yaşananlar PKK'nın güçlenme nedenidir...
  • Paylaş
ya sev ya terk et modeliyle
  • Paylaş
TÜRKLÜK TÜRKÇEYLE BELLİ OLUR NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
  • Paylaş
HAngi hakları verilmedi kürtlerin, Turgut özal Kürt değilmiydi, yıllarca yönetti bu ülkeyi, 500 küsür millet vekili içinde hiç kürt yokmu, yarısından fazlası kürt kökenli...daha ne hakkından bahsediyorsunuz..Kürtler kendi topraklarını bırakıp gelecek, büyük şehirlerde ne kadar pis iş varsa yapacak, eroin satmak, karı kız pazarlamak, her türlü mafyanın içinde olacak.. ondan sonra hakkım var hakkımı arıyorum diyeccek yok öyule yağma bu ülkede...
  • Paylaş
chamacon oldu olacak devlette kur ver adamlara sorun kökünden çözülsün.
  • Paylaş
öncelikle bunun bir sorun olmadıgını herkes istegi gibi bu ülkenin haklarından zaten faydalanıyor bunu anlatırdım istemeyen varsa çeksin gitsin daha güzel bir ülkeye
  • Paylaş
1

Adil Doğan, demekki öyle olamadağı bu sorun gösteriyor

öyle bi sorun mu var...????
  • Paylaş
1

Adil Doğan, sanki ölenenlerle şehid olanlarla hiç canınızı acıtmıyor

Kürtçüleri Kuzey Irağa sürerdim olur biterdi.
  • Paylaş
2

Adil Doğan, arkadaşım sen kendi halına böyle desen avrupalının seni orta asyaya sürmek istemesinden ne farkın kalır hatta sen dahada barbarlaşmış olurdun

Muhammed Özer, Dağdan gelip bağdakini kovmak budur herhalde.

ben çözemem yetki de istemem ama çözen yeni bir cumhuriyetçilikle united çözer, bağlandığı yerden.
  • Paylaş
1

Adil Doğan, olabilir fena değil fikir şiddet içermiyor

ve evet bende asimiLe oLmuş bi kürdüm. ne yazık ki.
  • Paylaş
1

Ali Ölür, ben de asimile olmuş bir kürttüm .ama sistem beni asimile etmek istiyorsa olmayacağım dedim .kürtçe kitaplarla kendimi gelişttirdim .ne yazık ki bir insan böyle ölüyor.

ü harfi nin çıkarılması bence yeterli bi çözüm katılıyorum başka bir eyleme gerek olacak bi konu değil yani olmayan bir sorunun çözümüde olamaz ha terör derseniz o başka
  • Paylaş
 alın ot bitmeyen topraklarınızı istediğiniz gibi kullanın derdim.fakat bir şartla şuan marmara ege içanadolu akdeniz ve tabi varsa karadeniz bölgesinde yaşayan gününü gün eden birçoklarımızdan daha büyük paralar kazanan ve ait olduğunu düşündüğü ırk için bir kuruş yatırım yardım yapmayan kürt kökenli iş adamlarının alayıda türkiye hudutlarından sınırdışı edilecek ve yeni kurulmuş bağımsız vatanlarında yaşicaklar.
  • Paylaş
Oğuz bey siz kimin toprağını kime veriyorsunuz siz kimsiniz? Otopraklar ingilizlerin elinden nsıl alındı biliormusunuz o kdr insan şehit oldu siz bir çırpıda nasıl silip atıyorsunuz  Bu soruna tek çözüm SOYKIRIM...
  • Paylaş
Sorunlar, siyasi olsa da çözümleri ekonomiktir. Kalkınma böylesi sorunların çözümünde epey yol aldırır. Ekonomik büyüme demiyorum, kalkınma diyorum. Ekonomimiz zaten büyük. Ama halkın refahı da önemli. Ayrıca planlı, düzgün işleyen bir ekonomik sistem olmalı. Devlet kurumları da birbirleriyle koordinasyon içinde ve ne yapacaklarını bilerek çalışmalı. Uzun sözün kısası, iyi bir devlet mekanizması lazım. İyi bir devlet, halkını tanıyan, haberdar olan, kopuk olmayan devlettir. Akla Türkiye'nin bir yöresinde yaşayan Kürtler'den haberdar olmamak gelebilir bu yazdıklarımdan. Öyle değil, Ankara'nın göbeğindeki insanın dahi devletle bağı olmalı.
Türkiye'nin çok sorunları var, hem de mega sorunlar. Hayatımızın bir parçası olan altyapı sorunları mesela.
Ülke hazır olmalı. Böylesi meseleler çıktığı zaman enerjisi sağa sola bölünmemeli.
  • Paylaş
İsteyen bu ülkee yaşar, istemeyen selametle, "sesini kes otur oturduğun yerde" der, oturmayan olursada oturturdum..Şimdi ben böyle dedim ya bir sürü cevap küfür gelecek...Ama ne hikmetse kürt kökenli arkadaşlar konuşunca fikir özgürlüğü, biz konuşunca Faşist oluyoruz..Eğer böyleyse Faşistlik, evet Faşistim, hemde önde gideni...
  • Paylaş
4

Adil Doğan, isteyen yaşar değil daha devlet kurulurken verilen sözler var ve bunlar hala yerine getirilmedi zaten sorunda bu

Şaman, doğru diyorsun önde gidenisin. türkler'le aynı zamanda hatta daha önce bu ülkeye gelmiş ve kurtuluş savaşında dedelerimizle omuz omuza savaşmış bu ülke vatandaşının ki 10 milyon kadarlar bu ülkede en az türkçe konuşanlar kadar hakları vardır. Kimse hakkı yenirken otur deyince oturmaz, otursa bile onun oğlu baş kaldırır ki bu güne kadar kürt kökenli sevgili vatandaşlarımızla yapılmış olan da budur.

Kağan Gök, ne hakkından bahsediyorsunuz siz ya, çoluk çocuk genç ihtiyar, öğretmen dinlemeden insanları katlettiler, köpekler gibi dağlarda geziyorlar, avrupada hak ararken ben kürdüm, olay çıkardıklarında TC vatandaşıyım deyip ona buna bok atıyorlar...size birşey söyliyeyimmi, yemin ederim elimde imkan olsa bu memlekette 1 tane kürt bırakmadan herkesi topa tutardım...

Kağan Gök, HAngi hakları verilmedi kürtlerin, Turgut özal Kürt değilmiydi, yıllarca yönetti bu ülkeyi, 500 küsür millet vekili içinde hiç kürt yokmu, yarısından fazlası kürt kökenli...daha ne hakkından bahsediyorsunuz..Kürtler kendi topraklarını bırakıp gelecek, büyük şehirlerde ne kadar pis iş varsa yapacak, eroin satmak, karı kız pazarlamak, her türlü mafyanın içinde olacak.. ondan sonra hakkım var hakkımı arıyorum diyeccek yok öyule yağma bu ülkede...

Sonraki Soru
HESAP OLUŞTUR

İstatistikler

3425 Görüntülenme30 Takipçi28 Yanıt

Konu Başlıkları